פורשה חשפה בסוף השבוע את הפאנמרה החדשה אותה. פורשה מגדירה את הפאנמרה החדשה כדור שלישי למכונית הסאלון שלה שהוצגה לראשונה בשנת 2009. בפועל מדובר במתיחת פנים מקיפה לדור השני שהוצג בשנת 2016 ועל כך מעידים המידות הזהות לחלוטין והעיצוב שמבוסס על עיצוב הדור השני עם מספר שינויים קוסמטיים בהשראת הטאייקן החשמלית. השדרוג המקיף אמור לעזור לפאנמרה להמשיך להימכר בשנים הקרובות עד שתוצג לה יורשת חשמלית לחלוטין או שתוחלף כליל על ידי הטאייקן הבאה.
היצע המנועים עודכן, כאשר בשלב זה תציע שתי יחידות הנעה עיקריות. המנוע הבסיסי של פורשה פאנמרה יהיה V6 כפול מגדשים בנפח 2.9 ליטר המספק 353 כ”ס ו-51 קג”מ, שיפור של 23 כ”ס ו-5 קג”מ לעומת המנוע בפאנמרה הקודמת. מנוע יגיע עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים ויוצע עם הנעה אחורית (5.1 שניות ל-100 ומהירות מרבית של 272 קמ”ש) או כפולה שתכונה פאנמרה 4 (4.8 שניות, 270 קמ”ש).
הגרסה הבכירה של פורשה פאנמרה תכונה טורבו E-Hybrid. היא תשלב בין מנוע V8 בנפח 4.0 שזכה לשורת עדכונים ומנוע חשמלי חזק מבעבר המספק 190 כ”ס היוצרים יחד הספק משולב של 680 כ”ס ו-94.8 קג”מ. לפאנמרה ההיברידית סוללת ליתיום-יון בקיבולת מוגדלת של 25.9 קילוואט האמורים לאפשר טווח נסיעה מרבי של 93 ק”מ באמצעות חשמל. בגרסה זו תזנק הפנאמרה ל-100 ב-3.2 שניות בדרך למהירות מרבית של 315 קמ”ש.
פורשה מתגאים גם כי הפאנמרה החדשה/מחודשת תגיע כסטנדרט דור חדש של מערכת מתלי אוויר אדפטיביים עם צמד תאים נפרד בכל בולם זעזועים, מה שאפשור לאפשר טווח שיכוך יעיל רחב יותר לצד שמירה על איזון תחת עומס. כאופציה תוצע בדגמי ה-E-Hybrid מערכת Active Ride לייצור אקטיבי של המרכב. תא הנוסעים עוצב מחדש, כשהוא כוללת ממשק תפעול עדכני מבוסס מגע, מערכת מולטימדיה חדשה ומסך מולטימדיה נוסף מול הנוסע מלפנים. עוד חידוש רואי לאזכור הוא תאורת ה-LED מטריקס המתקדמת שנראתה לראשונה בקאיין המחודש שנחשף בתחילת השנה.
פורשה פאנמרה המחודשת צפויה להגיע לישראל ברבעון השני של שנת 2024, אך כבר כעת מזדרזת היבואנית המקומית קבוצת אורכיד לפרסם את המחירים ההתחלתיים. מחירה של פורשה פאנאמרה בישראל יחל ב-865 אלף שקלים, כאשר עבור גרסת ההנעה הכפולה תידרש תוספת של 30 אלף שקלים. מחיר השל גרסת הטורבו E-Hybrid יהיה כמעט כפול ויחל ב-1.62 מיליון שקלים.