במחלקת השימור של פורשה אפשר למצוא את כל הדגמים האגדיים שייצרה החברה (לצד דגמים פשוטים יותר). איך בוחרים מי הכי מיוחד, או נחשב? משימה לא פשוטה. דיטר לנדנברגר מנהל ארכיון פורשה, ששומר על האוצרות של החברה הזו מציג את חמשת המכוניות הנדירות ביותר שפורשה ייצרה.
דיטר מתחיל עם ה-964 טורבו S, בלי ספק אחת מה-911 הנחשקות – עם משקל מופחת בהשוואה לטורבו הרגילה מאותה התקופה והספק של 360 כ”ס. הוא ממשיך למכונית מפתיעה, ה-924. לא בדיוק החומר ממנו נוצרה האגדה של פורשה. אבל דיטר לא לקח סתם 924 אלא את גרסת הקרארה GTS שהיא למעשה גרסת מירוצים מופחתת משקל עם 250 כ”ס.
במקום השלישי ניצבת, לפי פורשה, הפייבורטית האישית שלנו, ה-911 GT1. זו למעשה מכונית סיבולת עם אביזרי כביש – מכונית מירוץ לכביש. ובמקרה הזה, לא מדובר בסתם קלישאה. במקום השני אפשר למצוא את גרסת ה-RS שפורשה בנו לצורכי הומוליגציה לגרופ B על בסיס ה-911SC.
במקום הראשון, שמים פורשה את ה-356 אמריקה רודסטר גרסה קלילה למכונית שהתחילה את הכול עבור פורשה. רק 16 יחידות יוצרו מהמכונית הזו וכולן יועדו לשוק האמריקאי וזכו שם להצלחה על מסלולי המירוצים. גם היא, כמו עוד מכוניות בחמישיה הזו, מראה את החיבור העמוק שיש לפורשה עם הספורט המוטורי. חיבור שיצר מכוניות מלהיבות בגרסאות ייצור מצומצמות. כאלו שמציתות את הדמיון ויוצקות ערך אמיתי לתוך המותג הזה.