ביום ראשון הקרוב יוזנק בפעם ה-103 מרוץ הפייקס פיק, שהפך ברבות השנים למרוץ הטיפוס המפורסם והיוקרתי בעולם. גם השנה ינסו לכבוש את פסגת ההר שגובהו 4,302 מטרים מאות מתחרים בכלי רכב מפלצתיים שונים ומשונים. אחרת הקטגוריות המייצרות עניין בשנים האחרונות במרוץ היא קטגוריית המכוניות מונעות החשמל, בה השיגו פורד ויונדאי (עם גרסה מיוחדת של איוניק 5N) תוצאות מרשימות.
פורד שלוקחת חלק בפייקס פיק מאז הולדתו תגיע גם השנה, זו השנה השלישית ברציפות, עם רכב מרוץ חשמלי מיוחד. לפני שנתיים עשתה זאת פורד עם הסופר ואן 4.2 המרשים שקבע שיא למכוניות חשמליות כשהשלים את הטיפוס ב-8:47.6 דקות, ובשנה שעברה היה זה טנדר F150 עם מכלולים שהגיעו מהסופר ואן שזכה במרוץ עצמו.
השנה רוצה לשמור פורד על הבכורה ואף לקבוע זמן שיא חדש. הנשק אמור להיות רכב מרוצים שלכאורה בנוי על בסיס המוסטאנג מאך E. כמתבקש עבור רכב שאמור להשתתף המרוץ, גם ל”מוסטאנג” הזו בנויה על שלדת צינורות ייעודית, עם מתלים בעלי דחיפים ויחידות קפיץ/בולם אופקיות, בלמים קרמיים עצומים ומרכב קליל מסיבי פחמן. בקיצור, כל מה שאין במוסטאנג מאך E סדרתית. אגב, אין גם קשר למכונית האבטיפוס של מוסטאנג מאך E עם 1,400 כ”ס שהוצג לפני 4 שנים ויועד לתחרויות דריפט.
מוסטאנג מאך E בגרסת פייקס פיק תונע על ידי יחידת ההנעה בעלת שלושת המנועים החשמליים (אחד מלפנים ושניים מאחור) המבוססת על זו של ה-F150 לייטנינג והסופר ואן שהשתתפו במרוץ בעבר, עם הספק משולב של 1,421 כ”ס. עם זאת במערכת נעשה פיתוח ושדרוג במהלך השנה האחרונה כמו למשל מערכת אחזור אנרגיה ובלימה רגנרטיבית בהספק גבוה יותר העומד על 710 קילוואט וסוללת ליתיום פולימר מתקדמת בקיבולת של 50 קוט”ש.
למרות שההספק נותר דומה למכוניות שהשתתפו בשנים הקודמות, המוסטאג מאך E שתשתתף השנה קלה יותר ב-117 ק”ג מה-F150 לייטינג. גם כוח ההצמדה, שהוא מרכיב חשוב במיוחד במרוץ זה הוגדל במכונית השנה ועומד 3.1 טון במהירות של 240 קמ”ש, זאת הודות לספוילר קדמי עצום מלפנים וספוילר אחורי עצום לא פחות שתוכננו מחדש.
בפורד מקווים שזה יספיק כדי להשיג ניצחון נוסף בפייקס פיק, וגם אם לא, בקנה כבר עובדת חטיבת הספורט המוטורי של החברה על יחידת הנעה משודרגת עם ארבעה מנועים חשמליים ולמעלה מ-2,000 כ”ס שאמורה להניע את המכונית איתה תזנק למרוץ הפייקס פיק בשנה הבאה.