אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורשה קאיין טורבו E S-היבריד (השקה עולמית): עוד מהכל
ראשי » מבחני דרכים » פורשה קאיין טורבו E S-היבריד (השקה עולמית): עוד מהכל

פורשה קאיין טורבו E S-היבריד (השקה עולמית): עוד מהכל

גרסת הקצה של ליין דגמי פורשה קאיין מקבל תגבור חשמלי, יצאנו לראות איך זה טס

דין אפפל 10/09/2019

רגע אחד של חוסר תשומת לב ותפספס את מעבר הגבול בין בלגיה לגרמניה. למעט סימון לירידה לתחנת דלק גדולה ומיד אחריה שלט המברך לשלום עם כניסתך לגרמניה אין כמעט הבדל. מעבר ליד שלט ״אדידס״ קטן, שמי שהיה בגרמניה מכיר אותו, רקע לבן עם מספר פסים שחורים דקים חוצים אותו באלכסון. אותו שלט שכאילו ספק שואל אותך ספק מאתגר אותך ״בוא נראה מה הרכב שלך יכול״.

לחיצה קצרה במרכז בורר מצבי הנהיגה על ההגה דורך את המערכות ומעדכן אותך במרכז לוח השעונים שיש לך 20 שניות של אקסטרה בוסט. מעיכת דוושת הגז ב-130 קמ״ש וגוף נדחף בכוח מפתיע לתוך המושב, כאילו מדובר בתאוצה מהמקום. מבט בלוח השעונים מאשר זאת עם קצב צבירת מהירות מהיר ביותר. רק לקראת 250 קמ״ש מתחילים להרגיש איזושהי האטה בקצב צבירת המהירות שמצידה ממשיכה כל הדרך עד 295 קמ״ש – המהירות המירבית המוצהרת.

כאלה תאוצות כבר חוויתי ברכבי ספורט חזקים בעבר, אבל הפעם מדובר בבהמה ששוקלת 2,490 ק״ג, מכילה 5 אנשים מבוגרים על כל ציודם בתא המטען (640 ליטר) ועושה זאת ללא שום תחושת מאמץ. זוהי הקאיין טורבו S E-היבריד, גרסת הקצה החדשה של רכב הפנאי הגדול בהיצע של פורשה.

פורשה קאיין טורבו E S-היבריד (השקה עולמית): עוד מהכל


 

ד״ר ג׳קיל

נחזור רגע לקרקע, לא קרקע במובן של ירידה מהאספלט כי עם גלגלי 21 אינץ וצמיגים במידות 285/40-21 קדימה ו-315/35-21 אחורה גם טיפוס על מדרכה הופך לסיכון מחושב. גרסת הטורבו E S-היבריד מצטרפת להיצע של הקאיין המוכר שהוצג ב-2018 ומתמקמת בראש הפרמידה. זוהי למעשה הגרסה החזקה ביותר אי-פעם של פורשה קאיין.

אבל אם נניח לרגע את המנוע בצד נגלה שזוהי עדין קאיין בדיוק כמו כל גרסה אחרת בהיצע. עם מרווח מצוין ל-4 מבוגרים כשגם החמישי יוכל להסתדר במושב האחורי. מקדימה יש שפע אפשרויות כיוון החל בתנוחה ״מפתיע בכמה שהיא נמוכה״ ועד לתנוחת ״הראש דבוק לתקרה״, כל אחד יכול להתרווח כשהמושבים עצמם התגלו כנוחים גם לטווח ארוך. שאר המערכות אינטואיטיביות ומאפשרות טעינה אלחוטית לנייד וגם אפשרות להתממשק מהאייפון למערכת באופן אלחוטי.

המנוע החשמלי בקאיין טורבו E S-היבריד, בדומה לגרסת הקאיין ההיברידי שכבר משווקת מאפשר יכולת ניוד מרשימה, עם טווח של עד 40 ק״מ ומהירות מקסימלית של 135 קמ״ש בכוח החשמל בלבד. במבחן המציאות המספרים לא היו רחוקים מכך בכלל. חרף המשקל הגבוה ניתן להאיץ ל-100 קמ״ש תוך 6.6 שניות נטו על כוח המנוע החשמלי – כמו הוט האצ׳ מודרנית. נתון התאוצה כשמנוע הבנזין והחשמל משלבים כוחות עומד על 3.8 ש’… וזה לא מפתיע במיוחד כשמסתכלים על דף הנתונים ובדגש על 40.7 קג״מ החשמליים שזמינים מ-0 סל״ד. המצבר עצמו, בעל קיבולת של 14.1 קוט״ש, יושב מתחת לספסל האחורי ואפשר להטעינו משקע ביתי תוך 6 שעות או ממטען קיר ייעודי תוך 2.4 שעות.

פורשה קאיין טורבו E S-היבריד (השקה עולמית): עוד מהכל

 

למרות הצמיגים המגוחכים, שאף אחד לא באמת צריך, נוחות הנסיעה נשמרת על הצד הנוח גם בתוך העיר. הקאיין מצליח לבודד שברים שנראים למראית עין חדים ואגרסיביים, כאשר מחוץ לעיר הנוחות נשמרת גם על כביש גלי או כשהמהירות עולה. אחת הסיבות לכך הם מוטות הפיתול הנשלטים אלקטרונית שיודעים לשמור על המרכב הגדול כמעט ללא רכינה.

עוד סיבה היא מתלי האוויר בעלי 3 מצבים, קומפורט, ספורט וספורט פלוס. כולם מספקים נוחות טובה וככל שעולים ברמת הקשיחות ההבדל מורגש אך הייתי שמח לפערים גדולים יותר. מחוץ לעיר הקאיין טורבו E S-היבריד עושה עבודה טובה בבידוד הרעשים כאשר עיקר הרעש מגיע מהגלגלים הענקיים וזה נכון הן למהירויות חוקיות לישראל והן למהירויות מותרות באוטובאן הגרמני.

 

מיסטר הייד

הכוח של המנוע החשמלי, החוצץ בין התיבה האוטומטית (8 יחסי-העברה), למנוע הבנזין נשלט על-ידי מצמד אשר בעצמו נשלט על-ידי מחשב הרכב בהתאם לדרישות הנהג ומיקום בורר מצבי הנהיגה. סיבוב הבורר למצב ספורט מעיר את מנוע הבנזין ומצרף אותו לחגיגה. גם בלי המנוע החשמלי המספרים מרשימים מאחר ומדובר במנוע המשרת את גרסת הטורבו.

פורשה קאיין טורבו E S-היבריד (השקה עולמית): עוד מהכל

 

למי שצריך רענון, מדובר במנוע V8 טווין-טורבו בנפח 4.0 ליטר המפיק 550 כ״ס ו-78.5 קג״מ. מרשים בפני עצמו אבל בתוספת המנוע החשמלי הנתונים הרשמיים מטפסים ל-670 כ״ס ו-91.7 קג״מ! זמן התאוצה מ-0 ל-160 קמ״ש שעומד על 8.4 שניות בלבד. זוהי לגמרי הגדרה לחדשה לרכב GT לפי קצב אכילת הק״מ באוטובאן שהקאיין טורבו E S-היבריד מסוגל.

מעט כבישי הנהיגה שהיו לנו בהשקה אפשרו לנו לבדוק האם גרסת הקצה החדשה יודעת לשמר חלק מה-DNA של פורשה או שמא מדובר בשייט אוטובאנים מהירה בלבד. הפניית הגה מגלה את הסיבה לאותם צמיגים רחבים, ולקאיין יכולת אחיזת כביש נהדרת. בסוויפרים מהירים לא היה ניתן להתעלם מה-2.5 טון שדוחפים לחלקו החיצוני של הסיבוב ואכן עם העליה במהירות ניכרת עליה בתת-היגוי.

עם זאת, הפתיע לגלות שגם אז וגם בקצב מעט רגוע יותר לקאיין יש הרבה נכונות לשנות כיוון. העברות המשקל מצד לצד נשארות מרוסנות והצמיגים הקדמיים משנים כיוון בקלות. עוד הרשימו הם הבלמים האדירים, שהציגו יכולת בלימה מרשימה ללא דעיכה. לא שזה צריך להפתיע כשמדובר בסט בלמים קראמיים בקוטר 440 מ״מ קדימה ו-410 מ״מ אחורה כאשר על העצירה אחראיים קליפרים בעלי 10 בוכנות ו-4 בוכנות קדימה אחורה בהתאמה. דווקא בשיוט רגוע ובתוך העיר ניתן היה להרגיש חוסר דיוק בבלימה בגלל הבלימה רגנרטיבית.

פורשה קאיין טורבו E S-היבריד (השקה עולמית): עוד מהכלפורשה קאיין טורבו E S-היבריד (השקה עולמית): עוד מהכלPreview
פורשה קאיין טורבו E S-היבריד (השקה עולמית): עוד מהכלפורשה קאיין טורבו E S-היבריד (השקה עולמית): עוד מהכלPreview
PCNA19_1252PCNA19_1252Preview
PCNA19_1257PCNA19_1257Preview
PCNA19_1249PCNA19_1249Preview
פורשה קאיין טורבו E S-היבריד (השקה עולמית): עוד מהכלפורשה קאיין טורבו E S-היבריד (השקה עולמית): עוד מהכלPreview
PCNA19_1231PCNA19_1231Preview
PCNA19_1234PCNA19_1234Preview
PCNA19_1238PCNA19_1238Preview
PCNA19_1239PCNA19_1239Preview
PCNA19_1245PCNA19_1245Preview

טופ אוף דה ליין

במהלך ההשקה ניסיתי להבין מנציגי פורשה עבור מי מיועדת גרסת הטורבו E S-היבריד, הרי כבר יש בהיצע גרסת היבריד עם הספק משולב של 462 כ״ס שמאיצה ל-100 קמ״ש תוך 5.1 שניות זריזות. התשובה שקיבלתי קצת הפתיעה אותי שכן הסיבה לקנות את הטורבו E S-היבריד היא כי הלקוח יכול! כי הוא רוצה את הטוב ביותר ויכול להרשות לעצמו. ואכן אחרי שביליתי בחברתה אני לחלוטין מבין אותם. הכוח הזמין, האבזור והפינוק הופכים את ההיברידית החדשה בהיצע לגרסת קצה מרשימה בביצוע ובהגשה.

נתונים: 4,000 סמ”ק, 670 כ”ס ב-5,750-6,000 סל”ד, 91.7 קג”מ ב-1,400-5,500 סל”ד, 2,490 ק”ג, 18.7 ק”מ לליטר (יצרן),3.8 ש’, 295 קמ”ש מחיר: טרם פורסם

היבריד פורשה קאיין
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מיני נפרדת מהתיבה הידנית

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

אסטון מרטין ואלקירי LM: מלה-מאן לכביש הציבורי

אסטון מרטין ואלקירי LM: מלה-מאן לכביש הציבורי

במראה ספורטיבי: אאודי Q6 איטרון ספורטבק בישראל

במראה ספורטיבי: אאודי Q6 איטרון ספורטבק בישראל

האם סופה של ההוט האצ’ מתקרב?

האם סופה של ההוט האצ’ מתקרב?

סקודה אוקטביה RS ( מבחן דרכים): הזמן הצהוב

סקודה אוקטביה RS ( מבחן דרכים): הזמן הצהוב

מסירות דו”ג: יותר מ-10,000 כלים נמסרו מתחילת 2025

מסירות דו”ג: יותר מ-10,000 כלים נמסרו מתחילת 2025

אש על המים: שריפת ענק באנייה שהובילה מכוניות חשמליות והיברידיות

אש על המים: שריפת ענק באנייה שהובילה מכוניות חשמליות והיברידיות

מוטו גוצי סטלביו (מבחן דרכים): חופשה איטלקית

מוטו גוצי סטלביו (מבחן דרכים): חופשה איטלקית

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד