אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורד מנצחת את פרארי בנורבורגרינג: מוסטאנג GTD מהירה יותר מ-296GTB
ראשי » חדשות » פורד מנצחת את פרארי בנורבורגרינג: מוסטאנג GTD מהירה יותר מ-296GTB
פורד מוסטאנג GTD

פורד מנצחת את פרארי בנורבורגרינג: מוסטאנג GTD מהירה יותר מ-296GTB

פורד מוסטאנג GTD היא לא רק המכונית האמריקאית הכי מהירה בנורבורגרינג, היא גם קובעת שיא הקפה מהיר יותר מפרארי 296GTB ופורשה 911 GT3

אופיר דואק 07/05/2025 צלם: יצרן

כבר ידוע לכל שפורד מוסטאנג GTD היא לא בדיוק פורד מוסטאנג רגילה, בלשון המעטה. פורד שמה לעצמה מטרה לאתגר את מיטב יצרניות האקזוטיקה על המסלול במרוצי סיבולת וסדרות ה-GT השונות, עם הגרסה הקרבית והמשודרגת של המוסטאנג, שגם מיוצרת בכמות מוגבלת עם רישוי כביש כשהיא נושאת תג מחיר אסטרונומי. כעת מצרפת פורד אסמכתא ליומרות הגדולות שהציבה לעצמה עם ה-GTD, ומדובר כמובן בשיא הקפה במסלול נורבורגרינג.

פורד מוסטאנג GTD כבר קבעה בסוף שנת 2024 שיא הקפה בנורבורגרינג, עם זמן של 6 דקות ו-57 שניות שהפך אותה למכונית האמריקאית הכי מהירה אי פעם בגיהינום הירוק. אלא שזה לא הספיק עבור אנשי פורד. לכן הם הכניסו את ה-GTD למקצה שיפורים שכלל כיול מחודש לניהול המנוע, הוספת חיזוקים לשלדה, שיפור פעולת מערכות ה-ABS ובקרת המשיכה ועוד מספר שינויים לשיפור האווירודינמיקה וכוח ההצמדה.

התוצאה היא קיצוץ של 5 שניות יקרות מזמן ההקפה, העומד בשיא החדש על 6 דקות 52.072 שניות. אלא שזמן הקפה החדש הוא לא רק שבירת השיא של עצמה, הוא גם משאיר מאחור כמה מכוניות רבות הילה ותהילה מאשר המוסטאנג, שהיא עם כל הכבוד מכונית שרירים משודרגת ולא מכונית על שנבנתה מלכתחילה לנפץ שיאי הקפה.


הזמן החדש שקבעה פורד מוסטאנג GTD מהיר יותר לא רק מהזמן שקבעה פרארי 296 GTB אלא גם מהזמנים של פורשה 918 ופורשה 911 GT3 מהדור הנוכחי (לפני מתיחת הפנים), ואפילו ב-3 שניות מפורשה 911 GT3 RS. רשימה מכובדת ביותר, בפרט בהתחשב בעובדה שה-GTD גם יקרה מחלק מהמכוניות הללו, כך שלפחות יש לה כעת קבלות למחירה הגבוה.

כזכור, פורד מוסטאנג GTD מונעת על ידי מנוע V8 בנפח 5.2 ליטר עם מגדש על המספק 800 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים עם שמונה יחסי העברה, המותקנת על הסרן האחורי כדי להשיג חלוקת משקל של 50:50. מרכב המכונית עשוי מסיבי פחמן, מערכת המתלים שונה לחלוטין וכוללת יחידות קוילאובר אופקיות והבלמים הקרמיים הם מתוצרת ברמבו. כל אלו ועוד המון רכיבים אקזוטיים כלולים ב-GTD שמיוצרת בכמות מוגבלת עם תג מחיר התחלתי של 300 אלף דולרים.

נורבורגרינג נורבורגרינג נורדשלייפה פורד מוסטאנג פורד מוסטאנג GTD
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד