הניסיון של פיאט להחליף את ה-500 הפופולארית ב-500 חדשה וחשמלית בלבד הוא אחד מהכישלונות הגדולים של תעשיית הרכב בשנים האחרונות, בטח בכל הקשור לניסיון לבצע מעבר לייצור של מכוניות חשמליות. פיאט 500e אמנם המשיכה את קו עיצוב הרטרו המקסים והציע שיפור משמעותי באיכות החיים, אך טווח נסיעה נמוך בשילוב מחיר גבוה בכמעט 50% מפיאט 500 ישנה מונעת בנזין הפך אותה לקוריוז.
פיאט 500 הקודמת הייתה המכונית החשובה ביותר בהיצע המצומצם של היצרנית באירופה, כשלמרות גילה נמכרו ממנה כ-150 אלך מכוניות בשנה. ה-500e התקשתה למכור יותר מעשרות אלפי מכוניות בודדות בשנה. בדבר גרם לפיאט להאריך את ייצור ה-500 מונעת הבנזין המתיישנת, ובה בעת לקצץ משמרות ואף להפסיק לא פעם את הייצור במפעל המפורסם במיראפיורי עקב חוסר ביקוש.
לקח לפיאט כמעט 4 שנים להודות בטעות, ובשנה שעברה הכריזה כי היא באופן חריג תייצר גרסת בנזין היברידית על בסיס פיאט 500e (כידוע בדרך כלל מכוניות בנזין עוברות הסבה להנעה חשמלית כדי לחסוך בעלויות). פיתוח המכונית נמצא בשלבים סופיים, וכעת בפיאט מפרסמים תמונות ראשונות של ה-500, הלא כל כך חדשה, בגרסת הבנזין בשלבי טרום ייצור במפעל במירפיורי.
חיצונית זהה פיאט 500 ההיברידית החדשה כמעט לחלוטין לגרסה החשמלית, כאשר ההבדל העיקרי הוא בחזית שעדין תחת מעטה הסוואה, שם תהיה שבכה קטנה שתאפשר להזרים אוויר למערכת הקירור של מנוע הביערה הפנימית. בנוסף, ישנו גם פתח תדלוק נדרש בדופן המכונית. מה שמעניין לא פחות הוא דווקא בתמונת תא הנוסעים שחשפה פיאט. הוא אמנם מוסווה ברובו, אך בחברה דאגו להשאיר באופן גלוי את מוט ההילוכים של המכונית.
כן, בעוד גם באירופה מכוניות ידניות הולכות ונעלמות מן השוק, פיאט מתכוונת לייצר את ה-500 ההיברידית החדשה גם עם תיבת הילוכים ידנית. זאת במטרה להציע אלטרנטיבה זולה (ומהנה) לקהל הבייתי באיטליה, אבל גם ברחבי אירופה שהאופציות שלו למכוניות קטנות וזולות, ובפרט ידניות, הולך ומצטמצם. כרגע לא ידועים פרטים רשמיים על יחידת ההנעה שתותקן ב-500 ההיברידית, אך היא צפויה להיות בעלת שלושה צילינדרים ומערכת תגבור היברידי קל.
לאור העובדה שה-500 פותח לפני שפיאט הפכה חלק מקבוצת סטלנטיס, לא בטוח שמנוע ה-1.2 המודרני של הקבוצה יגיע גם ל-500, כשיתכן מאד שלבסוף תעשה פיאט שימוש בגרסה משודרגת של מנוע ה-1.0 ליטר בעל התגבור ההיברידי ששימש את הדור הקודם של ה-500. כך או כך, בפיאט תולים תקוות גדולות ב-500 ההיברידית ומצפים לייצר ממנה למעלה מ-100 אלף יחידות בשנה, מה שלמעשה יציל את המפעל במיראפיורי שכיום רחוק מאד מקצב יצור שיצדיק אותו כלכלית. עכשיו רק נותר לקוות שגם באבארט יחליטו על צעד דומה של חזרה לבנזין ותיבה ידנית בקרוב.