פורשה ממשיכה את חגיגות ה-75 להיווסדה במלוא המרץ. לאחר שהציגה את דגם הקונספט היפיפיה 357, שחררה את גרסת הדקאר המדליקה של ה-911 ואפילו חידשה את סמל החברה מגיעה מכונית תצוגה נוספת ומעניינת במיוחד. המכונית הנקראת Mission X נחשפה בסוף השבוע והיא למעשה גרסת טרום ייצור למכונית העל הבאה של פורשה.
מכונית העל החדשה של פורשה אמורה להמשיך את השושלת שהחלה עם ה-959 בשנות ה-80, הקאררה GT מתחילת שנות ה-2000 וה-918 שכיכבה באמצע העשור הקודם. פורשה Mission X נחשפת בדיוק בסוף השבוע בו נערך מרוץ 24 השעות של לה-מאן וזה לא ממש מקרי. לפורשה יש רקורד של הצלחות במרוץ הסיבולת האגדי בשלל קטגוריות, כאשר אחת המכוניות הבולטות של פורשה שכיכבו בו היא ה-917 שהעניקה השראה למעצבי ה-Mission X.
פורשה Mission X היא בעלת צללית המזכירה את מכוניות הלה-מאן עם חרטום קצרצר, חופת בועה הנמתחת לאחור וזנב מוארך להשלמת מבנה הטיפה האווירודינמי. גובהה של ה-X ה-1.2 מטר בלבד, אורכה 4.5 מטרים והיא בעלת רוחב נדיב של 2 מטרים. אורך בסיס הגלגלים עומד על 273 ס”מ והיא מיועדת לנהג ונוסע גמישים למדי שיוכלו להיכנס לקוקפיט באמצעות דלתות כנפי שחף שחלקן העליון שקוף. את היציבה של המכונית משלימים חישוקי 20 אינץ’ מלפנים ו-21 אינץ’ מאחור.
Mission X תהיה הנעה חשמלית, אבל בפורשה לא פרסמו פרטים טכניים למעט העובדה שהיא תעשה שימוש בטכנולוגיית 900 וולט שתאפשר טעינה במהירות כפולה מזו של הטאייקן טורבו S. פורשה מצהירה על יחס משקל/הספק של כ”ס לכל ק”ג, וכדי להשיג זאת יחד עם משקל נמוך יחסית גוף המכונית יורכב משילוב של סיבי פחמן וחומרים מרוכבים. סוללת המכונית תמוקם במרכז המכונית מאחורי המושבים כדי למרכז את המאסה לטובת ההתנהגות.
אם ההצהרות הללו לא מספיקות, אז בפורשה טוענים גם שהגרסה הסדרתית של Mission X תהיה גם המכונית החוקית לכביש המהירה ביותר בנורבורגרינג. זה שאומר שהיא תצטרך להשיג תוצאה טובה יותר מה-6:57 דקות שנדרשו ל-918 ספיידר כדי להקיף את הגיהנום הירוק, כך שבהחלט יש למה לצפות.