אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורשה חוגגים עשור במסלול נארדו
ראשי » חדשות » פורשה חוגגים עשור במסלול נארדו
נארדו

פורשה חוגגים עשור במסלול נארדו

מסלול הניסוי המפורסם הוקם כבר ב-1975, אבל בפורשה מציינים בימים אלו 10 שנות בעלות עליו

אריאל אלסיבוני 10/05/2022

מסלול נארדו אדיר הממדים שנמצא בבעלות פורשה ומופעל על ידי פורשה הנדסה, חוגג היום עשור לרכישתו על ידי יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית. המתקן משתרע על פני 700 דונם וכולל יותר מ-20 מסלולי ניסוי בדרום איטליה. הוא הוקדם ב-1975 ע”י פיאט ומוכר בעיקר בזכות מסלול הטבעת הענק שבשטחו.

מאז 2012, פורשה השקיעה לא מעט בפיתוח המסלולים ומשטחי הניסוי. 80 מיליון יורו שהלכו על מודרניזציה וקידום טכנולוגי של התשתית, הכוללת עוד מסלולי ניסוי, עוד סדנאות, מערכות בטיחות וגם קישוריות ועמדות טעינה. הטבעת המפורסמת, שאורכה 12.6 קילומטרים ובעלת קוטר של ארבעה קילומטרים, שופצה לחלוטין בשנת 2019, כולל התקנת כבלי סיבים אופטיים להעברת נתונים מהירה וגם לשיפור מערכות נהיגה אוטונומיות.

במהלך עשר השנים האחרונות, מספר העובדים הקבועים גדל ביותר מ-50 אחוז (מ-105 ב-2012 ליותר מ-160 ב-2022). המתקן עומד לרשות יצרניות נוספות כמובן. פורשה מציעה את שירותי ההנדסה האפשריים במתרן לבדיקת מכוניות של יותר מ-90 יצרני רכב ברחבי העולם.

נארדונארדו
שריד מעידן אחר
Preview
נארדונארדו
העידן החדש של המסלול המפורסם
Preview
נארדונארדו
ניקי לאודה בודק את הפרארי שלו
Preview
נארדונארדו
מרצדס שוברת את מחסום ה-400 קמ"ש
Preview
נארדונארדו
מקס ביאג'י על 'סגול אלים' בדרך לקביעת שיא מהירות לאופנוע חשמלי
Preview
נארדונארדו
סוזוקי היאבוסה בדרך לשבירת שיא מהירות
Preview
נארדונארדו
נארדו: תחילת הדרך ב-1975
Preview

 


בראשיתו, הוקם נארדו בכדי לבדוק רכבים במהירות גבוהה. המסלול בנוי עם ארבע מסלולים בשיפוע משתנה כשבכל אחד מהמסלול ישנה מהירות ‘ניטראלית’ שונה. למעשה בנתיב הפנימי ניתן לנהוג במהירות של 90 קמ”ש עם הגה ישר לחלוטין. המהירות הזו גוברת ככל שמטפסים במעלה הנתיבים. הנתיב הרביעי הגבוה והנטוי ביותר מאפשר נהיגה ב-240 קמ”ש עם הגה ישר לחלוטין. לטבעת המפורסמת הזו יש גם חלק פנימי מקביל, המיועד למשאיות.

נארדו
נארדו: תחילת הדרך ב-1975

 

לא מעט שיאי מהירות ומהירות ממוצעת נקבעו בנארדו לאורך השנים, אבל כמו כל התעשייה הזו, גם הוא מתחיל לשנות את פניו. מניסיונות לשבירת שיאים, עם כל הדרמה והריכוז שדורשת ההקפה צמוד לגדר עליונה ככל האפשר, לבדיקות נהיגה אוטונומיות, תקשורת בין רכבים ועוד גילויים ‘מרתקים’ של העידן החדש.

איטליה המסלול המהיר בעולם מסלול נארדו פורשה פיאט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
על המדף: מד הקפות של puig

על המדף: מד הקפות של puig

טרקטורוני TGB בישראל

טרקטורוני TGB בישראל

ימי מכירות מרצדס

ימי מכירות מרצדס

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

קרסו – מכירה ישירה

קרסו – מכירה ישירה

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
הונדה סיוויק טייפ R החדשה: כל מה שידוע בינתיים

הונדה סיוויק טייפ R החדשה: כל מה שידוע בינתיים

מיצובישי אקליפס-קרוס 2022: סקירה (וידאו)

מיצובישי אקליפס-קרוס 2022: סקירה (וידאו)

השיא נשבר: זו המכונית היקרה ביותר בעולם

השיא נשבר: זו המכונית היקרה ביותר בעולם

דוקאטי דזרט X: משחקים בחול

דוקאטי דזרט X: משחקים בחול

בראבוס 900 קראולר: בלי היגיון

בראבוס 900 קראולר: בלי היגיון

פורשה חוגגים עשור במסלול נארדו

פורשה חוגגים עשור במסלול נארדו

אבארט 695 טריביוטו חדשה: והפעם 131 ראלי

אבארט 695 טריביוטו חדשה: והפעם 131 ראלי

וידאו: מחרמון לאילת עם סקייוול ET5 חשמלית

וידאו: מחרמון לאילת עם סקייוול ET5 חשמלית

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד