מתיחת הפנים שעברה פולקסווגן פולו GTI לא משנה באופן מהותי את המכונית הזו. סופרמיני חמה, המוצעת כאן במחיר נגיש, יחסית, ומעניקה שימושיות גבוהה לצד ביצועים שובבים. לאור העובדה שרוב מתחרותיה עברו מהעולם הזה, או שלא מיובאות ארצה, הסיפור די ברור כבר מההתחלה. מי שמבקש התניידות יום-יומית איכותית ויעילה, מגובה בכוח ויכולת ספורטיביים, יוכל למצוא בישראל נכון להיום רק תשובה אחת. פולו GTI. אבל כמו בכל מקום, גם מאחורי ה-GTI הזו, מסתתר תהליך שצריך לספר אותו.
ה-GTI הראשונה וזו שסמנה לכולם את הדרך הייתה כמובן הגולף המקורית. המכונית הראשונה שזכתה להצלחה משמעותית עם חיבור הגיוני-ספורטיבי שכזה. כרגיל בעולם הרכב, כל יצרנית שמכבדת את עצמה החלה מציגה אינטרפטציה כזו או אחרת לאותה הנוסחה. הרעיון המקורי צמח וגדל בעשורים שאחרי, לא רק במידות ובמשקל הרכבים, אלא גם מעבר לאותה הגדרה בסיסית ומקורית.
מכוניות כמו פולקסווגן פולו GTI, שאינן כבר כאמור, מתאימות הרבה יותר לאותה הגדרה ראשונית. ממדים לא מוגזמים, תא נוסעים איכותי ושימושי, יכולת טובה למדי בכל הקשור לניהוג וביצועים – ואפילו מחיר סביר. מתיחת הפנים הזו עושה רושם, הופכת את המתכון הזה לטוב אפילו יותר. יש כאן שינויי עיצוב קלים מבחוץ אבל כאלו שמדגישים עוד יותר את היותה גרסה חמה לפולו הרגילה. תא הנוסעים מקבל את הטכנולוגיה העדכנית של פולקסווגן לרבות לוח שעונים מוקרן, משטחי מגע ועוד. והכל כאמור משדר את אותה תחושה משובחת שהחברה הזו יודעת לייצר. התווספו כאן גם מערכות בטיחות מתקדמות, כאלו שיודעות לעזור לפולו הזו לשמור על הנתיב, על המרחק מלפנים ולזחול כמעט אוטונומית בפקקים.
גם בחזית ההנעה יש כאן שיפור קל אך מורגש. ההספק עלה במעט ותיבת ההילוכים קבלה יחס העברה נוסף. אלו משפרים את הביצועים על הנייר וגם את תחושת הישבן על הכביש. הפולו הזו ממהרת לפנים, התיבה מעבירה הילוכים מהר למדי, והמכונית הקטנה הזו מאיצה באופן שאותה GTI מקורית לא יכלה לחלום עליה אפילו. על הכביש המתפתל התוצאה נאה למדי. פולקסווגן פולו GTI היא מכונית בוגרת מאוד, כזו שיודעת לענות לדרישות שונות של הנהג, זה הרהוט יותר וזה הרהוט פחות, בצורה צפויה ונטולת הפתעות. יש בשלדה הזו משחקיות קלה, והתחושה התזזיתית נובעת גם מהממדים וגם בגלל נתון המשקל הנמוך יחסית. וגם אולי בגלל האחיזה הנמוכה של הצמיגים ברכב המבחן. מי שחובב נהיגה ורוכש אחת כזו, כדאי שיתקין כאן גומי איכותי ואוחז יותר.

וברגע אחר פולקסווגן פולו GTI הופכת לקטנה מאובזרת והגיונית, בולעת לקרבה כסאות ילדים, קניות ועוד מטלות יומיות. מוצאת חנייה בקלות ונותנת ליושביה מענה לכל צורך. נוחות הנסיעה טובה מאוד, כשזוכרים שהכיול כאן קשיח למדי. צריך לזכור גם שהיא קצת נמוכה יותר מעוד פולו בגלל הכיוון הספורטיבי יותר. בכביש המהיר השיוט נינוח ושקט ועם האפשרות לבחור מצבי נהיגה שונים, היכולת להפוך את גוון פניה הופך קל וברור למדי. וזה בעצם כל הרעיון של קטנה חמה כזו. ליהנות מכל העולמות מבלי להקריב שום דבר משמעותי על מזבח ההנאה הזו. רעיון מצוין חייבים להודות, וגם לתהות, איך פולקסווגן פולו GTI נותרה האחרונה לקיים אותו.
מנוע 4 ציל’, טורבו, 1,984 סמ”ק הספק 207 כ”ס ב-4,600 סל”ד מומנט 32.6 קג”מ מ-1,500 סל”ד ל-4,500 סל”ד משקל 1,361 ק”ג 0-100 קמ”ש 6.5 שנ’ מהירות מרבית 240 קמ”ש מחיר 190,000 שקלים