פורד אקספלורר הוא כידוע הוא רב מכר של פורד ואחד מרכבי ה-SUV הנמכרים ביותר בכל הזמנים. מתבקש שעם המעבר לעידן החשמל פורד תציג אקספלורר חשמלי, ואכן היא חושפת כעת את אקספלורר EV החדש. למרות השם, לא מדובר בגרסה חשמלית המבוססת על האקספלורר המוכר לנו, אלא בדגם חדש ושונה לחלוטין שרק משתמש בשם פופולארי מההיצע של פורד, בדיוק כמי שנעשה עם מוסטאנג מאך E.
פורד אקספלורר EV החדש הוא למעשה פרי משיתוף הפעולה של פורד עם פולקסווגן, במסגרתו ייצרו השניים במשותף כלים מסחריים בהם הטרנספורטר/טרנזיט הבאים כאשר פורד גם תייצר את פולקסווגן אמארוק החדש שפגשנו לאחרונה שהוא למעשה אח תאום לפורד ריינג’ר. התרומה של פולקסווגן למיזם הוא גישה של פורד לטכנולוגיית ההנעה החשמלית של פולקסווגן שגם תייצר עבורה קרוסאוברים חשמליים.
המשמעות היא שהבסיס של פורד אקספלורר EV הוא פלטפורמת MEB החשמלית אשר משמשת בין היתר את דגמי ID של פולקסווגן, סקודה אניאק, אאודי Q4 איטרון ועוד. העיצוב לעומת זאת שונה לחלוטין ומשתמש בקווים קובייתיים, חזית אטומה שמזכירה במידת מה את זו של רכבי הפנאי הקיימים של פורד. עם זאת למרות שלא נחשפו נתוני מידות לא מדובר ברכב מקביל בגודלו לאקספלורר המגודל, אלא בקרוסאובר קומפקטי בעל חמישה מקומות ישיבה.
תא הנוסעים מציג שילוב של מסך קטן המשמש כלוח מחוונים ומסך 15 אינטש אנכי המותקן בזווית אופקית ושולט על רוב פונקציות התפעול של הרכב. פורד מצהירה שדגש גדול הושם על השימושיות עם תא אכסון בנפח 17 ליטר בין המושבים, שפע פתרונות אכסון ותא מטען בנפח של 470 ליטרים.
פורד לא חשפה פרטים טכניים אודות יחידות ההנעה והסוללות, וכרגע מצהירה רק שלאקספלורר EB תהיה הנעה אחורית. סביר להניח שבדומה לדגמי פולקסווגן על הבסיס הזהה יוצעו מספר רמות הספק למנוע האחורי, כאשר צפויה להיות גם גרסה בעלת מנוע חשמלי נוסף והנעה כפולה. מכלול הסוללות אמור להספיק לטוח של 450-500 ק”מ, כאשר בפורד מצהירים כי זמן הטעינה ל-80% מקיבולת הסוללה ידרוש 25 דקות בלבד.
ניתן כבר כעת להזמין את פורד אקספלורר EV באירופה, בשלל רמות גימור ובמחיר התחלתי של 45 אלף אירו. מדלק מוטורס יבואנית פורד נמסר כי לישראל יגיע אקספלורר EV רק ברבעון השלישי של השנה הבאה, כך שבינתיים לפחות בארץ עידן החשמל של פורד מתעכב.