יצרניות הרכב הוותיקות אוהבות ציוני דרך משמעותיים בשנים, מה שמעיד ומדגיש מסורת ארוכה, בפרט בעידן הנוכחי שבכל יום צצה לה משום מקום יצרנית רכב חדשה. השנה יתקיים ציון דרך חשוב עבור פורשה, מיצרניות מכוניות הספורט והיוקרה הנחשקות בעולם, שתחגוג השנה 75 שנים למכונית הספורט הראשונה שלה.
פורשה החלה את דרכה כחברת הנדסה ותכנון בתחילת שנות ה-30, כשהאב המייסד פרדיננד תרם את כשרונו כדי לפתח כמה מהכלים הממונעים והפיתוחים הטכנולוגיים החשובים של הרייך השלישי הארור, מתכנון החיפושית המיתולוגית בפרוייקט “מכונית העם” ועד לטנקי הטייגר ששטפו את אירופה.
על הגלגול שעברה משפחת פורשה כבר נכתבו ספרים, אבל בקיצור היסטורי נמרץ לאחר המלחמה הבן פריי פנה ליצור מכוניות ספורט שנשאו את שם המשפחה. הדגם הראשון של החברה (שגם לו יש סיפור ארוך ומעניין שניגע בו בפעם אחרת) הוא ה-356, שבהשראתו חושפת פורשה בימים אלו דגם תצוגה בשם ויז’ן 357 שעושה מחווה למקור כחלק מתחילת חגיגות ה-75 לפורשה בגלגולה כיצרנית מכוניות ספורט.
הקונספט 357 נבנה על בסיס פורשה קאיימן GT4 RS, המצוידת כידוע במנוע מרכזי ולא אחורי כמו ב-356, אבל בואו לא נהיה קטנוניים. מעצבי פורשה דאגו להכניס לא מעט אזכורים למקור הקלאסי, מהצללית, השתפלות הכנפיים הקדמיות לפנים, צורת המדבקות המדמות את יחידות התאורה ועד לכונס האוויר בחלקה האחורי של המכונית. מצד שני ישנן גם נגיעות מודרניות ותשומת לב ליעילות אווירודינמית, הבאים לידי ביטוי בעיצוב כונסי האוויר בפגוש הקדמי, היעדר ידיות פתיחה על הדלתות והשימוש במצלמות במקום מראות צד.
פורשה ויז’ן 357 צפויה להישאר כתרגיל עיצובי חד פעמי שיצטרף לאינספור קונספטים במוזיאון של פורשה. עם זאת לא מן הנמנע שלרגל שנת ה-75 פורשה עוד תנפיק לנו מהדורות מיוחדות עם נגיעות עיצוב רטרו על בסיס הדגמים הקיימים, למשל כמו חבילת ‘ספורט קלאסיק’ הייחודית והיקרה המוצעת ב-911.