משפחת הקאיין של פורשה ממשיכה להתרחב, כאשר בימים אלו מציגה החברה את גרסאות ה-GTS החדשות המגיעות שנה לאחר שהוצג הדור החדש, או יותר נכון מתיחת הפנים המקיפה של הקאיין. גרסאות ה-GTS החדשות של הקאיין, שיוצאו במרכב רגיל או במרכב ה”קופה” המסוגנן יותר, מתמקמות מתחת לגרסאות הטורבו E-Hybrid שהוצגו בסוף השנה שעברה ומעל גרסאות הקאיין S והקאיין S E-Hybrid שהיוו עד כה את דגמי הביניים במשפחה.
למעשה, גרסאות ה-GTS הם הדגמים החזקים ביותר של הקאיין שעושים שימוש במנוע בנזין ללא סיוע חשמלי. פורשה קאיין GTS מצויד במנוע ה-V8 כפול המגדשים המוכר בנפח 4.0 ליטר, שלאחר שורת שיפורים מספק כעת 500 כ”ס ו-67.3 קג”מ, תוספת של 40 כ”ס ו-4.1 קג”מ לעומת מנוע ה-V8 של הקאיין לפני מתיחת הפנים. תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה יחסי העברה שזכתה לכיול מחדש לטובת העברות הילוכים מהירות יותר במצבי ספורט וספורט פלוס. התוצאה היא שקאיין GTS החדש מאית ל-100 קמ”ש ב-4.4 שניות בדרך למהירות מרבית של 275 קמ”ש.
השלדה בגרסאות ה-GTS מונמכת בס”מ לעומת הגרסאות הסטנדרטיות של רכב הפנאי ומתלי אוויר אדפטיביים הינם ציוד סטנדרטי. מדובר במתלי אוויר בעלי שני שסתומים בכל בולם המאפשרים מנעד רחב יותר של פעולה כדי לספק קשיחות בעת הצורך בלי לפגום יותר מידי ברמת השיכוך. שינויים נוספים שנעשו בשלדת ה-GTS הם במתלה הקדמי שזהה לזה של קאיין טורבו GT שלא משווקת באירופה ובעל קאמבר (זווית שפיעה) שלילית של 0.58 מעלה לשיפור מגע הצמיגים עם הכביש גם בפניות בעלות עומס גבוה.
כל מכלולי השלדה כולל מערכת חלוקת הכוח הוקטורית מכוילים לדברי פורשה לביצועי כביש מיטביים. במילים אחרות בפורשה רומזים שה-GTS לא מיועד להתלכלך בשבילים ואם זה לא מספיק מודגש, אז צמיגים ספורטיביים בחתך נמוך יחסית על חישוקי 21 אינץ’ שעוצבו בסגנון דגמי ה-RS ספיידר ישלימו את מלאכת השכנוע.
חיצונית כוללים דגמי ה-GTS פגוש קדמי שונה עם כונסי אוויר גדולים, מסגרות סביב יחידות התאורה הקדמיות וחצאיות צד שכולם מושחרים, הקאליפרים צבועים באדום ומאחור ישנו ספויילר אחורי ספורטיבי. גרסאות הקופה מוותרות על מסילות הגג לטובת גג זכוכית פנורמי קבוע ומקבלות ספויילר אחורי המתארך חשמלית. בנוסף ניתן יהיה לקבל את פורשה קאיין GTS קופה עם חבילת ביצועים הכוללת מערכת פליטה משופרת בעלת יציאת מפלט במרכז הפגוש האחורי, גג מסיבי פחמן ואופציה לחבילת הפחתת משקל בה מוותרים על חלק מחומרי הבידוד, מה שמאפשר להפחית 25 ק”ג ממשקל המכונית.
לישראל צפוי להגיע פורשה קאיין GTS החדש ברבעון השלישי של השנה, אך ניתן להזמינו כבר כעת במחיר של 1.195 מיליון שקלים במרכב הרגיל ו-1.235 מיליון שקלים במרכב הקופה.