לכבוד יום הולדת 70, החברה מציגה את פורשה 911 ספידסטר קונספט. בשביל להבין למה צריך לחזור קצת בזמן. ה-356 הייתה למעשה הפורשה הסדרתית הראשונה. היא תוכננה ע”י פרי פורשה – בנו של פרדיננד פורשה. פרי, אשר חיפש את מכונית הספורט של חלומותיו החליט לבנות אותה.
היא התאפיינה במבנה אווירודינמי קל משקל ובתעוזה פורצת גבולות בתחום התנהגות ואחיזה. המכונית הראשונה התייצבה מיד למירוץ באוסטריה, בו היא נצחה את הקטגוריה שלה. לא פלא שה-356 הפכה לאורך השנים לאייקון מוטורי
פורשה 911 ספידסטר קונספט יוצר קשר ישיר בין אותה 356 ראשונה, לבין דגמי פורשה העדכניים. הקונספט הטהור יחד עם הביצוע הנאמן היסטורית, מאפשרים לפורשה 911 ספידסטר קונספט לשקף את תמציתו של המותג באופן בהיר ומדויק.
הדגש במכונית זו הוא על חוויית נהיגה טהורה. טכנולוגיית ההנעה שמסתתרת מתחת למרכב הדו-גווני של רכב הקונספט נגזרה מזו של דגמי פורשה GT הנוכחיים.
פורשה 911 ספידסטר קונספט מקבלת מסגרת שמשה קדמית נמוכה יותר וממוקמת בזווית חדה יותר, ובהתאם גם חלונות צד קטנים יותר. מאפיינים אלו מקנים לדגם הקונספט מראה דחוס יותר וצללית נמוכה מאוד. כיסוי קרבון-פייבר מכסה את האזור שמאחורי המושבים ומסתיר מתחתיו כלוב התהפכות. שם ניתן למצוא אלמנט “דבשת כפולה” שמוכר מספידסטרים מהעבר. שני לוחות שחורים בין ה”דבשות” מאחור מוסיפים לאווירודינמיות, ודיפלקטור שקוף מאחור כולל לוגו “70 Years of Porsche” חרוט.
כפי שהמקור ההיסטורי מכתיב, פורשה 911 ספידסטר קונספט מקבל גג קל-משקל במקום גג נפתח רגיל. עקרונות הפילוסופיה קלת-המשקל הוטמעו גם בתא הנוסעים, כאשר מערכת הניווט, הרדיו ומיזוג האוויר הוסרו. מושבי הבאקט הספורטיביים עשויים סיבי-פחמן, ומקורו של גוון הקוניאק של המושבים הוא בדגמים הקלאסיים שקדמו לרכב הקונספט.
הצביעה, בגווני כסף GT ולבן המסורתיים, חוזרת לימי המרוצים המוקדמים של פורשה, בדיוק כמו פרטים נוספים רבים שעוצבו בקפדנות, כדוגמת מכסה מיכל הדלק הממוקם במרכז מכסה המנוע, מראות הצד המסוגננות שכורסמו מאלומיניום, כיתוב ספידסטר בגוון זהב מוברש שמעטר את קורה B והעיצוב הייחודי של יחידות התאורה הראשיות. אלו מתהדרות בכיסויים שקופים ואטומים היוצרים אפקט X, עוד המואז’ עיצובי לתקופה אחרת.
פורשה 911 ספידסטר קונספט מבוססת על השלדה והרכיבים של ה-911 GT3. יש כאן תיבה ידנית עם שישה יחסי-העברה כמנוע ששת הצילינדרים השטוח מספק, לפי פורשה “יותרמ -500 כ”ס” ומגיע ל-9,000 סל”ד. את כל אלו משלימים חישוקי Fuchs 21 אינץ’ ייחודיים בעלי אום נעילה מרכזי ומערכת הפליטה ויציאות מפלט עשויות טיטניום.
להבדיל מה-356, פורשה 911 ספידסטר קונספט לא אמורה להגיע לייצור סדרתי. היא תגיע, אולי, למתי מעט אספנים עם טעם ויכולת נדירים. כאלו שיודעים להעריך את ההיסטוריה הענפה של פורשה, כאלו שיכולים להעריך, יצירת אומנות ייקרת ערך.