פורשה מציע מגוון עצום של גרסאות ל-911 ובשלהי 2022 הפתיעו עם גרסה חדשה ולא שגרתית. מדובר בגרסת הדקאר שעוצבה ותוכננה בהשראת דגמי ה-911 (953 ליתר דיוק) שכיכבו בשנות ה-80′ בראשית ימיו של הראלי המדברי המפרך. מעבר לשדרוגיים הקוסמטיים והגבהת המרכב הציע פורשה 911 דקאר גם יכולת שטח מסויימת ולא אופיינית למכונית שבעיקרה היא מכונית ספורט.
רק 2,500 יחידות של פורשה 911 דקאר יוצרו (שתים מהן אף הגיעו לישראל) – לא הגרסה הנדירה ביותר של ה-911, אבל מספיק נדירה ונחשקת כדי להצדיק את מחירה הגבוה בקרב חובבי המותג. ייצורה של גרסת הדקאר הסתיים בנובמבר 2024 קצת אחרי מתיחת הפנים לה זכתה ה-911. מאז מתיחת הפנים מרעננת פורשה בהדרגה את היצע הגרסאות של ה-911, מה-GTS שהפכה היברידית, דרך הקאררה T הידנית, קאררה S המחוזקת ועד ל-GT3 הקרבית.
לפחות עד עתה הסברה הייתה שגרסת הדקאר תישאר חד פעמית, אלא שהביקושים הגבוהים ומועדוני בעלי של ה-911 דקאר כנראה הביאו את פורשה לשנות כיוון. על פי דיווח של המגזין הבריטי “אוטוקאר” אישר בפניהם בכיר בפורשה כי הם מפתחים גרסת דקאר חדשה על בסיס המהדורה העדכנית של ה-911 לאחר מתיחת הפנים (שם קוד 992.2).
על פי אותו מקור, גרסת הדקאר הבאה של ה-911 תעשה שימוש ביחידת ההנעה ההיברידית החדשה של פורשה אשר מוצעת ב-911 GTS. מדובר ביחידת הנעה המשלבת מנוע בוקסר מוגדל בנפח 3.6 ליטר בעל מגדש טורבו חשמלי ומנוע חשמלי בהספק 53 כ”ס המותקן בצמוד לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים. ל-GTS ההיברידית הספק משולב של 541 כ”ס – שיפור משמעותי ביחס ל-475 כוחות הסוס של המנוע בגרסת הדקאר האחרונה שאמור לפצות על עליה של כמה עשרות ק”ג במשקל.
התאוצה ל-100 קמ”ש אמורה להיות באזור 3 שניות וכמו בעבר, גרסת הדקאר החדשה תציג מצבי נהיגה ייעודיים לנסיעה בשטח, הגבהת מרכב, מיגון גחון וצמיגים בעלי פרופיל דו-שימושי לשיפור האחיזה מעבר לכביש.
פורשה 911 דקאר החדשה אמורה להיות מוצגת לקראת סוף השנה וגם היא תיוצר בכמות המוגבלת. תג המחיר צפוי להיות גבוה אף יותר מגרסת הדקאר המקורית שנמכרה במחיר שבין 220 ל-250 אלף דולר בהתאם לאפיון האישי וסכמת הצביעה הנבחרת. וממש לא נראה לנו שתהיה להם בעיה למכור את כולן.