אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורשה 357: חגיגות ה-75 החלו
ראשי » חדשות » פורשה 357: חגיגות ה-75 החלו
פורשה 357

פורשה 357: חגיגות ה-75 החלו

פורשה תציין השנה 75 שנים מאז החלה לייצר מכוניות ספורט, כשאת יריית הפתיחה לחגיגות עורך קונספט חדש שעוצב בהשראת פורשה 356 הקלאסית

אופיר דואק 29/01/2023 צלם: פורשה

יצרניות הרכב הוותיקות אוהבות ציוני דרך משמעותיים בשנים, מה שמעיד ומדגיש מסורת ארוכה, בפרט בעידן הנוכחי שבכל יום צצה לה משום מקום יצרנית רכב חדשה. השנה יתקיים ציון דרך חשוב עבור פורשה, מיצרניות מכוניות הספורט והיוקרה הנחשקות בעולם, שתחגוג השנה 75 שנים למכונית הספורט הראשונה שלה.

פורשה החלה את דרכה כחברת הנדסה ותכנון בתחילת שנות ה-30, כשהאב המייסד פרדיננד תרם את כשרונו כדי לפתח כמה מהכלים הממונעים והפיתוחים הטכנולוגיים החשובים של הרייך השלישי הארור, מתכנון החיפושית המיתולוגית בפרוייקט “מכונית העם” ועד לטנקי הטייגר ששטפו את אירופה.

על הגלגול שעברה משפחת פורשה כבר נכתבו ספרים, אבל בקיצור היסטורי נמרץ לאחר המלחמה הבן פריי פנה ליצור מכוניות ספורט שנשאו את שם המשפחה. הדגם הראשון של החברה (שגם לו יש סיפור ארוך ומעניין שניגע בו בפעם אחרת) הוא ה-356, שבהשראתו חושפת פורשה בימים אלו דגם תצוגה בשם ויז’ן 357 שעושה מחווה למקור כחלק מתחילת חגיגות ה-75 לפורשה בגלגולה כיצרנית מכוניות ספורט.


הקונספט 357 נבנה על בסיס פורשה קאיימן GT4 RS, המצוידת כידוע במנוע מרכזי ולא אחורי כמו ב-356, אבל בואו לא נהיה קטנוניים. מעצבי פורשה דאגו להכניס לא מעט אזכורים למקור הקלאסי, מהצללית, השתפלות הכנפיים הקדמיות לפנים, צורת המדבקות המדמות את יחידות התאורה ועד לכונס האוויר בחלקה האחורי של המכונית. מצד שני ישנן גם נגיעות מודרניות ותשומת לב ליעילות אווירודינמית, הבאים לידי ביטוי בעיצוב כונסי האוויר בפגוש הקדמי, היעדר ידיות פתיחה על הדלתות והשימוש במצלמות במקום מראות צד.

פורשה ויז’ן 357 צפויה להישאר כתרגיל עיצובי חד פעמי שיצטרף לאינספור קונספטים במוזיאון של פורשה. עם זאת לא מן הנמנע שלרגל שנת ה-75 פורשה עוד תנפיק לנו מהדורות מיוחדות עם נגיעות עיצוב רטרו על בסיס הדגמים הקיימים, למשל כמו חבילת ‘ספורט קלאסיק’ הייחודית והיקרה המוצעת ב-911.

פורשה פורשה 356 פורשה 357 קונספט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד