כשהציגה מקלארן את ה-MP4-12C ב-2011 היא הרעידה את עולם מכוניות הספורט הקיצוניות. החזרה של מקלארן לכביש, עם מכונית בסדרת ייצור נרחבת (יחסית ל-F1)’ הייתה מוצלחת מאוד והמכונית זכתה לשבחים מפי כל.
כעת מוצגת מקלארן 750S – דור חדש לחלוטין לסדרת מכוניות הסופר-סירייס, כפי שקוראת להן מקלארן ועל הנייר מדובר במכונה מרשימה למדי.
זה מתחיל משלדת מונוקוק עשוית קרבון חדשה לגמרי שלהבדיל מה-MP4-12C ומה-650S כוללת כעת את כל תא הנוסעים לרבות הגג. מעבר לזה, חלקי הגוף עשויים אלומיניום וזהו החומר ממנו גם עשויים המתלים. במקלארן הפחיתו 16 ק”ג מרכיבי המתלה בלבד והמתלים האקטיביים קבלו תוכנה חדש ו-12 חיישנים נוספים.
במקלארן מספרים כי ישנם שינויים בגאומטריה מלפנים (במטרה לשפר את דיוק ותחושת ההיגוי מההגה האלקטרו-הידראולי) ומאחור (במטרה לשפר את היציבות תחת בלימה). עוד שינויים שכדאי לציין הם הצמיחה במידות הצמיגים ואת מערכת הבלימה הכוללת דיסקים בקוטר 390 מ”מ מלפנים, עם קליפרים בעלי שש בוכנות.
ויש גם מנוע. V8 מוגדש טורבו, כמו בכל המכוניות של מקלארן, אבל ב-720 הוגדל נפח הצילנדרים ל-4.0 ליטרים והוא כולל בתוכו כעת רכיבים קלים יותר ושני מזרקים לכל צילינדר ולטענת מקלארן 41 אחוזים מהחלקים בו חדשים לגמרי.
עוד ראויים לציון הם המגדשים החדשים, שעוזרים למנוע הזה להוציא 720 כ”ס ב-7,500 סל”ד ו-78.3 קג”מ ב-5,500 סל”ד. מי שאוהב לשמוע V8 צורח בסל”ד גבוה, ישמח לדעת שה-720S יכולה להגיע ל-8,100 סל”ד בשני ההילוכים הראשונים (שבעה הילוכים סה”כ בתיבה כפולת מצמדים) ול-8,200 סל”ד בשאר ההילוכים.
הביצועים כמו שאתה יכול לתאר לעצמך לא רעים, לא רעים בכלל, עם תאוצה ל-100 קמ”ש תוך 2.8 שניות ומהירות מרבית של 341 קמ”ש. אבל הסיפור של סדרת הסופר-סירייס של מקלארן הייתה תמיד השלדה האקטיבית והיכולת הגבוה מסביב לכל פניה, יש לי הרגשה שגם מקלארן 720S עם המשקל הנמוך (1,283 ק”ג) ומרכז הכובד שירד, תצטיין גם היא, בדיוק במקומות האלו.