בתערוכת מינכן שנערכה לפני כשלושה חודשים הציגה פולקסווגן קונספט בשם ID. GTI שרמז כיצד צפויה להיראות ה-GTI בעידן החשמל. ההערכה הייתה שכמו כמה דגמי קונספט קודמים בסדרת ID של החברה (למשל ה-ID. BUZZ), גם הקונספט הזה אמור להבשיל לדגם סדרתי די מהר ולהיות מקדם תדמית ליתר הדגמים החשמליים של פולקסווגן. כעת מגיע האישור הרשמי שה-GTI החשמלית כבר בדרך.
בפוסט שפרסם באינסטגרם אנדראס מינדט, ראש מחלקת העיצוב של פולקסווגן, התפרסמה סקיצה בה נראית החזית של ה-GTI המקורית לצד החזית של מה שצפויה להיות ה-GTI העתידית. אל האיור התפרסמה הצהרה כי בשנת 2026, שבה תחגוג פולקסווגן 50 שנה להולדתה של הגולף GTI, תצא לשוק גרסה חשמלית של ה-GTI.
הניסוח של מינדט יחד עם האיור שפורסם הם פתח להשערות לגבי זהותה של ה-GTI. מתבקש שפולקסווגן גולף GTI החשמלית תתבסס על הגולף הסדרתית, אך זה צעד פחות הגיוני כלכלית וטכנית כיוון שפלטפורמת הגולף לא מיועדת להנעה חשמלית, ולכל היותר יכולה לאכלס יחידת הנעה היברידית נטענת. בנוסף, שספקולציות רבות הן שהדור הנוכחי של הגולף יהיה גם הדור האחרון בשושלת. לבטח כזה בעל מנועי בעירה פנימית.
ה-GTI החשמלית אמורה להתבסס על פלטפורמת MEB המודולארית של קבוצת פולסווגן, המשמשת את רוב הדגמים החשמליים בגודל קומפקטי ומטה של הקבוצה, בהם דגמי סדרת ID של פולקסווגן, סקודה אניאק, אאודי Q4 איטרון וקופרה בורן. פלטפורמה זו בבסיסה מאפשרת שימוש בתצורה של מנוע והנעה אחוריים או הנעה כפולה עם מנוע נוסף בחזית. גולף GTI מאז ומתמיד הייתה בתצורה של מנוע והנעה קדמית, מה שיאלץ את פולקסווגן כדי להיות נאמנה למקור לבצע התאמות נדרשות, משהו שלא מסובך מידי בפלטפורמה חשמלית אך עדין דורש השקעה.
כאן נשאלת השאלה האם ID. GTI תעמוד כדגם בפני עצמו, עם עיצוב שישאב אלמנטים מהגולף המקבילה בתוספת מאפייני GTI קלאסיים כמו מסגרת שבכה אדומה ותוספות ספורטיביות. אופציה אחרת יכולה להיות למעשה התבססות על ID. 3 הפופולארית שהיא למעשה מקבילתה החשמלית של הגולף ומי שכנראה תירש אותה עד לסוף העשור, למרות שהקונספט ID. GTI התבסס בכלל על הקונספט ID. 2 שמרמז על המקבילה החשמלית של הפולו – כלומר סופר מיני במקום האצ’בק קומפקטית.
מעבר לכך, כדי להציע רמת ביצועים ראויה לסמל, וגם כדי לא להשתרך מאחורי שלל קרוסאוברים סיניים חסרי מורשת ויומרה, תצטרך ה-GTI להציע הספק גבוה יותר משמעותית מהקיים כיום בדגמי פלטפורמת MEB אשר בתצורה החזקה וכפולת המנועים מציעה קצת יותר מ-300 כ”ס, שכבר לא עושים הרבה רושם בעידן החשמלי. האתגר הזה גדול עוד יותר אם בפולקסווגן אכן ירצו להיות נאמנים למקור ולהציע הנעה קדמית. סביר להניח שאת התשובות נקבל כבר במהלך 2024 כאשר תחשוף פולקסווגן גרסת אב טיפוס ל-GTI. הנחמה היחידה עבור חובבי הרכב שגולף GTI בעל מנוע בעירה פנימית בלבד תמשיך להיות מיוצרת בשנתיים הקרובות.