השנה הגיעה פורד GT בגלגולה הנוכחי לסוף דרכה אחרי 7 שנות ייצור. פורד לא יכלה לחתום את הייצור של מכונית העל שלה, שנבנתה בהשראת ה-GT40 המיתולוגית, בלי להנפיק מהדורה מיוחדת לציון המאורע – כאילו שסתם פורד GT לא מספיק מיוחדת ונחשקת בפני עצמה.
תכירו את פורד GT MK IV המהדורה הסופית בהחלט בדור הנוכחי של פורד GT, שעוצבה בהשראת ה-GT IV משנת 1967 שזכתה במרוץ הלה-מאן ותיוצר באופן סמלי ב-67 יחידות בלבד בעבודת יד. מדובר בגרסת מסלול קיצונית במיוחד ששאבה לא מעט אלמנטים טכניים לדברי פורד מדגמי ה-GT LM איתם היא מתחרה באליפות מרוצי הסיבולת העולמית.
קווי העיצוב הקלאסי נשמרו, אך גוף המכונית העשוי כולו מסיבי פחמן הוארך והורחב כדי לשפר את האווירודינמיות וכולל כנפיים רחבות, חרב קדמית ודיפיוזר עצומים, ספויילר אחורי מזדקר וכונסי אוויר מוגדלים בחזית ובצידי הגוף התוספו לשיפור הקירור בתנאים תחרותיים. יחידות התאורה הקדמיות הן למעשה גופי LED נסתרים בפאנל הגוף מה שמווה ל-GT הזאת מראה רייסרי נקי. גם בסיס הגלגלים הוארך ומפסקי הסרנים הורחבו כדי לשפר את יציבות המכונית.
פורד לא מפרסת נכון לעתה פרטים טכניים למעט העובדה שמנוע ה-V6 כפול המגדשים קיבל תגבור ויספק במהדורה זו 800 כ”ס, במקום 660 כ”ס ב-GT הסטנדרטית, ולפי אנשי פורד גם נפחו הוגדל מ-3.5 ליטרים, אך כאמור לא פורסמו נתונים מדויקים. המנוע משודך לתיבת הילוכים מותאמת למרוצים, ובנוסף גם המתלים עברו טיפול תואם עם רכיבים המתאימים לנהיגת מסלול ואפשרויות כיוון מלאות.
מי שרוצה להיות בעלים של אחת מה-GT MK IV האחרונות יצטרך לעבור רישום מיוחד, כאשר לאחר מיון קפדני פורד תבחר מיהם 67 המאושרים שיוכלו לחתום על צ’ק בגובה של 1.7 מיליון דולר. המכוניות הראשונות ימסרו ללקוחות והאספנים ברי המזל באביב 2023.