כבר ידוע לכל שפורד מוסטאנג GTD היא לא בדיוק פורד מוסטאנג רגילה, בלשון המעטה. פורד שמה לעצמה מטרה לאתגר את מיטב יצרניות האקזוטיקה על המסלול במרוצי סיבולת וסדרות ה-GT השונות, עם הגרסה הקרבית והמשודרגת של המוסטאנג, שגם מיוצרת בכמות מוגבלת עם רישוי כביש כשהיא נושאת תג מחיר אסטרונומי. כעת מצרפת פורד אסמכתא ליומרות הגדולות שהציבה לעצמה עם ה-GTD, ומדובר כמובן בשיא הקפה במסלול נורבורגרינג.
פורד מוסטאנג GTD כבר קבעה בסוף שנת 2024 שיא הקפה בנורבורגרינג, עם זמן של 6 דקות ו-57 שניות שהפך אותה למכונית האמריקאית הכי מהירה אי פעם בגיהינום הירוק. אלא שזה לא הספיק עבור אנשי פורד. לכן הם הכניסו את ה-GTD למקצה שיפורים שכלל כיול מחודש לניהול המנוע, הוספת חיזוקים לשלדה, שיפור פעולת מערכות ה-ABS ובקרת המשיכה ועוד מספר שינויים לשיפור האווירודינמיקה וכוח ההצמדה.
התוצאה היא קיצוץ של 5 שניות יקרות מזמן ההקפה, העומד בשיא החדש על 6 דקות 52.072 שניות. אלא שזמן הקפה החדש הוא לא רק שבירת השיא של עצמה, הוא גם משאיר מאחור כמה מכוניות רבות הילה ותהילה מאשר המוסטאנג, שהיא עם כל הכבוד מכונית שרירים משודרגת ולא מכונית על שנבנתה מלכתחילה לנפץ שיאי הקפה.
הזמן החדש שקבעה פורד מוסטאנג GTD מהיר יותר לא רק מהזמן שקבעה פרארי 296 GTB אלא גם מהזמנים של פורשה 918 ופורשה 911 GT3 מהדור הנוכחי (לפני מתיחת הפנים), ואפילו ב-3 שניות מפורשה 911 GT3 RS. רשימה מכובדת ביותר, בפרט בהתחשב בעובדה שה-GTD גם יקרה מחלק מהמכוניות הללו, כך שלפחות יש לה כעת קבלות למחירה הגבוה.
כזכור, פורד מוסטאנג GTD מונעת על ידי מנוע V8 בנפח 5.2 ליטר עם מגדש על המספק 800 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים עם שמונה יחסי העברה, המותקנת על הסרן האחורי כדי להשיג חלוקת משקל של 50:50. מרכב המכונית עשוי מסיבי פחמן, מערכת המתלים שונה לחלוטין וכוללת יחידות קוילאובר אופקיות והבלמים הקרמיים הם מתוצרת ברמבו. כל אלו ועוד המון רכיבים אקזוטיים כלולים ב-GTD שמיוצרת בכמות מוגבלת עם תג מחיר התחלתי של 300 אלף דולרים.