מרוץ הפייקס פיק שיערך בסוף השבוע הקרוב בהר המיתולוגי בקולורדו הוא כידוע אחד ממרוצי הטיפוס הקשוחים והמפורסמים בעולם, מה שמאתגר את יצרניות הרכב לכבוש את הפסגה היוקרתית. בדרך לשם מציגות היצרניות כל שנה גרסאות מסלול ייעודיות עם קשר מסוים, פחות או יותר, לדגמים סדרתיים כדי לקצור הילה תדמיתית שאולי תתורגם למכירות באולם התצוגה.
יונדאי כבר הכריזה שתגיע עם גרסה ייעודית על בסיס איוניק 5N שתתחרה בקטגוריה המבוססת על רכבים בייצור סדרתי. פורד גם היא תנסה לכבוש את הפסגה עם דגם חשמלי, אך בקטגוריית אבות הטיפוס בה הקשר לדגמים הסדרתיים הוא בעיקר בשם. השנה הנשק של האליפסה הכחולה הוא פורד F150 לייטנינג סופרטראק – רכב מרוצים ייעודי שנבנה על ידי חטיבת פורד פרפורמנס ונושא את שם הטנדר החשמלי של פורד. אולי זכיה בפייקס פיק תעזור למכירות הצולעות שלו הודות למראה דומה, לפחות בחזית.
יחידת ההנעה של הסופרטראק משלבת שלושה מנועים חשמליים בהספק של למעלה מ-1,400 כ”ס הניזונים מסוללת ליתיום-פולימר מתקדמת. למעשה זהו אותו מכלול הנעה המגיע מהסופרואן 4.2 איתו התחרתה פורד במרוץ בשנה שעברה, וזכה מאז למספק שינויים לשיפור הביצועים והיעילות. אל שלדת הצינורות של הרכב מחוברים מתלים מרובי כיוונונים והמפרט כולל גם בלמים קרמיים גדולים וחישוקי מגנזיום מחושלים.
מה שבטוח הוא שהסופרטראק יהיה אוורודינמי יותר מהסופרואן של השנה שעברה הודות לעובדה שהוא נמוך משמעותית. כמו כל מכונית המגיעה להתחרות בפייקס פיק גם ל-F150 יש שלל תוספות אווירודינמיות, מרכב הצמוד כמעט לחלוטין לקרקע ומסית רוח קדמי שיכול לשמש מפלסת שלג בהר בשאר ימות השנה. אל אלו מצטרף ספויילר אחורי עצום המחובר לשתי תמוכות שנראות כמו זנב של מטוס F15. כל התפאורה הזו יכולה לספק לטענת אנשי פורד כוח הצמדה של למעלה מ-2.7 טון במהירות של 240 קמ”ש.
עבור פורד זו הפעם ה-102 בה היא לוקחת חלק במרוץ הפייקס פיק. הפעם הראשונה הייתה בשנת 1916 עם פורד מודל T שהשלימה את הטיפוס בזמן של 28 דקות ו-3 שניות. השנה המטרה של הסופרטראק היא לשבור את השיא שקבע הסופרוואן בשנה שעברה העומד על 8:47.6 שניות.