פורשה מציגה היום בתערוכת לוס-אנג’לס את הדור השמיני של פורשה 911. זהו דור חדש לחלוטין, כזה שאמור לשמר את העקרונות שהובילה את ה-911 לאורך כל חייה מחד ולשמור אותה רלוונטית לעולם המודרני מאידך. הפרטים שפורשה חושפת כרגע די מצומצמים, כולם מובאים כאן, לרבות התצלומים רשמיים ששוחררו.
אחד הפרטים הטכניים הבודדים שפורשה חושפת קשור לתהליכי היניקה וההגדשה ששופרו בבוקסר, בשביל להציג רמות הספק חדשות. עוד דברים שפורשה שמים עליהם דגש? מערכות עזר חדשות ושירותי קישוריות, שכנראה חייבים בעידן הזה.
הנתונים, כרגיל בהצגות ראשוניות כאלו, די מוגבלים. פורשה מספרים שדגמי ה-S מפיקים כעת 450 כ”ס, עליה של 30 כ”ס לעומת הדור הקודם. הם מספרים גם על נתוני הזינוק ל-100 קמ”ש שהתקצרו כשה-S תגמור את המיאוץ הקלאסי תוך 3.7 ש’ ואילו ה-4S עם ההנעה הכפולה תהיה מהירה יותר ב-0.1 ש’. חבילת הספורט כרונו תקצר את הזמנים הללו בעוד 0.2 ש’. המהירות המירבית עכשיו היא 306 ו-308 קמ”ש (ה-4S קצת איטית יותר…) וצריכת הדלק הרשמית עומדת על 11.1 ק”מ/ל’.
צריך לחפש את הפרטים האלו, אבל זהו עיצוב חיצוני חדש לגמרי. בתי הגלגלים גדלו באופן משמעותי בכדי להכיל את החישוקים הגדולים ( 20 אינץ’ מלפנים, 21 אינץ’ מאחור). לפי פורשה החלק האחורי הרחב יישרת כעת את כל הדגמים ורוחבו של החלק הקדמי צמח ב-45 מ”מ. יש גם ידיות דלת חבויות, תאורת LED מקיפה, אף עם בליטה שמהווה מחווה ל-911 הראשונה ועוד. מאחור העיצוב החדש בולט יותר, לא רק בגלל הרוחב אלא בגלל הטיפול בפנסים והספוילר החדש. ה-992 מרחיבה את השימוש באלומיניום כשרוב גופה עשוי כעת מהמתכת האמורה.

גם תא הנוסעים חדש לחלוטין ומצליח לשלב את העקרונות המסורתיים של פורשה יחד עם הדרישות המודרניות והשפה העיצובית העדכנית. הקווים הישרים ברורים מאוד והם מחביאים בתוכם את לוח השעונים וגם מסך 10.9 אינץ’ חדש. יש מיעוט ברור של מתגים, עם חמישה כפתורים מתחת למסך מאפשרים גישה מהירה לפונקציות חשובות. כמובן שאפשר למצוא כאן מולטימדיה מלאה, עם חיבור שוטף וקישוריות מלאה לכל השירותים המתקדמים של פורשה.

עם פורשה 911 החדשה מציגים החבר’ה משטוטגארט גם מערכת עזר חדשה – מצב רטוב. המערכת מזהה מים על הכביש, מכינה את מערכות העזר האחרות בהתאם ומזהירה את הנהג. ברגע הזה יכול הנהג לשנות את הגדרות מערכות הבטיחות, מהמתג על ההגה, ולבחור בסט-אפ שיאפשר נהיגה בטוחה יותר – כך פורשה. פורשה מעדכנת גם אביזרי בטיחות הכרחיים להיום כמו בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית וגם כאלו שנפוצים פחות כמו מערכת לראיית לילה.
דור חדש למכונית כזו הוא תמיד סיבה למסיבה. הפרטים המעטים שמפרסמת החברה, משאירים טעם של עוד ורצון לחשוף את הסודות של המכונה הזו. אבל בינתיים, אפשר לשמוח, כל עוד יש פורשה 911 חדשה ובזמנים של חשמל ואוטונומיה – זו בהחלט סיבה למסיבה.