אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורשה מציגה את הטייקן האולטימטיבית עם כמעט 1,100 כ”ס
ראשי » חדשות » פורשה מציגה את הטייקן האולטימטיבית עם כמעט 1,100 כ”ס
פורשה טייקן GT

פורשה מציגה את הטייקן האולטימטיבית עם כמעט 1,100 כ”ס

התשובה של פורשה למודל S פלייד מגיעה עם גרסת טורבו GT חדשה וקרבית של הטייקן, בעלת הספק משולב של כמעט 1,100 כ"ס שגם שברה שיא הקפה בלגונה סקה

אופיר דואק 12/03/2024 צלם: יצרן

אחת התופעות שהביא איתו עידן ההנעה החשמלית בתעשיית הרכב הוא מרוץ הספקים מופרכים. כבר התרגלנו חדשות לבקרים למשפחתיות עם הספקים שהיו שמורים עד לא מזמן למכוניות על, כאשר דגמי ביצועים כמו טסלה מודל S פלייד, שלא לדבר על מכוניות העל החשמליות כבר מנופפות בהספקים של יותר מ-1,000 כ”ס  – רף שפעם היה ניתן להשגה רק במכוניות דראג מכוונות מסלול והיום זמין לכל דורש.

היצרניות האירופאיות קצת נותרו מאחור במרוץ החימוש הזה ושמרו על היגיון עד כה, אבל כאשר כוחות סוס מתורגמים למכירות משהו זז גם ביבשת הישנה. פורשה כיצרנית מכוניות בעלות אוריינטציה ספורטיבית לא יכלה להרשות לעצמה להישאר מאחור, וכעת אחרי חשיפת הטייקן המחודשת מציגה גרסה חדשה בשום טורבו GT המכניסה גם אותה למועדון האלפיון.

פורשה טייקן טורבו GT מצוידת בצמד מנועים חשמליים משודרגים אשר מספקים במצב רגיל 778 כ”ס, תוספת קלה של כ-15 כ”ס בהשוואה לטייקן טורבו S שהייתה גרסה החזקה ביותר במשפחה עד כה. עם הפעלת בקרת השיגור עולה ההספק המשולב המרבי ל-760 קילוואט שהם 1,019 כ”ס (במקרה נתון דומה לזה של מודל S פלייד) שהם כ-70 כ”ס יותר ממה שיש לטורבו S לספק. אם זה לא מספיק, יש גם אפשרות לבוסט המקפיץ לזמן קצר את ההספק המרבי ל-1,092 כ”ס. כל זה מתורגם לתאוצה של 2.3 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש (0.1 שניה יותר מאשר הטורבו S) כאשר ל-200 קמ”ש נדרשות 6.6 שניות – שיפור של 1.3 שניה ביחס לטורבו S.ומה לגבי הטווח? בפורשה מצהירים על 555 ק”מ אפשריים, אבל תאורטיים למדי בהתחשב ברמת הביצועים של ה-GT.

Porsche Taycan GT 05Porsche Taycan GT 05Preview
Porsche Taycan GT 06Porsche Taycan GT 06Preview
Porsche Taycan GT 01Porsche Taycan GT 01Preview
Porsche Taycan GT 02Porsche Taycan GT 02Preview
Porsche Taycan GT 03Porsche Taycan GT 03Preview
פורשה טייקן GTפורשה טייקן GTPreview
Porsche Taycan GT 07Porsche Taycan GT 07Preview
Porsche Taycan GT 09Porsche Taycan GT 09Preview
Porsche Taycan GT 10Porsche Taycan GT 10Preview

ל-GT יש יותר מתוספת כוח. בפורשה ציידו את המכונית כסטנדרט במתלי ה-Active Ride בעלי הכיול המשתנה שעברו Setup ספציפי לגרסה החדשה, אליהם מצטרפים גם בלמי קרבון קרמיים וחישוקי 21 אינץ’ קלים במיוחד. שימוש נרחב בסיבי פחמן למשל מסגרות המושבים, חצאיות הצד ולגימורי הפנים יחד עם דלת תא מטען שנסגרת באופן ידני אפשרו לחסוך 75 ק”ג במשקלה של פורשה טייקן טורבו GT.


עבור מי שירצה למצות עוד יותר פוטנציאל הביצועים של גרסת ה-GT החדשה תציע פורשה כמו ב-911 חבילת ווייסאך. החבילה כוללת שיפורים אווירודינמיים בדמות מסיט רוח קדמי משופר וספוילר אחורי בולט וקבוע שחלקו העליון עשוי מסיבי פחמן ומספקת כוח הצמדה נוסף של 220 ק”ג. חבילת הוויסאך משילה 70 ק”ג ממשקלה של הטייקן טורבו GT הודות לוויתור על פתח טעינה נוסף בצד הנהג, קילוף חומרי בידוד ודיפון בתא כולל השטחים וגם ויתור על המושב האחורי  – מה שהופך את פורשה טייקן למעשה למכונית סאלון דו-מושבית שכנראה אף אחד לא צריך. כל אלו אמורים לשפר את ההתנהגות של הטייקן, אבל גם מקצרים את התאוצה ל-100 ל-2.2 שניות וכבונוס הגבלת המהירות המרבית עלתה ל-305 קמ”ש.

פורשה כבר מציעה את טייקן טורבו GT למכירה באירופה עם תג מחיר התחלתי של 240 אלף יורו, 30 אלף יורו יותר מאשר הטורבו S. עד שתחליטו אם תוספת הביצועים מצדיקה את תוספת המחיר, תוכלו להתרשם מהביצועים של טייקן טורבו GT שקבעה שיא הקפה למכונית חשמלית במסלול לגונה סקה בארה”ב.

טייקן GT פורשה פורשה טייקן פורשה טייקן GT
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד