אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורשה 959 ספידסטר היחידה בעולם עומדת למכירה
ראשי » חדשות » פורשה 959 ספידסטר היחידה בעולם עומדת למכירה
פורשה 959

פורשה 959 ספידסטר היחידה בעולם עומדת למכירה

אם אתם מחפשים פורשה 959 מיוחדת באמת, האקזמפלר נטול הגג היחיד שקיים עולם מוצע כעת למכירה פומבית

אופיר דואק 29/04/2025 צלם: Paolo Carlini RM Shotheby's

כנראה שאין צורך להציג בפניכם את פורשה 959. מכונית העל של פורשה משנות ה-80 שהייתה פצצת טכנולוגיה לזמנה, אחת המכוניות המהירות ביותר של התקופה וכוכבת פוסטרים שעמדה ראש בראש מול פרארי F40 ולמבורגיני קונטאש ברשימת החלומות של מתבגרים ומתעשרים כאחד. למרות שיוצרה בכמות מצומצמת, זכתה ה-959 למספר גרסאות, אבל אף אחת מהן לא הייתה נטולת גג, למעט המכונית החד-פעמית שלפניכם.

פורשה יצרה במהלך השנים רק 345 יחידות מהמכונית, כולל 37 אבות טיפוס וגרסאות טרום יצור ו-8 יחידות שנבנו מאחור יותר מחלקים שנותרו במחסני החברה. כמות היצור המצומצמת הזו הופכת את פורשה 959 לא רק לאחת המכוניות הנחשקות של החברה משטוטגארט, אלא גם לאחת הנדירות שבהן. על פי הידוע, זוהי פורשה 959 היחידה ללא גג הקיימת בעולם והיא מוצעת כעת למכירה פומבית על ידי בית המכירות RM Sothbey’s.

באופן מעניין, היא כלל לא נוצרה על ידי פורשה ויש מאחורי סיפור לא שגרתי. למעשה המכונית הזו נולדה במקרה.  במקור הייתה זו פורשה 959 במשנת 1987 בצבע כסף שנרכשה על ידי נהג המרוצים הגרמני יורגן לאסיג שזכה במרוץ 24 השעות של לה-מאן והתחרה במשך שנים עם מכוניות פורשה בסדרות מרוצים שונות, מה שנתן לו עדיפות ברכישת ה-959 שלא הוצעה לכל אחד. למרות נסיונו הרב, לאסיג היה מעורב עם המכונית בתאונה באוטובאן בסוף אותה שנה, מה שהשבית את ה-959 שלו לחלוטין עם נזק שהיה כמעט בלתי הפיך. כמעט.


כיוון שמדובר במכונית כה ייחודית, היה די חבל שתיגרט לעולמי עד. אחרי שנה בה שכבה ללא הופכין נמכרה המכונית למומחה פורשה בשם קארל פאוסטל שהחליט לשקם את המכונית בסדנה שלו באופן לא שגרתי, תוך שהוא מנצל את העובדה בהיותו נהג וטכנאי של פרשה כדי להשיג את הידע והחלקים הנדרשים. פאוסטל החליט לנסר את הגג ולהפוך את ה-959 המרוסקת ל-959 ספידסטר (למרות שיש לה עדין צמד מושבים מאחור) בתהליך קפדני שארך יותר מ-4,000 שעות עבודה וכלל גם יצור גג בד מתקפל וגג קשיח פריק תואם.

התוצאה הסופית הוצגה בתערוכת פרנקפורט 1989 והצליחה להרשים את המבקרים, אבל לא מספיק כדי לשכנע את פורשה לייצר גרסה פתוחה משלהם ל-959. הספידסטר הזו בצבעי לבד עם גג ופנים כחולים התסובבה בעוד כמה תערוכות רכב עם שלט למחירה שעליו נקוב סכום של 1.2 מיליון דולר. לבסוף נמכרה לאספן פורשה ידוע שהחזיק בה 18 שנים עד שנמכר לבעלים הנוכחיים. המכונית נשמרה במצב מושלם כמו ביום שיצאה לאחר השחזור, כשעל מד האוץ שלה רשומים 8,300 ק”מ בלבד. במחירי השוק המאמירים בשוק האספנות מכוניות פורשה 959 נמכרות בקלות במחירים שבין 1.5 ל-2 מיליון דולר ואף הרבה מעבר לכך. הפורשה 959 הזו צפויה להימכר גם כן בטווח המחירים האלו, כשבית המכירות מעריך את שוויה בין 1.25 ל-1.7 מיליון דולר. כסף קטן למכונית על חד-פעמית.

Porsche 959 Speedster 02Porsche 959 Speedster 02Preview
פורשה 959פורשה 959Preview
Porsche 959 Speedster 03Porsche 959 Speedster 03Preview
Porsche 959 Speedster 04Porsche 959 Speedster 04Preview
Porsche 959 Speedster 05Porsche 959 Speedster 05Preview
Porsche 959 Speedster 06Porsche 959 Speedster 06Preview
Porsche 959 Speedster 07Porsche 959 Speedster 07Preview
Porsche 959 Speedster 08Porsche 959 Speedster 08Preview
Porsche 959 Speedster 09Porsche 959 Speedster 09Preview
Porsche 959 Speedster 10Porsche 959 Speedster 10Preview
Porsche 959 Speedster 11Porsche 959 Speedster 11Preview
Porsche 959 Speedster 12Porsche 959 Speedster 12Preview
Porsche 959 Speedster 13Porsche 959 Speedster 13Preview
Porsche 959 Speedster 14Porsche 959 Speedster 14Preview
Porsche 959 Speedster 15Porsche 959 Speedster 15Preview

959 RM Sothebys פורשה פורשה 959 פורשה 959 ספידסטר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד