מחירן של מכוניות פורשה 911 קלאסיות מהדורות בעלי המנועים מקוררי האוויר הולך ומאמיר בשנים האחרונות. גם דורות מתקדמים ומודרניים יותר כמו ה-964 וה-993 שעד לפני כעשור היו פחות נחשקים על ידי האספנים הפכו למבוקשים כשמחירם זינק בהתאם. צריך להיות אדם מבוסס היטב בימנו כדי לשים יד על 911 מקוררת אוויר, ולפעמים אף הרבה מעבר לכך כפי שהוכח לאחרונה במכירה פומבית מיוחדת של בונהאמס.
במכירה שהתבצעה בתחילת החודש הועמדה למכירה פורשה 911 טורבו מסדרת 993, שהיא כידוע הדור האחרון מקורר האוויר של מכונית הספורט האייקונית. לא מדובר היה בעוד 911 טורבו אלא ב-911 טורבו משנת 1998 שהיא האחרונה שהתגלגל מפס הייצור. המכונית יוצרה ב-27 במרץ 1998, ימים ספורים לפני שהפסיקה פורשה סופית את יצור ה-993 וחתמה את עידן קירור האוויר.
מספר השלדה של המכונית, כמו גם לוחית מיוחדת שהצמדה בתא הנוסעים ומסמך רשמי של פורשה המאשר כי משדובר בפורשה 911 טורבו האחרונה שיוצרה בדור של ה-933 מעידים על המקוריות של המכונית, ואפשרו לה להימכר במחיר אסטרונומי לו תרמה גם העובדה שהמכונית בת ה-26 נשמרה במצב תצוגה מופלא. אגב, הפורשה 993 האחרונה בהחלט שיוצרה הייתה מדגם קאררה 4S והיא נמצאת בבעלותו של אספן פורשה ידוע – ג’רי סיינפלד.
בבית המכירות קיוו להשיג עבורה מחיר שבין 700 ל-800 אלף פאונד שהם בין 930 למיליון דולר, אך לבסוף נמכרה המכונית בסכום נמוך יותר העומד על 818 אלף דולר. למרות זאת, מדובר במחיר שיא עבור פורשה 993 טורבו, יותר מפי 3 ממחירו הממוצע של הדגם בשוק האספנים עומד על 250 אלף דולר “בלבד”.
מעבר לייחוס שאין שני לו, האקזמפלר הספציפי מצויד בכמה שדרוגים ותוספות שלא ניתן למצוא בכל 993 טורבו, ממנה יוצרו בסך הכל פחות מ-6,000 יחידות בדור הזה. השדרוגים כוללים חבילת WLS2 המשדרגת את הספק המנוע מ-420 ל-444 כ”ס, מוט חיזוק אחורי, פתחי פליטה כפולים, מצנן שמן נוסף ומיכל דלק מוגדל בנפח 92 ליטר. ולמקרה ששאלתם, תיבת ההילוכים היא ידנית עם שישה יחסי העברה, כך שגם בפני עצמה מדובר במכונית עם מפרט נדיר למדי.