תערוכת שנחאי הנפתחת היום תהיה עמוסת חידושים מצד יצרניות הרכב הסיניות, אך היצרניות המערביות הפועלות בסין לא מתכוונות להשאיר להן את הזירה ללא תגובה הולמות. אחת מהן היא פולקסווגן. פולקסווגן הייתה בין בין יצרניות הרכב הראשונות לפעול בסין כשיש לה מספר שיתופי פעולה עם יצרניות מקומיות, כבמשך שנים הובילה במכירות בשוק המתפתח, עד שאיבדה בשנים האחרונות את הבכורה ל-BYD.
למרות זאת בפולקסווגן לא מתכוונים להרים ידים, ובתערוכת שנחאי מציגה החברה שלושה קונספטים חדשים שאמורים להבשיל לדגמים סדרתיים בתוך זמן קצר שייצורו יחד עם שותפותיה המקומיות כבר. שלושת הדגמים הללו הם חלק ממתקפה חזיתית של פולקסווגן על השוק הסיני שצפויה לכלול לא פחות מ-30 דגמים חדשים שיגיעו לייצור עד סוף שנת 2027, מתוכם 20 דגמים בעלות יחידות הנעה המוגדרות כ”אנרגיה מתחדשת” (NEV), כולומר בעלי הנעה חשמלית מלאה, חשמלית בעלת מאריך טווח או היברידית נטענת.
הדגמים העתידים של פולקסווגן לשוק הסיני צפויים לכלול ממשק תפעול ומולטימדיה חדש בשילוב AI, לצד מערכות בטיחות וסיוע אקטיביות לנהג שיאפשרו נהיגה אוטונומית ברמת 2++ כבר בשנה הבאה. זה אומר יכולות להשתלבות עצמאית בתנועה, יכולת עקיפה עצמאית ויכולת לתמרונים בפניות תחת השגחה פעילה של הנהג.

דגם הקונספט הראשון והבכיר מבין השלושה נקרא ID.ERA. מדובר בקרוסאובר בגודל מלא בעל שורת מושבים שלישית שמפותח וייוצר בשיתוף קבוצת SAIC. העיצוב הוא בעל קווי גג וחלונות צד רבועים, עם קורות קדמיות ואחוריות מושחרות כדי ליצור אשליה של גג “צף”. הקווים הרבועים ממשיכים גם לפגושים וליחידות התאורה הראשיות, כאשר לרוחב החזית והאחוריים ישנם פסי תאורת לד עם סמלי פולקסווגן מוארים. פולקסווגן ID.ERA מצוידת בסוללה המאפשרת לה טווח נסיעה חשמלי של 300 ק”מ, כאשר מנוע בנזין המשמש כגנרטור מאריך טווח יכול להוסיף יותר מ-700 ק”מ נוספים.

קונספט לקרוסאובר נוסף נקרא ID.EVO. כאן מדובר בקרוסאובר קומפקטי וספורטיבי יותר למראה שמציג פרשנות עיצובית שונה מהמקובל לחזית המכונית מזו המוכרת מסדרת דגמי ID. במקום פס לד רוחבי ישנם יחידות תאורה צרות ומלוכסנות המשתלבות בחרטום מחודד. קו חלונות צד עולה וקו כתפיים מפוסל מעל הגלגלים האחורים תורמים למראה השרירי. המכונית בנויה על בסיס פלטפורמה חשמלית חדשה בארכיטקטורת 800V שמפותח בשיתוף JAC, וצפויה להיות מיוצרת במפעל המשותף של השתיים בעיר אנהוי.

הדגם השלישי הוא דגם סדאן משפחתי בשם ID.AURA המפותח בשיתוף FAW, שהיא השותפה הוותיקה של פולקסווגן בסין אחרי SAIC. המכונית המציעה עיצוב בסגנון נוצ’בק, עם קו חלונות גבוה, חלון אחורי משתפל וזנב קצר יחסית בנויה על בסיס פלטפורמה המכונה CMP (Compact Main Platform) תהיה קטנה מה-ID.7 כשהיא אמורה לספק מענה לשוק משפחתיות העממיות יחסית, בו פולקסווגן היא אחת השחקניות החזקות.
למרות העניין שמייצרות שלושת המכוניות, כשחלקן יכולות למלא חלל במשפחת ה-ID באירופה, הן צפויות להישאר בסין ולא להגיע לשווקי המערב. אך לא מהנמנע שחלק מהטכנולוגיה שלהן, כמו גם השראה עיצובית צפויים להיות מיושמים בדגמים החשמליים האירופאים של פולקסווגן שיוצגו בשנים הקרובות.