אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פחות צילינדרים, יותר כוח: בנטלי מציגה גרסת על לבנטאיגה
ראשי » חדשות » פחות צילינדרים, יותר כוח: בנטלי מציגה גרסת על לבנטאיגה
בנטלי בנטאיגה

פחות צילינדרים, יותר כוח: בנטלי מציגה גרסת על לבנטאיגה

אחרי שנפרדה ממנוע ה-W12, בנטלי חושפת גרסת ביצועים חדשה לרכב הפנאי שלה והיא חזקה ומהירה מאי פעם

אופיר דואק 03/06/2025 צלם: יצרן

בדיוק לפני שנה הגיע לקיצו אחרי שני עשורים עידן מנועי ה-W12 השריריים של בנטלי, כאשר החברה האריסטוקרטית חשפה את יחידת ההנעה ההיברידית החדשה שלה שהפכה להיות הבסיס לדגמי הקונטיננטל והפליינג ספור החדשים. במקביל להצגת דגמי הסדאן הקופה והקבריולה החדשים וההיברידיים, גם רכב הפנאי המגודל בנטאיגה נפרד ממנוע ה-W12 הייחודי אשר הניע בשנים האחרונות רק גרסת הביצועים “ספיד” שהייתה היהלום שבכתר.

למרות שמדובר ברכב פנאי מגודל וכבד, בנטלי לא ויתרה על גרסת הספיד המתבקשת והמבוקשת על ידי הקהל היעד של הבנטאיגה. מנוע ה-W12 כבר לא איתנו, אבל יש לו תחליף בדמות מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר שמניע את גרסת הספיד החדשה שנחשפת בימים אלו. ומה שמעניין לא פחות, מדובר במנוע בעירה פנימית נטו, ללא כל עזרה חשמלית כלשהי.

בנטלי לא מפרסמת האם מדובר בגרסה מתוגברת של מנוע ה-V8 המותקן בבנטאיגה S או האם מדובר במנוע ה-V8 החדש שהוא חלק מיחידת ההנעה ההיברידית בדור החדש של דגמי בנטלי. אבל זה לא באמת משנה. השורה התחתונה היא שמדובר במנוע חזק יותר מזה של גרסת הספיד הקודמת עם מנוע ה-W12 ומה שהופך את בנטלי בנטאיגה ספיד החדשה לבנטאיגה החזקה והמהירה ביותר אי פעם.


המספרים היבשים מדברים על הספק מרבי של 650 כ”ס ב-6,000 סל”ד שהם 100 כ”ס יותר מאשר בבנטאיגה S ו-15 כ”ס יותר מאשר בגרסת הספיד היוצאת. נתון המומנט עומד על 86.7 קג”מ המתקבלים בין 2,250 ל-4,500 סל”ד. מה שמפתיע הוא שנתוני התפוקה של המנוע הזה גבוהים יותר מנתוני התפוקה של המנוע הבנזין שבקונטיננטל GT ספיד החדשה (ללא סיוע המערכת ההיברידית). מצד שני, בנטלי בנטאיגה ספיד החדשה עדין רחוקה מלהתקבל למועדון ה-700 כ”ס שבו חברים רכבי הפנאי הקיצוניים ביותר של התעשיה בהם אסטון מרטין DBX S שהתחדש לאחרונה, למבורגיני אורוס SE ופרארי פורוסנגווה.

אבל זה לא שלבנטאייגה ספיד יש במה להתבייש. המעבר למנוע הקטן יותר, כמו גם שימוש במערכת פליטה מטיטניום מתוצרת אקרפוביק, אפשר לבנטלי להשיל כמה עשרות ק”ג ממשקלה. התוצאה היא שהתאוצה ל-100 קמ”ש התקצרה בכמעט חצי שניה ל-3.6 שניות בסך הכל, כשהמהירות המרבית עומדת על 310 קמ”ש.

את השיפור בביצועים מגבים מתלים בכיול חדש וקשיח יותר ב-15% מ בעהר, מערכת היגוי אחורי אקטיבי כסטנדרט ואופציה לבלמים קרמיים (שיחסכו עוד כמה קילוגרמים של משקל בלתי מוקפץ). עוד ניתן למצוא בגרסת הספיד החדשה מצב נהיגה ספורטיבי לתגובות חדות יותר, מצב דינאמי למערכת בקרת האחיזה המאפשר להישאר בהחלקת כוח גם כאשר חוזרים ללחוץ על המצערת ולקינוח גם בקרת שיגור לחובבי מרוצי הרמזורים.

כמובן שיש גם כמה שנויים קוסמטיים שנועדו לספק לבנטאיגה ספיד מראה קרבי ומזוהה יותר, החל משבכה קדמית שחורה, חצאיות צד ספורטיביות, ספויילר אחורי בולט ולבסוף גם חישוקי 23 אינץ’ חדשים ובלעדיים לגרסה זו. בתא הנוסעים ניתן למצוא מושבים ספורטיביים תואמים את היעוד וגימורים בצבע ירוק המזוהה עם דגמי הספיד של בנטלי לדורותיהם.
הנעלם היחידי נכון לעתה לגבי בנטלי בנטאיגה ספיד החדשה הוא המחיר. לא שזה מרכיב קריטי עבור קהל היעד.

Bentayga Speed 2025 17Bentayga Speed 2025 17Preview
Bentayga Speed 2025 16Bentayga Speed 2025 16Preview
Bentayga Speed 2025 01Bentayga Speed 2025 01Preview
Bentayga Speed 2025 02Bentayga Speed 2025 02Preview
Bentayga Speed 2025 03Bentayga Speed 2025 03Preview
Bentayga Speed 2025 04Bentayga Speed 2025 04Preview
Bentayga Speed 2025 05Bentayga Speed 2025 05Preview
Bentayga Speed 2025 06Bentayga Speed 2025 06Preview
Bentayga Speed 2025 07Bentayga Speed 2025 07Preview
Bentayga Speed 2025 08Bentayga Speed 2025 08Preview
Bentayga Speed 2025 09Bentayga Speed 2025 09Preview
Bentayga Speed 2025 10Bentayga Speed 2025 10Preview
Bentayga Speed 2025 11Bentayga Speed 2025 11Preview
Bentayga Speed 2025 12Bentayga Speed 2025 12Preview
Bentayga Speed 2025 13Bentayga Speed 2025 13Preview
Bentayga Speed 2025 14Bentayga Speed 2025 14Preview
Bentayga Speed 2025 15Bentayga Speed 2025 15Preview
Bentayga Speed 2025 18Bentayga Speed 2025 18Preview
Bentayga Speed 2025 19Bentayga Speed 2025 19Preview

בנטאיגה בנטאיגה ספיד בנטלי בנטלי בנטאיגה בנטלי בנטאיגה ספיד
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
פרארי רושמת ניצחון שלישי ברציפות בלה מאן

פרארי רושמת ניצחון שלישי ברציפות בלה מאן

חד-פעמית לכביש הציבורי: פורשה 963 RSP

חד-פעמית לכביש הציבורי: פורשה 963 RSP

זאב זאב: פורד חושפת F150 בגרסת לובו ספורטיבית

זאב זאב: פורד חושפת F150 בגרסת לובו ספורטיבית

נאמנה למקור? ההבדלים בין MG סייברסטר ל-MGA

נאמנה למקור? ההבדלים בין MG סייברסטר ל-MGA

צפו: שיאומי שוברת את שיא ההקפה למכוניות חשמליות בנורבורגרינג

צפו: שיאומי שוברת את שיא ההקפה למכוניות חשמליות בנורבורגרינג

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

לא רק כוח: שלושה דברים שאתם צריכים לדעת על מאזדה 3 2.5 טורבו

לא רק כוח: שלושה דברים שאתם צריכים לדעת על מאזדה 3 2.5 טורבו

אסטון מרטין ואלקירי LM: מלה-מאן לכביש הציבורי

אסטון מרטין ואלקירי LM: מלה-מאן לכביש הציבורי

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד