אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורשה חוגגים עשור במסלול נארדו
ראשי » חדשות » פורשה חוגגים עשור במסלול נארדו
נארדו

פורשה חוגגים עשור במסלול נארדו

מסלול הניסוי המפורסם הוקם כבר ב-1975, אבל בפורשה מציינים בימים אלו 10 שנות בעלות עליו

אריאל אלסיבוני 10/05/2022

מסלול נארדו אדיר הממדים שנמצא בבעלות פורשה ומופעל על ידי פורשה הנדסה, חוגג היום עשור לרכישתו על ידי יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית. המתקן משתרע על פני 700 דונם וכולל יותר מ-20 מסלולי ניסוי בדרום איטליה. הוא הוקדם ב-1975 ע”י פיאט ומוכר בעיקר בזכות מסלול הטבעת הענק שבשטחו.

מאז 2012, פורשה השקיעה לא מעט בפיתוח המסלולים ומשטחי הניסוי. 80 מיליון יורו שהלכו על מודרניזציה וקידום טכנולוגי של התשתית, הכוללת עוד מסלולי ניסוי, עוד סדנאות, מערכות בטיחות וגם קישוריות ועמדות טעינה. הטבעת המפורסמת, שאורכה 12.6 קילומטרים ובעלת קוטר של ארבעה קילומטרים, שופצה לחלוטין בשנת 2019, כולל התקנת כבלי סיבים אופטיים להעברת נתונים מהירה וגם לשיפור מערכות נהיגה אוטונומיות.

במהלך עשר השנים האחרונות, מספר העובדים הקבועים גדל ביותר מ-50 אחוז (מ-105 ב-2012 ליותר מ-160 ב-2022). המתקן עומד לרשות יצרניות נוספות כמובן. פורשה מציעה את שירותי ההנדסה האפשריים במתרן לבדיקת מכוניות של יותר מ-90 יצרני רכב ברחבי העולם.

נארדונארדו
שריד מעידן אחר
Preview
נארדונארדו
העידן החדש של המסלול המפורסם
Preview
נארדונארדו
ניקי לאודה בודק את הפרארי שלו
Preview
נארדונארדו
מרצדס שוברת את מחסום ה-400 קמ"ש
Preview
נארדונארדו
מקס ביאג'י על 'סגול אלים' בדרך לקביעת שיא מהירות לאופנוע חשמלי
Preview
נארדונארדו
סוזוקי היאבוסה בדרך לשבירת שיא מהירות
Preview
נארדונארדו
נארדו: תחילת הדרך ב-1975
Preview

 


בראשיתו, הוקם נארדו בכדי לבדוק רכבים במהירות גבוהה. המסלול בנוי עם ארבע מסלולים בשיפוע משתנה כשבכל אחד מהמסלול ישנה מהירות ‘ניטראלית’ שונה. למעשה בנתיב הפנימי ניתן לנהוג במהירות של 90 קמ”ש עם הגה ישר לחלוטין. המהירות הזו גוברת ככל שמטפסים במעלה הנתיבים. הנתיב הרביעי הגבוה והנטוי ביותר מאפשר נהיגה ב-240 קמ”ש עם הגה ישר לחלוטין. לטבעת המפורסמת הזו יש גם חלק פנימי מקביל, המיועד למשאיות.

נארדו
נארדו: תחילת הדרך ב-1975

 

לא מעט שיאי מהירות ומהירות ממוצעת נקבעו בנארדו לאורך השנים, אבל כמו כל התעשייה הזו, גם הוא מתחיל לשנות את פניו. מניסיונות לשבירת שיאים, עם כל הדרמה והריכוז שדורשת ההקפה צמוד לגדר עליונה ככל האפשר, לבדיקות נהיגה אוטונומיות, תקשורת בין רכבים ועוד גילויים ‘מרתקים’ של העידן החדש.

איטליה המסלול המהיר בעולם מסלול נארדו פורשה פיאט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד