כחצי שנה לאחר שזכתה פורשה פאנמרה למתיחת פנים, אותה הגדירה פורשה כדור השלישי של מכונית הספורט סאלון שלה. כעת מעבה פורשה את היצע הגרסאות של הפנאמרה המחודשת עם שתי גרסאות ביצועים המתמקמות בפסגת ההיררכיה הספורטיבית, ומצמצמות את הפער מול הביצועים של הטייקן החשמלית.
כמו יתר דגמי משפחת הפנאמרה, גם גרסאות אלו נהנות משדרוגים לה זכתה המכונית במסגרת מתיחת הפנים בהם העיצוב המחודש לחזית, תאורת לד מטריקס חדשה, העיצוב והממשק החדשים לתא הנוסעים והשדרוג למערכת המתלים. למרבה השמחה, שתי גרסאות הביצועים החדשות ממשיכות להתבסס על מנוע V8 בחזית, אבל כל אחת באינטרפרטציה שונה.
הגרסה הראשונה נושאת את האותיות GTS והיא למעשה הפאנמרה החזקה ביותר שאתם יכולים לרכוש ללא סיוע חשמלי כלשהו. מנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 4.0 ליטר מספק 500 כ”ס ב-GTS החדשה, תוספת של 20 כ”ס לעומת גרסת ה-GTS של הפנאמרה הקודמת כשלמעשה זהו אותו מנוע שנמצא בקאיין GTS שנחשפה לפני מספר חודשים. פורשה פאנמרה GTS העדכנית מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.8 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 302 קמ”ש.
מעבר לשדרוג בביצועים מגיעה ה-GTS החדשה כסטנדרט עם מתלי האוויר האדפטיביים החדשים של פורשה המשלבים בולמי אוויר בעלי שני תאים, מרכב מונמך בס”מ לעומת הגרסאות הרגילות, מוטות מייצבים מעובים ודיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית. בצד הקוסמטי ניתן למצוא גימורי גוף מושחרים, חצאיות צד, חישוקי 21 אינץ’ והכי חשוב: 4 פתחי מפלט מאחור.
אבל ה-GTS החדשה היא לא הפנאמרה החזקה ביותר בהיצע. את התואר הזה מקבלת גרסת הטורבו S E-הייבריד החדשה בעלת 782 כ”ס -102 קג”מ, תוספת של 100 כ”ס ביחס לטורבו הייבריד הרגילה, מה שהופך את ה-S גם לפנאמרה החזקה ביותר שהוצעה אי פעם. מנוע ה-V8 כפול המגדשים מניב בגרסת הטורבו S הייבריד 599 כ”ס ואליו מצטרף מנוע חשמלי המספק 190 כ”ס המותקן בצמוד לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים. פורשה פאנמרה טורבו S E-הייבריד מאיצה ל-100 קמ”ש ב-2.9 שניות בדרך למהירות מרבית של 325 קמ”ש, כתאורטית הסוללה שלה מסוגלת לספק טווח חשמלי של 88 ק”מ אם לא תתפתו לממש את יכולת התאוצה שלה.
הטורבו S מגיעה כסטנדרט עם בולמים אקטיביים המשולבים עם מערכת ייצוב הידראולית בעלת משאבה נפרדת לכל בולם. המפרט כולל גם היגוי אחורי ומערכת בלימה משודרגת בעלת דיסקים בקוטר 440 מ”מ מלפנים ו-380 מ”מ מאחור. אלו עזרו לפנאמרה טורבו S E-הייבריד לשבור לאחרונה את שיא ההקפה בנורבורגרינג למכוניות סדרתיות במרכב 4 דלתות, כשהעמידה אותו על 7:24.172 דקות.
באותה הזדמנות מוסיפה פורשה למגוון האופציות של דגמי הטורבו גם חבילה אווירודינמית חדשה הכוללת מסיטי רוח, חצאיות וספויילר אחורי אדפטיבי בעל 4 מצבים, כולם עשויים מסיבי פחמן. החבילה מגיע עם האפשרות לצמיגי מישלין פיילוט סופר קאפ 2, סמי סליקס חוקיים לכביש הציבורי, איתם שברה הפאנמרה את השיא בנורבורגרנינג.
שתי הגרסאות החדשות של פורשה פאנמרה צפויים להגיע לישראל ברבעון האחרון של השנה. מחירה של פאנאמרה GTS יחל ב-1.275 מיליון שקלים ואילו המחיר ההתחלתי של פאנמרה טורבו S היבריד נקבע על 1.925 מיליון שקלים.