אחת התופעות שהביא איתו עידן ההנעה החשמלית בתעשיית הרכב הוא מרוץ הספקים מופרכים. כבר התרגלנו חדשות לבקרים למשפחתיות עם הספקים שהיו שמורים עד לא מזמן למכוניות על, כאשר דגמי ביצועים כמו טסלה מודל S פלייד, שלא לדבר על מכוניות העל החשמליות כבר מנופפות בהספקים של יותר מ-1,000 כ”ס – רף שפעם היה ניתן להשגה רק במכוניות דראג מכוונות מסלול והיום זמין לכל דורש.
היצרניות האירופאיות קצת נותרו מאחור במרוץ החימוש הזה ושמרו על היגיון עד כה, אבל כאשר כוחות סוס מתורגמים למכירות משהו זז גם ביבשת הישנה. פורשה כיצרנית מכוניות בעלות אוריינטציה ספורטיבית לא יכלה להרשות לעצמה להישאר מאחור, וכעת אחרי חשיפת הטייקן המחודשת מציגה גרסה חדשה בשום טורבו GT המכניסה גם אותה למועדון האלפיון.
פורשה טייקן טורבו GT מצוידת בצמד מנועים חשמליים משודרגים אשר מספקים במצב רגיל 778 כ”ס, תוספת קלה של כ-15 כ”ס בהשוואה לטייקן טורבו S שהייתה גרסה החזקה ביותר במשפחה עד כה. עם הפעלת בקרת השיגור עולה ההספק המשולב המרבי ל-760 קילוואט שהם 1,019 כ”ס (במקרה נתון דומה לזה של מודל S פלייד) שהם כ-70 כ”ס יותר ממה שיש לטורבו S לספק. אם זה לא מספיק, יש גם אפשרות לבוסט המקפיץ לזמן קצר את ההספק המרבי ל-1,092 כ”ס. כל זה מתורגם לתאוצה של 2.3 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש (0.1 שניה יותר מאשר הטורבו S) כאשר ל-200 קמ”ש נדרשות 6.6 שניות – שיפור של 1.3 שניה ביחס לטורבו S.ומה לגבי הטווח? בפורשה מצהירים על 555 ק”מ אפשריים, אבל תאורטיים למדי בהתחשב ברמת הביצועים של ה-GT.
ל-GT יש יותר מתוספת כוח. בפורשה ציידו את המכונית כסטנדרט במתלי ה-Active Ride בעלי הכיול המשתנה שעברו Setup ספציפי לגרסה החדשה, אליהם מצטרפים גם בלמי קרבון קרמיים וחישוקי 21 אינץ’ קלים במיוחד. שימוש נרחב בסיבי פחמן למשל מסגרות המושבים, חצאיות הצד ולגימורי הפנים יחד עם דלת תא מטען שנסגרת באופן ידני אפשרו לחסוך 75 ק”ג במשקלה של פורשה טייקן טורבו GT.
עבור מי שירצה למצות עוד יותר פוטנציאל הביצועים של גרסת ה-GT החדשה תציע פורשה כמו ב-911 חבילת ווייסאך. החבילה כוללת שיפורים אווירודינמיים בדמות מסיט רוח קדמי משופר וספוילר אחורי בולט וקבוע שחלקו העליון עשוי מסיבי פחמן ומספקת כוח הצמדה נוסף של 220 ק”ג. חבילת הוויסאך משילה 70 ק”ג ממשקלה של הטייקן טורבו GT הודות לוויתור על פתח טעינה נוסף בצד הנהג, קילוף חומרי בידוד ודיפון בתא כולל השטחים וגם ויתור על המושב האחורי – מה שהופך את פורשה טייקן למעשה למכונית סאלון דו-מושבית שכנראה אף אחד לא צריך. כל אלו אמורים לשפר את ההתנהגות של הטייקן, אבל גם מקצרים את התאוצה ל-100 ל-2.2 שניות וכבונוס הגבלת המהירות המרבית עלתה ל-305 קמ”ש.
פורשה כבר מציעה את טייקן טורבו GT למכירה באירופה עם תג מחיר התחלתי של 240 אלף יורו, 30 אלף יורו יותר מאשר הטורבו S. עד שתחליטו אם תוספת הביצועים מצדיקה את תוספת המחיר, תוכלו להתרשם מהביצועים של טייקן טורבו GT שקבעה שיא הקפה למכונית חשמלית במסלול לגונה סקה בארה”ב.