אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פולקסווגן ID.5 במבחן דרכים: הסולידיות באופנה
ראשי » מבחני דרכים » פולקסווגן ID.5 במבחן דרכים: הסולידיות באופנה
פולקסווגן ID.5

פולקסווגן ID.5 במבחן דרכים: הסולידיות באופנה

הניסיון של פולקסווגן לשלב מראה אופנתי עם הנעה חשמלית הוא iD.5 שצריך להתמודד לא רק עם אחיו לפלטפורמה אלא גם, ובעיקר, מול טסלה מודל Y

אופיר דואק 14/07/2024 צלם: אופיר דואק

פולקסווגן הייתה מהיצרניות האירופאיות הראשונות לקפוץ על גל החשמל בתעשייה, ולהציג סדרת דגמים חשמליים על בסיס פלטפורמה חשמלית ייעודית. בישראל לא ממש יכולנו לשים לב לכך, כיוון שבגלל ההצלחה היחסית באירופה דגמי ה-ID של פולקסווגן הגיעו ארצה אחרי שהשוק המקומי כבר קיבל בידיים פתוחות את ההנעה החשמלית, על שלל המותגים הסיניים שמציפים את הכבישים.

ליין הדגמים החשמליים של פולקסווגן כולל קרוסאוברים בגודל בינוני ומעלה, האצ’בק קומפקטית (ID.3), מכונית סדאן גדולה (ID.7) ואפילו מיניוואן בעיצוב רטרו מדליק שהוא הומאז’ לטרנספורטר הקלאסי (ID. BUZZ). למרות קצב חדירה לא משכנע מספיק והסטת תקציבי פיתוח בחזרה לרכבים בעלי מנועי בעירה פנימית, ההיצע החשמלי של פולקסווגן אמור לגדול עוד יותר עם מכונית סופר מיני (ID.2), עוד קרוסאוברים ואפילו האצ’בק ספורטיבית שנחשפה עד כה כקונספט (ID. GTI). וזה עוד לפני שהזכרנו את שיתוף הפעולה עם פורד שעבורה תייצר פולקסווגן את הקאפרי החדשה והאקספלורר EV.

בינתיים בישראל, בימים אלו אנחנו זוכרים להכיר כעת רק את הדגם השני במשפחת ה-ID. מדובר ב-ID.5 שמצטרף אל ID.4 המשווקת כאן מזה כמעט שנתיים, וגם היא כאמור הגיעה ארצה באיחור. פולקסווגן ID.5 הוא למעשה גרסת “קופה” מסוגננת ל-ID.4, כשהוא למעשה מה שהספורטבק ביחס לאאודי Q4 והאניאק קופה ביחס לאניאק. בקיצור, הנדסת הסמל של קבוצת פולקסווגן במיטבה.


ביחס ל-ID.4 שנראה כמו קרוסאובר קלאסי, פולקסווגן ID.5  משדר מראה קליל ודינאמי יותר, פועל יוצא של קו הגג הנמוך, החלון האחורי המשופע והזנבנב הקטן. למעט פס התאורה הרוחבי בחזית אין ל-ID.5 גימיקים עיצוביים בשרוול. הוא נראה עדכני, נעים לעין ולא מוחצן מידי. בדיוק מה שהייתם מצפים לקבל בפולקסווגן.

תא הנוסעים זהה לאח הבורגני יותר. זה אומר שיש מסך קטן מאחורי ההגה המשמש כלוח מחוונים ומספק את המידע הבסיסי הנדרש. בורר ההילוכים ממוקם מימין לגלגל ההגה ומסך רוחבי נכבד בגודל ממוצע של 12.9 אינטש מספק את יתר המידע לצד ממשק התפעול והשליטה על רוב מערכות הרכב. מינימליזם אופייני, נעים לעין ולא מצועצע, שוב כמו שאפשר לצפות מפולקסווגן, עד שמגיעים לעניין הנדסת האנוש.

ביחס לממשקים סיניים עתירי תפריטים ממשק התפעול העדכני של פולקסווגן פשוט יותר וגם מאפשר התאמה אישית נוחה של קיצורים. אבל עדין יש יותר מידי פונקציות חיוניות שהיינו מעדיפים לקבל אליהם גישה מהירה באמצעות מתגים (למשל בחירת עוצמת המיזוג) כשהסליידרים לשינוי הטמפרטורה בבקרת האקלים הם גימיק מיותר. המתגים הבודדים שכן קיימים הם מתגי מגע שמצריכים יותר מידי תשומת לב כדי לוודא שבחרתם בפונקציה הנכונה, כמו בורר מצבי הפנסים.

אבל בסך הכל, עם בחירת חומרים מוצלחת ותאורת אוויר עשירה ישנה תחושה נעימה ואיכותית בתא הנוסעים. בסיס הגלגלים בגודל 277 ס”מ קצת יותר גדול מהממוצע עבור קרוסאוברים מקטגוריית הגודל של ה-ID.5 וצנוע יחסית למה שמעניקים דגמים חשמליים מתחרים דוגמת איוניק 5 או קיה EV6, אבל הדבר לא מורגש במושב האחורי שם יש מרחב רגלים נדיב מאד, ולמרות הגג המשתפל מרווח הראש סביר בהחלט. ליושבים מאחור יש גם שליטה נפרדת בבקרת האקלים, אך היא ממוקמת נמוך וקרוב לרצפת הרכב (השטוחה) מה שלא ממש מקל על תפעולה.

לישראל מגיע פולקסווגן ID.5 עם יחידת ההנעה החשמלית החדשה של פולקסווגן, שבתצורת ההנעה האחורית שלה היא בעלת מנוע אחורי בהספק של 286 כ”ס ומומנט מרשים של 55 קג”מ. שיפור משמעותי לעומת ה-ID.4 שמגיע עם מנוע בעל 204 כ”ס סטנדרטיים למדי. התוצאה היא שה-5 מרגיש זריז למדי למרות שהוא לא יאתגר את שרירי הצוואר שלכם. מה שמרשים במיוחד הוא אופי הורדת הכוח הנעים לכביש גם במצב ספורט שבו דוושת התאוצה מרגישה מעט חדה מידי. על צליל המנוע המלאכותי היינו מוותרים בשמחה.

מערכת הבלימה הרגרנטיבית כוללת רק שני מצבים: רגיל שהוא מוחשי ועלול להפריע למי שאינו רגיל לפעולה של רכב חשמלי, ומצב B הניתן לבחירה על ידי הסטת בורר ההילוכים והוא יעיל יותר אך עדין לא מאפשר נהיגה מלאה בדוושה אחת. בכל מקרה אתם תצטרכו להשתמש בדוושת הבלמים, וזו התגלתה כחסרת תחושה, ספוגית מידי ודורשת לחיצה הגונה כדי לקבל האטה משמעותית כיוון שבחלק הראשון של מהלכה אין תחושה שקורה משהו.

זה חבל כי משאר הבחינות פולקסווגן ID.5 מתגלה כמאוזן מבחינה דינאמית. למתלים יש יכולת ריסון טובה של המשקל הגבוה, השלדה מספקת אחיזה גבוהה שמתגברת על בחירת הצמיגים הלא מוצלחת וההיגוי מדויק ובעל משקל סביר. נוחת הנסיעה לעומת זאת פחות מצטיינת במהירויות נמוכות, אך יכולת הספיגה משתפרת כאשר המהירות עולה.
ומה עם הטווח? עם סוללת 82 קוט”ש בפולקסווגן מצהירים על טווח של 522 ק”מ. בפועל ביום חמסין עם מיזוג שעבד במלוא התפוקה התקבלה צריכת אנרגיה ממוצעת של כ-17.5 קילוואט ל-100 ק”מ, כך שלא תהיה בעיה לקבל טווח נסיעה ריאלי שבין 440 ל-460 ק”מ.

כמכונית חשמלית, פולקסווגן ID.5 מתגלה כמוצר בשל שהוא בדיוק מה שאתה מצפה לקבל מפולקסווגן. עדכני מבחינה טכנולוגית, מאוזן מבחינת היכולת והביצועים ובעיצוב שלא נוטה לעודף גימיקים צעקניים. חשמלית שלקוח מסורתי של פולקסווגן יוכל להסתגל אליה כמו שהוא היה מסתגל לגולף חדשה, גם אם פה ושם בפולקסווגן לא דייקו בהנדסת האנוש.

אלא שכניסתו שך פולקסווגן ID.5 לישראל באיחור, לשוק רווי מתחרים סיניים צעקניים עמוסי מסכים, יגרום ללקוחות הפוטנציאלים של הקרוסאוברים החשמליים שמקדשים גימיקים על פני סולידיות לחשוב ש-ID.5 הוא קצת  אולד פאשן. למרות שעל הכביש הוא מרגיש הרבה יותר שלם, תג מחיר שמתחיל ביותר מרבע מיליון שקלים יקשה עליו, בפרט כעת לאחר שמלכת הקטגוריה טסלה מודל Y הוזלה משמעותית.

פולקסווגן ID.5 – תעודת זהות
מנוע: חשמלי אחורי, הספק: 286 כ”ס, מומנט: 55 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה אחורית, בסיס גלגלים: 277 ס”מ, משקל: 2,024 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.7 שניות, מהירות מרבית: 180 קמ”ש, צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 17 קילוואט ל-100 ק”מ, מחיר: 256,900 שקלים

VW ID.5 2024 14VW ID.5 2024 14Preview
VW ID.5 2024 10VW ID.5 2024 10Preview
VW ID.5 2024 15VW ID.5 2024 15Preview
VW ID.5 2024 11VW ID.5 2024 11Preview
VW ID.5 2024 09VW ID.5 2024 09Preview
VW ID.5 2024 13VW ID.5 2024 13Preview
VW ID.5 2024 20VW ID.5 2024 20Preview
VW ID.5 2024 19VW ID.5 2024 19Preview
VW ID.5 2024 17VW ID.5 2024 17Preview
VW ID.5 2024 07VW ID.5 2024 07Preview
VW ID.5 2024 08VW ID.5 2024 08Preview
VW ID.5 2024 01VW ID.5 2024 01Preview
VW ID.5 2024 02VW ID.5 2024 02Preview
VW ID.5 2024 18VW ID.5 2024 18Preview
VW ID.5 2024 21VW ID.5 2024 21Preview
VW ID.5 2024 03VW ID.5 2024 03Preview
VW ID.5 2024 12VW ID.5 2024 12Preview
VW ID.5 2024 04VW ID.5 2024 04Preview
VW ID.5 2024 05VW ID.5 2024 05Preview
VW ID.5 2024 06VW ID.5 2024 06Preview
פולקסווגן ID.5פולקסווגן ID.5Preview

ID.5 ID.5 מבחן דרכים פולקסווגן פולקסווגן ID.5 קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד