בארה”ב אוהבים טנדרים בכל גודל ותצורה ומעטים הטנדרים שנכשלים בשוק האמריקאי, בטח אם הם נושאים את סמל פורד בחזית. עם תחילת העשור הסתמן כי שוק הטנדרים בארה”ב הולך גם הוא בכיוון החשמלי, ובזמן שטסלה התעכבה בהצגת הסייברטארק הסדרתי, הייתה זו פורד שבאופן חלוצי הציגה טנדר חשמלי סדרתי, F150 לייטנינג, ובכך הצליחה להקדים גם את ג’נרל מוטורס וסטלנטיס.
פורד F150 לייטינג הסדרתי יצא לשוק בשנת 2022 והציפיות ממנו היו גבוהות, שכן הוא יצא בעיצומו של גל החשמל שלא פסח גם על השוק האמריקאי. אלא שכגודל הציפיות כך גודל האכזבה. כמעט 3 שנים חלפו מאז הצגתו והמכירות של פורד F150 לייטנינג אמנם בעליה, ולתקופה מסויימת אף היה הטנדר החשמלי הנמכר ביותר בארה”ב, אבל הוא עדין נמכר בקצב נמוך בהרבה ממה שקיוו בפורד שממשיכה להפסיד עליו כסף, והרבה.
אמנם מתחילת השנה מכרה פורד בארה”ב כ-23 אלף יחידות של הלייטינינג, עליה של 86% לעומת השנה שעברה בה מכרה בשנה כולה כ-25 אלף יחידות מהטנדר החשמלי, אך הירידה בביקושים יצרה מצב בו לפורד ישנו כעת מלאי של F150 שבקצב המכירות הנוכחי אצל הדילרים מספיק ל-100 ימים. היה ניתן לתרץ את המצב בהצלחה היחסית של טסלה סייברטראק (שבעצמו סובל מבעיות אספקה, לצד בעיות יצור משלו), אך המלאי המצטבר של פורד מוסטאג מאך E והטרנזיט החשמלית גבוה אפילו יותר.
בהתאם לכך נוקטת פורד בצעדים כדי לצמצם הפסדים ותשבית פורד את פס הייצור של F150 לייטנינג למשך שבעה שבועות (כולל חופשת החגים בארה”ב), החל מה-15 בנובמבר עד ה-6 בינואר. השבתת הייצור תאפשר לצמצם את המלאי הקיים, בתקווה שאולי הביקוש ל-F150 יצליח להתעורר ב-2025. אגב, זו לא הפעם הראשונה בה מושבת פס הייצור של פורד F150 לייטנינג. בחודש פברואר החולף הושבת פס הייצור למשך תשעה שבועות עקב בעיות איכות שהתגלו על פס הייצור.
במקביל להפסקת הייצור בתחילת השנה, החליטו בפורד לשנות את תכניות הייצור ולהסיט יותר משאבים וכוח עדים לפסי הייצור של הריינג’ר והברונקו על חשבונו של ה-F150 לייטינג. החלטה זו הגיע לאחר שבשנה שעברה מכרה פורד כ-750 אלף טנדרים מסדרת F הפופולארית שלה, אך רק כ-25 אלף מתוכם היו F150 לייטנינג. אמנם 10,000 כלים יותר מאשר בשנת 2022 בה החל שיווקו של ה-F150 החשמלי, אבל כאמור רחוק מהציפיות ונכון לעתה, רחוק מכדי להחזיר את ההשקעה הגדולה בפיתוח.