השנה היא שנה מיוחדת עבור פורשה, החוגגת כידוע 75 שנים להיווסדה והחגיגות נמצאות בעיצומן. בין שלל האירועים לציון המאורע, הוצגו דגם קונספט כמחווה ל-356 הקלאסית וקונספט המרמז על מכונית העל הבאה של החברה. כל אלו גרמו לרגע לשכוח שהשנה היא גם השנה בה מציינים 60 להולדתה של פורשה 911, המכונית המזוהה ביותר עם היצרנית שהחזיקה אותה בחיים במשך כמה עשורים, כשעל הדרך הפכה לאייקון מוטורי ותרבותי.
כדי לחגוג את יום ההולדת ה-60 של ה911 מתחילה פורשה לשווק בימים אלו גרסה חדשה במהדורה מיוחדת. הגרסה החדשה נקראת S/T כמחווה לגרסה משופרת המיועדת למרוצים שהוצגה בשנת 1969 על בסיס הקאררה S מהדור הראשון וזכתה לצירוף האותיות ST. פורשה 911 S/T הנוכחית באה מצד אחד לעשות מחוות רטרו עיצובית לדגמי ה-911 של שנות ה-60′, ומצד שני לשלב טכנולוגיה וביצועים ברמה גובוה שיהלמו את המחווה לST- המקורית שהייתה ממוקדת מסלול.
השימוש באותיות S/T עלול ליצור בלבול שמא המהדורה החדשה היא הכלאה בין קאררה T, הדגם הטורינג ממוקד הנהג, לבין הקאררה S החזקה. בפועל מהנדסי פורשה רקחו את ה-S/T כתמהיל בין דגמי ה-GT3 ו-GT3 RS הקיצוניים. המנוע נלקח מה-GT3 RS והוא הגרסה החזקה ביותר של הבוקסר ללא מגדש טורבו עם 525 כ”ס, כאשר ב-S/T הוא משודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד! עם יחסי העברה קצרים והנעה אחורית. מנוע אטמוספרי וגיר ידני בשנת 2023 זה לא עניין של מה בכך.
פורשה 911 S/T רושמת גם משקל קליל ביחס למקובל כיום של רק 1,380 ק”ג. הנתון המרשים מושג באמצעות שימוש נרחב בסיבי פחמן מרוכבים (CFRP) מהם עשויים הדלתות, הכנפיים הקדמיות, הגג ומכסה החרטום. החישוקים עשויים מגנזיום קליל, השמשות דקות יותר והמצבר הוא מסוג ליתיום-יון. עוד ברשימה, מצמד קומפקטי יותר, גלגל תנופה קל וגם ויתור על מערכת ההיגוי האחורי וספויילר אחורי עצום. כל אלו הופכים את ה-S/T לקלה ב-40 ק”ג מה-GT3, ומאפשרים לה להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.7 שניות בדרך למהירות מרבית של 300 קמ”ש.
מבחינה קוסמטית פורשה 911 S/T מתאפיינת בפגוש קדמי שונה, צמד כונסי אוויר על מכסה תא המטען מלפנים, כונס אוויר שונה בדוגמת חלת דבש מעל המנוע מאחור, צמד מפלטים עגולים במרכז הפגוש האחורי וחישוקי 20 אינץ’ מלפנים ו-21 אינץ’ מאחור בעיצוב בלעדי לגרסה זו. תא הנוסעים כולל מושבי באקט עם מסגרת סיבי פחמן כסטנדרט המתאפיינים בעיצוב רטרו, רצועות עור במקום ידיות פתיחה לדלתות ותפרי עור בסגנון קלאסי. מי שרוצה ללכת עד הסוף יכול לצייד את המכונית בחבילת ‘הריטג’ דיזיין’. החבילה תופסות עיצוביות כמו מדבקות צד בסגנון שנות ה-70′ עם אפשרות למספר אישי בן שתי ספרות על הדלתות, סמלי פורשה קלאסיים על גלגל ההגה, משענות הראש והחישוקים, ריפודי עור/בד בדוגמה וצבעי חום/שחור קלאסיים, ריפוד גג מחורר ועוד כמה נגיעות שמשלימות מראה סבנטיז על גוף של 911 מודרנית.
החבילה מאפשרת לבחור גם צבע תכלת קלאסי בהשראת דגמי העבר של פורשה, אבל אם הוא פחות מוצא חן בעינכם תוכלו לשלם 20 אלף דולרים נוספים על צביעה ייחודית בגוונים קלאסיים של פורשה מהעבר, אם למשל ממש אתם רוצים את ה-S/T שלכם בצבע כחול קובלאט של פורשה 944 למשל. פורשה תייצר מספר סמלי של 1,963 יחידות של ה-911 S/T עם מחיר התחלתי של 290 אלף דולר לפני תוספות, שזה אומר כ-50 אלף דולר יותר מ-911 GT3 RS. כן, רטרו זה עניין יקר אבל בהתחשב בעובדה שבעתיד הקרוב כבר לא יהיו 911 אטמוספריות ידניות חדשות זה מחיר שלא מעט אנשים יהיו מוכנים לשלם בשמחה.