אולם התצוגה של פולקסווגן עובר לא מעט שינויים בשבועות האחרונים. לצד הטיגואן החדש והגולף העדכנית לאחר מתיחת פנים, התפנה חלל עם עזיבתה של פולקסווגן פולו את ישראל, זאת לאחר שפולקסווגן החליטה להעביר את ייצור לדרום אפריקה מה שהקפיץ את מחירה לרמה שהפכה אותה ללא רלוונטית עבור השוק הישראלי והביא להפסקת היבוא של מכונית הסופרמיני הוותיקה.
אל החלל שהותירה פולקסווגן פולו ינסה להיכנס במידת מה פולקסווגן טאיגו (Taigo) ששיווקו מתחיל לראשונה בימים אלו בישראל. מדובר ברכב קרוסאובר קומפקטי מסוגנן, שלטענת היצרן מעוצב בסגנון קופה, המתבסס על הפולו. כן, גם פולקסווגן T קרוס הוא קרוסאובר שמתבסס על הפולו, כשדגם עדכני שלו אמור להגיע ארצה בזמן הקרוב, אך הטאיגו מעט גדול יותר מתאפיין בעיצוב ומראה יותר האצ’בקי והוא הוצג לראשונה בברזיל בשנת 2020 בטרם הגיע גם לאירופה כשאלינו הוא מגיע ממפעל פולקסווגן בספרד.
פולקסווגן טאיגו חולק עם ה-T קרוס והפולו בסיס גלגלים דומה של 257 ס”מ, אך אורכו עומד על 427 ס”מ שהם כ-17 ס”מ יותר מה-T קרוס ו-20 ס”מ יותר מהפולו. מצד שני, עם ממד גובה של 150 ס”מ הוא נמוך מה-T קרוס ב-9 ס”מ אך גבוה ב-5 ס”מ מהפולו. לתא המטען נפח נדיב של 440 ליטר מה שאמור לאפשר לו להיות אלטרנטיבה למשפחתיות קטנות. תא הנוסעים זהה לחלוטים לזה של הפולו וה-T קרוס, כאשר במסגרת מתיחת הפנים אותה עבר הטאיגו הוא מציע מעכשיו סידור עדכני של לוח מחוונים דיגיטלי מלא ומסך מולטימדיה מרכזי בגודל צנוע של 8 אינץ’.
היצע יחידות ההנעה דומה לזה של הפולו, כשניתן יהיה לקבל את הטאיגו עם מנוע טורבו 1.0 ליטר תלת צילינדרי המספק 115 כ”ס ו-20 קג”מ או עם מנוע טורבו 1.5 ליטר ארבעה צילינדרים המספק 150 כ”ס ו-25 קג”מ. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה, ואין להם תגבור היברידי קל בדומה למנועים העדכניים של הגולף והטיגואן.
מחירו של פולקסווגן טאיגו מתחיל ב-158 אלף שקלים לגרסת ה-1.0 כאשר מחיר גרסת ה-1.5 מטפס ל-175 אלף שקלים, יותר ממחיר גרסת הבסיס של הגולף החדשה. שתי גרסאות ההנעה מגיעות ברמת אבזור זהה הכוללת בין היתר פנסי לד מטריקס בחזית, מפתח חכם, גג שמש פנורמי חשמלי וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ’. מערכת מערכות הבטיחות האקטיביות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי רכבים בשטחים מתים ומערכת לשמירה ומניעת סטיה מנתיב לצד 7 כריות אוויר.