זה לא סוד שרוב היצרנים מתחילים לתכנן עתיד נטול מנועי בעירה פנימית, אבל עד שזה יקרה (בעתיד הקרוב) היצרניות ממשיכות לשפר ולייעל את הקיים. במקרה שלנו מדובר בעדכון מאסיבי לדור הנוכחי, השלישי למי שסופר, של פורשה קאיין.
רכב-הפנאי הגדול של יצרן רכבי הספורט הגרמני שבלעדיו פורשה ככל הנראה הייתה פושטת רגל כבר נמצא איתנו משנת 2002. בשנת 2009 הוצג הדור השני שלו ששיפר מאוד את העיצוב העצוב של הדור הראשון וב-2017 הגיע הדור השלישי שקיבל רענון עיצובי קל ב-2019 אבל מאז לא עבר עדכונים משמעותיים כלשהם. לרוב יצרנים גרמניים מקפידים להציג דור חדש כל 6-7 שנים, אבל עם המעבר לחשמול מלא של הדגמים שפוגע בתזמון מחזורי הדורות, פורשה, כמו יצרנים אחרים, בוחרת להשיק עוד מתיחת פנים לדגם הנוכחי שיתן להם קצת יותר זמן בתכנון ופיתוח הדור החדש והכל חשמלי.
נכון לעכשיו, פורסמו תמונות של הקאיין המחודש בתנאי מבחן מגוונים עם הסוואה חלקית, אך עדין רב הנסתר על הגלוי באשר לשינויי העיצוב והשינויים המכאנים שיוצגו במתיחת הפנים. המידע שכן פורסם מדבר על תאורת לד מלאה בכל הגרסאות, מערכת מולטימדיה וקישוריות חדשה ושלדה סמי אקטיבית שזה ככל הנראה מתכוון למתלים מתכווננים לפי מצבי הנהיגה השונים. עוד צפוי שדרוג לגרסאות הפלאג-אין הייבריד שיקבלו סוללה מוגדלת וטווח נסיעה חשמלי משופר.
פורשה קאיין המעודכנת נמצאת כרגע בבדיקות אחרונות ומקיפות מסביב לעולם. גרסאות טרום ייצור נבדקות במגוון תנאי שטח מעבר לכבישים עירוניים ואוטוסטרדות, שם סביר להניח כל המכוניות יבלו באמת. החל מהדיונות של מרוקו, תנאי שטח קשים בספרד, מסלולי שלג וקרח בפינלנד ועד למסלול המרוצים המפורסם ״נורבורגרינג״ בגרמניה. בסך הכל הם יגמעו 4 מיליון ק״מ קשים ומאתגרים במטרה לבדוק שהקאיין המחודש עומד בכל המשימות בהצלחה. ההשקה העולמית תהיה באביב הקרוב וטרם נמסר מהיבואן מתי יגיע הקאיין העדכני לארץ.