כלים דו-גלגליים חשמליים לניידות אישית, דוגמת קורקינטים ואופניים קלים, מציפים את רחובות הערים הגדולות ברחבי העולם בשנים האחרונות ודי דוחקות את מקומם של הקטנועים הקטנים שיקרים משמעותית, דורשים תחזוקה ובירוקרטיה כמו הוצאת רישיון ותשלומי ביטוח. למרות זאת, יצרניות הרכב הדו-גלגלי עדין מנסות לפצח את הנוסחה של קטנועים חשמליים קטנים, זולים ונגישים.
גם החטיבה הדו-גלגלית של פיג’ו משקיעה מאמצים בכיוון, ובימים אלו חושפת קונספט חדש בשם SPx האמור להציע אופציה דו-גלגלית שהיא בין קטנוע קלאסי לבין אופניים. העיצוב של פיג’ו SPx מזכיר קטנועים קטנים בסגנון הונדה קאב ופיאג’ו Si הקלאסיים שהיו נפוצים במשך עשרות שנים עד לשנות ה-90 (ועדין נפוצים מאד במזרח הרחוק), מה שהיה מוגדר במקומותינו כ”אופניים עם מנוע עזר” או בשפה העממית “טוסטוס או “טילון”. הדמיון הוא לא מקרי, שכן מעצבי פיג’ו ביצעו הומאז’ לכלי בשם 103 שהיה התשובה של פיג’ו לנישה הזו שיוצר משנת 1971 עד שנת 2017, וזכה לפופולאריות גדולה בצרפת.
פיג’ו 103 צויד במנוע 50 סמ”ק דו-פעימתי עם קירור אוויר ולאחר מכן עם קירור נוזל, מה שלא יכול להתקבל כיום בגלל תקנות זיהום האוויר המחמירות. לכן לא תופתעו שהיורש הרוחני והמודרני שלו מצויד במנוע חשמלי. פיג’ו לא פרסמו נתונים טכניים לגביו אך ניתן להבחין שהוא מותקן במרכז הכלי בחלקו התחתון, כאשר הכוח מועבר לגלגל האחורי באמצעות רצועה הצמודה לזרוע אחורית חד צידית. חיפויי הפלסטיק צבעוני אחיד מסתיר את שלדת מונוקוק מאלומיניום וגם את מוטות המזלג מה שמעניק את הדמיון למראה האופייני של הטילון, יחד עם יחידת תאורה קדמית רבועה שהיא אזכור ל-103.
הסוללה של פיג’ו SPx ממוקמת מעל לקורת השלדה המרכזית, לא הכי אידאלי מבחינת מרכז הכובד אך מאפשר חביקה של הכלי עם הרגליים, כאשר היא ניתנת לשליפה כדי לבצעה טעינה ביתית. את החבילה משלימים חישוקים יצוקים בקוטר 16 אינץ’ שיסייעו לו להתמודד עם מהמורות עירוניות, יחד עם צמיגים בעלי חתך 70 גבוה יחסית.
פיג’ו לא מפרסמת פרטים נוספים לגבי ה-SPx, ואם יחליטו להביא אותו לייצור סידרתי בהחלט יש לו פוטנציאל בתמחור הנכון להיות להיט ברחובות פאריז הצפופה.