בקיץ של השנה שעברה חשפה פורד את המוסטאנג הקיצונית ביותר שנוצרה בכל הזמנים. מדובר במוסטאנג GTD (D בשביל דייטונה), שהיא מעיין גרסת הומולוגציה לפורד מוסטאנג המתחרה במרוצי טורינג וסיבולת בקטגוריית ה-GT3. מוסטאנג GTD נועדה להיות אלטרנטיבה לפורשה 911 GT3. חתיכת יומרה עבור מכונית אמריקאית.
מה שנלווה ליומרה הזו הוא גם תג מחיר אסטרונומי העומד על 325 אלף דולרים – כ-80 אלף דולר יותר מאשר פורשה 911 GT3 RS. מיותר לציין שזו המוסטאנג הסדרתית היקרה ביותר שנוצרה אי פעם. גם אחרי שנה קשה לעכל את העובדה שפורד מציעה מוסטאנג שיקרה ב-70 אלף דולר מפרארי רומא ולמבורגיני הורקאן בארה”ב. אלא שכעת עם פתיחת ספר ההזמנות בעולם וגם באירופה ל-7,500 היחידות של ה-GTD שייוצרו עולה כי 325 אלף דולר הוא מחיר יחסית סביר למה שידרשו לשלם עבורה לקוחות פורד ביבשת הישנה.
כדי לחצות את האוקיאנוס האטלנטי נוספת למחירה של פורד מוסטאנג GTD כמו כל מכונית מיובאת עלות ההובלה. אליה מצטרפים לחישוב המחיר גם מכס, מע”מ (שערכו שונה ממדינה למדינה) ומס קניה שמקפיצים משמעותית את מחירה של ה-GTD. בדיקה קצרה מעלה כי במדינות בעלות מדיניות מיסוי הגיוניות יחסית כמו צרפת וגרמניה אמור לעמוד מחירה של ה-GTD לאחר יחס ההמרה על כ-385 עד 390 אלף דולר, מחיר דומה לזה של פרארי 296GTB. בבריטניה המחיר אמור להיות קצת פחות מ-400 אלף דולר. הפרש משמעותי לעומת המחיר בארה”ב שבו ניתן לקנות שתי מכוניות פולקסווגן גולף.
במדינות בהן מדיניות המס פחות סלחנית המחירים נוסקים לרמות של מכוניות מליגת העל האקזוטית. כך למשל בהולנד ונורבגיה שם מחירה של המוסטאנג GTD חוצה רף של חצי מיליון דולר, ואם אתם תושבי אוסטריה תצטרכו לשלם עבור ה-GTD מחיר יותר מ-560 אלף דולר. לשם השוואה, פורשה 911 S/T שהיא הגרסה היקרה ביותר של ה-911 תעלה באוסטריה כ-100 אלף פחות מהפורד השרירית. במספרים אבסולוטיים, במחיר של פורד מוסטאג GTD במדינות אלו תוכלו לרכוש בגרמניה פרארי SF90 (מחיר בסיס של 524 אלף דולר) ועוד ישאר לכם כסף לביטוח מקיף.
כדי להצדיק את המחיר האסטרונומי, פורד מוסטאנג GTD מצוידת במכלולים מהשורה הראשונה. היא מונעת על ידי מנוע V8 בנפח 5.2 ליטר בעל מגדש על המספק כ-800 כ”ס, הכוח מועבר באמצעות גל הינע עשוי מסיבי פחמן לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בת שמונת יחסי העברה המותקנת על הסרן האחורי. כל חלקי המרכב ,כולל שלל העזרים האווירודינמיים, עשויים מסיבי פחמן, המתלים הם חצי אקטיביים עם קויילאוברים המותקנים בצורה אופקית וצולבת וישנם כנדרש במסלול גם בלמים קרבון-קרמיים לעמידות גבוהה.
אגב, אם המחירים בכתבה נשמעים לכם גבוהים, אתם יכולים להתנחם בעובדה שבישראל המוסטאנג GTD הייתה אמורה להיות יקרה אפילו יותר ולגרד את רף ה-3 מיליון שקלים.
*המחירים בכתבה בדולרים הם לאחר המרה מיורו