טרנד של סדנאות הרכב לבנייה מחדש של דגמים אייקונים משנות ה-80 וה-90 לא מסתכם רק במכוניות העל האקזוטיות של התקופה. פרויקט חדש בבריטניה המכונה Vision 148 שמתבצע בימים אלו מעניק חיים חדשים לאחת ממכוניות הספורט סאלון הנדירות וחזקות של שנות ה-80: פורד סיירה RS קוזוורת’.
פורד סיירה RS פותחה ונבנתה בשיתוף סדנת קוזוורת’ כמכונית הומולוגציה כדי שפורד תוכל להשתתף במרוצי הראלי בגרופ A בתחילת שנות ה-80. בשנת 1987 רצו בפורט להיכנס גם למרוצי הטורינג ולהתחרות מול ב.מ.וו ומרצדס. גם במקרה זה הצטרכה פורד לייצר גרסאות חוקיות לכביש הציבורי כדי לעמוד בתקנות. קוזוורת’ שוב נרתמו למשימה והציגו את הסיירה RS500 קוזוורת’ – על שם 500 היחידות שייוצרו ממנה וגם העובדה שלגרסאות המסלול היו 500 כ”ס ואף יותר.
פורד סיירה RS500 קוזוורת’ ה”סדרתית” נחשבה לאחת ממכוניות החזקות של התקופה שלא נולדו מלכתחילה כמכוניות ספורט. היא הונעה על ידי מנוע 2.0 ליטר עם מגדש טורבו גדול של גארט, מצנן ביניים והזרקת דלק עם 4 מזרקים נפרדים אשר בעזרתם עמד ההספק על 225 כ”ס. ממש לא הרבה במונחים של היום, אבל בשנת 1987 היה מדובר בהספק יוצא דופן. לשם השוואה, 30 כ”ס יותר מב.מ.וו M3 Evo1 שהוצגה באותה שנה ורק 15 כ”ס פחות מפרארי 308.
פרויקט Vision 148 הוא שיתוף פעולה של כמה סדנאות וחברות המייצרות מכלולים לתעשיית הרכב בבריטניה יחד עם סדנת קוזוורת’ שחוגגת השנה 65 שנים להקמתה. במסגרת הפרויקט נלקחה מכונית מספר 148 מבין 500 היחידות שייוצרו (ומכאן שמו של הפרויקט), ופורקה לחלוטין כדי לעבור סריקה תלת ממדית שתאפשר יצור מחדש של כל חלקי המרכב מסיבי פחמן. בהזדמנות זו קיבלה המכונית גם כמה עדכוני עיצוב שיאפשרו לה להיראות מודרנית ושריית עוד יותר, עם מגוון ניפוחי כנפיים, פגושים שונים עם מסיט רוח קדמי תחתון ושלל כונסי אוויר. כמובן שגם מערכת התאורה העברה לשימוש בטכנולוגיית לד עדכנית והכנף האחורית העצומה שהיא סמל ההיכר של דגמי ה-RS של פורד מקבל את הכבוד ראוי לה.
לטענת המתכננים מרכב סיבי הפחמן מאפשר להשיל 200 ק”ג ממשקל המכונית שעומד עתה על פחות מטון, כך שצפוי שיפור משמעותי בביצועים עוד בטרם סדנת קוזוורת’ תעניק את הטיפול שלה למכלולי ההנעה. הפרויקט כרגע נמצא בעיצומו, וניתן להצטרף אליו כתומכים ותורמים באתר האינטרנט של הפרויקט. מה שמעניין לא פחות הוא שאחד מהתומכים יזכה בתוצר הסופי, אז זה הסיכוי שלכם לשים יד על RS500 משלכם בעלות נמוכה הרבה יותר ממחיר השוק של הדגם הנדיר. אנחנו כבר נרשמנו, פעמיים.