סיטרואן ממשיכה בחידוש היצע הדגמים שלה וחושפת בימים אלו את הדור החדש של ה-C5 איירקרוס. הדור החדש של סיטרואן C5 איירקרוס אמור להמשיך את המתכון של הדור היוצא, כלומר לשמש כרכב פנאי משפחתי ששם דגש על נוחות נסיעה ושימושיות, אך בהתאם לקו הנוכחי של החברה מנסים בסיטרואן להעניק לו מראה בעל יותר נוכחות ואישיות לצד שילוב הטכנולוגיות העדכניות של קבוצת סטלנטיס שכבר נראו בדגמים המקבילים מבית פיג’ו ואופל.
העיצוב של סיטרואן C5 איירקרוס החדש כמעט זהה לזה של דגם הקונספט שנחשף לפני חצי שנה, כשהוא מאמץ קווים יותר אגרסיביים וחדים מאשר ה-C5 איירקרוס היוצא שהתאפיין בקווים עגלגלים ומראה תפוח. העיצוב בדור החדש כולל את החזית עם יחידות התאורה המדורגות, פסי הלד הכפולים בכל צד לתאורת היום והסמל העדכני של סיטרואן, בתי הגלגלים הרבועים והעיצוב הייחודי של הקורה האחורית עם יחידות תאורה שהן בעצם פסי לד רוחביים ונפרדים. בסיטרואן טוענים גם ליעילות אווירודינמית משופרת ב-10% לעומת הדור היוצא. לטובת המראה ה”קורסואבר” שינם כמובן חצאיות פלסטיק שחורות ומרווח גחון נאה של 20 ס”מ עם אפשרות לקבל את ה-C5 איירקרוס החדש עם חישוקים בקוטר של עד 20 אינץ’.
תא הנוסעים נאמן לפילוסופיית העיצוב הנוכחית של סיטרואן כפי שכבר פגשנו בדגמי ה-C3 וה-C3 איירקרוס, כלומר שילוב של מינימליזם ושימושיות. הפנל הרוחבי רבוע עם פתחי מיזוג רובים וצרים, מסך לוח מחוונים שקוע ומסך מרכזי אנכי גדול המרכז בתוכו את תפעול רוב מערכות הרכב כולל בקרת האקלים שזוכה לאזור נפרד וקבוע משלה. מתחת למסך ולצד הקונסולה המרכזית משולבים מתגים פיזיים לפונקציות חיוניות. גם ב-C5 החדשה ניתן למצוא שילוב של דיפוני בד אווריריים לצד מושבי הנוחות המוכרים של סיטרואן. עם זאת, בניגוד לעבר מאחור לא תמצאו שולשה מושבים נפרדים הנעים על גבי מסילה שהיו ייחודיים בקטגוריה ובמקום זאת יצטרכו הנוסעים להסתפק באפשרות כיוון של משענת הגב עד לזווית של 33 מעלות.
כמו אופל גרנלנד ופיג’ו 3008 החדשים, גם הדור החדש של סיטרואן C5 איירקרוס מתבסס על פלטפורמת STLA מדיום. זה אומר קודם כל שהדור החדש צמח משמעותית במידותיו. האורך הכללי עומד כעת על 465 ס”מ (תוספת של 15 ס”מ) כשבסיס הגלגלים התארך ל-278 ס”מ (תוספת של 5 ס”מ) והרוחב צמח ל-190 ס”מ. זה אומר שה-C5 איירקרוס אורך ב-11 ס”מ מפיג’ו 3008 החדש וזהה למעשה במידותיו לאופל גרנדלנד. תא המטען יצא נשכר מהגידול במידות עם נפח של 651 ליטרים.
השימוש בפלטפורמה החדשה מאפשר להציע את סיטרואן C5 איירקרוס עם מבחר של מנועים בעלי חשמול ברמות שונות. המנוע הבסיסי והעיקרי יהיה מנוע ה-1.2 ליטר החדש בעל התגבור ההיברידי המספק 145 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים. מעליו תוצע גרסה היברידית נטענת שלה מנוע 1.6 ליטר טורבו (150 כ”ס) עם מנוע חשמלי (125 כ”ס) היוצרים יחד הספק משולב של 195 כ”ס. סוללת 21 קוט”ש אמורה לספק טווח נסיעה חשמלי ממוצע של 96 ק”מ על פי נתוני היצרן, וגם אפשרות להפוך לספקית אנרגיה למכשירים חיצוניים.
לצד שתי גרסאות הנעה אלו יוצעו גם גרסאות חשמליות מלאות עם מנוע חשמלי קדמי והנעה קדמית. לגרסה הראשונה הספק של 210 כ”ס והיא מגיעה עם סוללת 73 קוט”ש האמורה לספק טווח נסיעה של 520 ק”מ. לגרסה השניה הספק של 230 כ”ס עם סוללה מוגדל בקיבולת של 97 קוט”ש וטווח נסיעה מוצהר של 680 ק”מ. לשתי הגרסאות טעינה מהירה בקצב של עד 160 קילוואט.
כל גרסאות ההנעה יצוידו בגרסה משודרגת של בולמי הזעזועים בשילוב הכריות ההידראוליות המוכרות של סיטראון. בתחום הבטיחות ישנם דלל מערכות בטיחות ועזר אקטיביות המסוגלות לספק יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 2.
השיווק של סיטרואן C5 אירקרוס החדש יחל באירופה במחצית השניה של השנה, כאשר מחברת לוביסנקי יבואנית סיטרואן לישראח נמסר כי הוא צפוי להגיע ארצה במהלך הרבעון השלישי של 2025.