אנחנו כחובבי הגה ונהיגה יכולים לא לאהוב את זה, אבל המציאות כיום היא שתיבות הילוכים אוטומטיות הן יעילות ומהירות יותר מתיבות הילוכים ידניות. הדבר בא לידי ביטוי בביצועים בקו ישר, כמו גם בזמני הקפה. במציאות כזו, אתם בטח לא מתפלאים שרוב המכוניות הספורטיביות כיום נמכרות עם תיבות אוטומטיות למינהן, מתיבות פלנטריות מרובות הילוכים ועד תיבות כפולות מצמדים. אפילו פרארי כבר לא מציע מכוניות ידניות בארסנל שלה לקהל הרחב.
למרבה המזל יש עדין מי שמציעות לחובבי ההגה ההארד קוריסטים אפשרות לערבב הילוכים בעצמם, ופורשה היא אחת מהן. אמנם ישנן גרסאות של ה-911 שלא ניתן לקבל כלל עם תיבה ידנית, אך עדין ניתן למצוא אותה במספק גרסאות מצומצם בהן הקאררה T (הידנית בלבד) כמו גם ב-GT3.
בהתאם ליעילות של תיבות ההילוכים האוטומטיות כאמור, לא תתפלאו לשמוע ששיאי מהירות והקפה נקבעים כיום בעיקר על ידי גרסאות אוטומטיות של מכוניות ספורטיביות. אבל התיבה הידנית לא אמרה את המילה האחרונה. למעשה אותה פורשה 911 GT3 מחזירה את הכבוד לתיבה הידנית, כאשר היא קובעת שיא הקפה חדש במסלול נורבורגרינג נורדשלייפה עבור מכוניות בעלות תיבת הילוכים ידנית.
על המסלול המפורסם התייצבה לאחרונה פורשה 911 GT3 ידנית מהדור האחרון (992.2) לאחר מתיחת הפנים שעברה השנה שעברה, כאשר מאחור ההגה יושב יורג ברגמייסטר, נהג מבחן של פורשה ומי שזכה עבורה בלא מעט מרוצי סיבולת ואליפויות בסדרת הלה-מאנס האמריקאית. ברגמייסטר קבע סביב התוואי הארוך של הנורבורגרינג (20.8 ק”מ) זמן הקפה של 6 דקות ו-56.294 שניות – זמן מהיר ב-3.6 שניות מה-911 GT3 הקודמת עם תיבת הילוכים PDK כפולת מצמדים.
מעבר לניצחון הקטן של התיבה הידנית מול הגרסה האוטומטית, הזמן אותו קבע ברגמייסטר הוא זמן שיא עבור מכונית ידנית בנורבורגרינג. השיא הקודם עמד על 7:1.3 דקות ונקבע בשנת 2017 במכונית דודג’ וויפר ACR שחזקה משמעותית מה-911 GT3 הסדרתית. ה-GT3 שקבעה את השיא החדש הייתה מצוידת בחבילת ויסאך, אותה יכול כל לקוח של פורשה לרכוש בהזמנת המכונית, כשהיא נועלת צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2R חוקיים לכביש במידות 255/35 מלפנים ו-315/30 מאחור על חישוקי 20 ו-21 אינץ’ בהתאמה.
עם זאת, ברגמייסטר מצנן את ההתלהבות עבור חובבי התיבה הידנית כאשר אמר כי אמנם החוויה הייתה מהנה יותר עם התיבה הידנית, אך הוא הרגיש במהלך ההקפה שעם תיבת ה-PDK הוא היה יכול להיות מהיר יותר. סביר להניח שאם תחליט פורשה להביא אתה גרסה האוטומטית של ה-GT3 היא צפויה הקפה מהירה יורת מהשיא החדש שנקבע זה עתה. תחליטו אתם מה חשוב יותר, הנאה או מהירות.