מירוץ החימוש של רכבי הצל”צ (צד לצד) לא מפסיקה כבר שנים. עוד כוח, עוד מהלך מתלה, עוד תחכום ועוד מהירות. פולריס RZR דינאמיקס מגיע לישראל עכשיו ומעלה את הרף.
הבשורה העיקרית כאן נחה בתוך בולמי הזעזועים ואני הולך להתרכז בה. לא כי אין עוד על מה לספר כאן, אלא כי זה השינוי והשוני העיקרי.
אז נתעלם ברשותך ממנוע ה-925 סמ”ק המוגדש שמפיק 168 כ”ס. נתעלם גם מהגרסאות הפשוטות יותר של ה-RZR עם מתלי הפוקס הקונבנציונאליים או מתלי וולקר-אוונס. בוא נראה מה הסיפור של הדינאמיקס הזה.
שסתום חי
אז הסיפור של פולריס RZR דינאמיקס החדש הוא יכולת לשנות את שיכוך הכיווץ באופן אקטיבי. זה אומר שבהתאם לדרישת הנהג, תנאי השטח והמידע שנאסף מחיישנים שונים, בולמי הזעזועים יגביר או יפחית את שיכוך הכיווף באופן רציף ומיידי.
את הבולמים האלו פתחה פוקס והם עברו התאמה לשימוש ב-RZR עם מאפיינים רלוונטיים לאופן השימוש ברכבים האלו. המערכת אוספת מידע בקצב של 200 פעם בשניה מחיישן מצב מצערת, חיישן הגה, מערכת מדידה אינרציאלית בכדי לקבוע את מצב השסתום האקטיבי. השליטה עליו נעשית חשמלית והוא גם יודע לאפשר העברת נוזל הדראולי במקרה של חבטה פתאומית.
על כל אלו יכול הנהג לשלוט ממסך גדל מידות בתוך ה-RZR. ניתב לבחור בין שלושה מצבים (נוח, ספורט וקשה) כשהמערכת נותרת אקטיבית ומשנה את שיכוך הכיווץ באופן רציף. זה אומר שהיא משנה את השיכוך באופן נפרד לכל בולם ואמורה, לדוגמה, להפחית זוויות גלגול.
איך זה מרגיש?
נסיעת המבחן כללה את כן הליין-אפ של החברה פחות או יותר. מה שהותיר זמן נהיגה מועט על פולריס RZR דינאמיקס. וכמו שהייתי עתיד לגלות, זו מכונה שצריך מבחן מלא ומעמיק בכדי לרדת לסוף יכולתה.
ככלל אומר, חלק גדול מנהיגה הוא טיפול העברות משקל. אתה מנהל באופן רציף את המאסה של כך מכונה, בטח שבנהיגה מהירה על השביל. מערכת בולמי הפוקס האקטיביים משנים את העובדה הזו. למה הכוונה? בכניסה לפניה יש צורך להעמיס משקל על חרטומו כל כל רכב בכדי לייצר אחיזה לגלגלים הקדמיים וכניסה יעילה לפניה. אבל פולריס RZR דינאמיקס מקשיח את הבולמים מלפנים וצמצמם את הנטייה הזו.
אתה נכנס לפניה מהירה ומרגיש את הבולמים החיצוניים מתקשחים בכדי לצמצם את זווית הגלגול. אתה מרגיש שמישהו מתערב בנהיגה שלך. עבורי זו הייתה חוויה מוזרה למדי, בטח מול RZR טורבו רגיל שנותן לך לעשות ככל העולה על רוחך בלי שום התערבות.
אני מניח שעם הזמן ניתן להסתגל למערכת, למצוא איך לעבוד בתוכה ולנצל את היכולות שלה בכדי להיות מהיר יותר. מהחוויה הקצרה שלי, המערכת הזו פועלת באופן ברור, אבל צריך יותר מכמה ק”מ בשביל להבין אותה לעומק.
עידן חדש?
התחלנו במלחמת החימוש ונסיים אתה. עם הקפיצה ביכולת והתחכום שנוסף לכלים האלו אבדה גם הישירות. זה התחיל עם מנועי הטורבו, שיחד עם תיבות ה-CVT אף לא ברור לך כמה כוח תקבל ומתי. זה ממשיך עכשיו עם המתלים האלו. אולי בשביל לנצח במירוצים צריך את כל אלו.
השאלה שעלתה אצלי במהלך יום הנהיגה הזו היא האם אנחנו באמת צריכים את זה. התשובה מבחינתי ברורה לחלוטין. ומצאתי אותה בגרסת ה-1000 חסרת המגדש ועם מתלים ‘פשוטים’ יחסית. ‘רק’ 110 כ”ס נתנו לי חוויה נקייה, מהירה, טהורה. עם תגובות צפויות וליניאריות מהמנוע, עם התנהגות ברורה ומהנה – כי; פשוט ולא מתחכם על השבילים. לי זה מספיק, מי שחייב את הכי הרבה כוח, הכי הרבה מהירות, הכי הרבה תחכום – הדיאנמיקס החדש מיועד בדיוק עבורו.