מאז הציגה פורד לראשונה את הראפטור בשנת 2010 הפך שוק הסופר טנדרים הספורטיביים לשטח לאחת מהזירות החמות בשוק האמריקאי. למתחרות הישירות לקח זמן להגיב לראפטור, אבל מהר מאד הציעו שברולט, ראם וטויוטה סופר טנדרים משלהם שגררו מרוץ חימוש משמח. אחד הכלים שהיה האיום המשמעותי על הראפטור הוא ראם TRX, או בכינוי טירקס, שנטל לתקופה קצרה את תואר הטנדר החזק ביותר בקטגוריה, והביוצור סדרתי, עד שהגיע הראפטור R.
בשנה שעברה חשפה ראם את הדור החדש של ראם 1500 שהוצע בכמה גרסאות שטח כמו ה- Rabel X והפאוור וואגון, אך כולם ציפו לדבר האמיתי בדמות גרסת TRX חדשה. כעת מציגה ראם את גרסת השטח הקיצונית ביותר על בסיס ה-1500 החדש שאמורה לרשת את מקומו של ה-TRX, אך למרבה ההפתעה בחרה עבורה בשם ומיתוג שונה: RHO, קיצור של Ram High Output.
הדור החדש של ראם 1500 ויתר על מנוע ה-V8 הקלאסי, ולמרבה הצער גם ה-RHO הקרבי לא מונע על ידי מנוע V8 עתיר סמ”קים, מה שלכאורה מציב אותו בעמדת נחיתות מול מתחריו הישירים. ה-RHO עושה שימוש בגרסה מתוגברת של מנוע ה”הוריקן” החדש בנפח של 3.0 צנועים ותצורת שישה צילינדרים בטור בסיוע של צמד מגדשי טורבו.
במספרים זה אומר של-RHO ישנם 540 כ”ס ו-72 קג”מ, מספרים נאים בהחלט, אך הרבה פחות ממנוע ה”המי” בעל מגדש העל של ה-TRX שהציע 702 כ”ס ו-89.8 קג”מ. מצד שני יש לו יתרון משמעותי על פני פורד F150 ראפטור שלו רק 450 כ”ס ו-70.2 קג”מ, אך כידוע ניתן לקבל את הראפטור עם מנוע V8 ו-720 כ”ס בגרסת ה-R שנכון לעתה נותרת ללא תחרות ישירה.
עם זאת, השימוש במנוע קטן יותר מתחת למכסה המנוע התפוח אפשר ל-RHO להשיל 80 ק”ג משמעותיים ממשקלו שרוכזו בחרטום, מה שאמור לתרום לא מעט להתנהגות. מעבר לכך, גם ללא מנוע V8 מסוגלת ראם להתגאות בביצועים מרשימים במיוחד עבור הממותה הזו שמסוגלת להגיע ל-96 קמ”ש (60 מייל לשעה) ב-4.6 שניות ול-160 קמ”ש ב-11.7 שניות. את המיאוץ הקלאסי לרבע מייל עובר ה-RHO ב-13.1 שניות כשהוא מסוגל לרשום מהירות מקסימלית של 190 קמ”ש. התמסורת של ראם 1500 RHO משלבת תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה וטרנספר מחוזק מתוצרת בורג-וורנר הכולל יחס העברה נמוך של 2.64:1 לטובת יכולת הזחילה בשטח טכני, יחד עם דיפרנציאל אחורי ננעל.
מעבר לכך, קיבל ראם 1500 RHO טיפול מקיף כדי להתאים לדרישות הגבוהות בקטגוריה הקיצונית.בתי הגלגלים נופחו כדי לאכלס צמיגי שטח בשרניים בקוטר 35 אינץ’ עם חישוקי בילדוק בקוטר 18 אינץ’. מערכת המתלים נבנתה מחדש וכולל זרועות קדמיות רחבות ומחוזקות מאלומיניום המעניקות מפשק רחב יותר, כשמאחור ישנו מתלה רב חיבורי בשילוב סרן דאנה 60 מחוזק בעל מהלך מתלה של 35.5 ס”מ – 40% יותר מאשר בראם 1500 סטנדרטי. בולמי הזעזועים האדפטיביים הם מסדרת Black Hawk של בילשטיין והם אפשרו את הגבהת המרכב ב-2 אינץ’ כדי לקבל מרווח גחון מינימלי של 30 ס”מ.
מחירו של ראם 1500 RHO מתחיל ב-70 אלף דולרים שהם 8,000 דולר פחות ממחירו ההתחלתי של פורד F150 ראפטור בגרסת ה-V6 הבסיסית שלו. מדובר גם בכמעט 30 אלף דולר פחות ממחירו של ה-TRX שנכחד, אבל יש לנו תחושה שישנם לא מעט חובבי שטח שהיו מוכנים לשלם את התוספת הזו בשמחה לו הייתה ניתנת להם ההזדמנות לרכוש את הטנדר הזה עם מנוע V8.