נתחיל מהסוף. 300,000 שקלים עולה הגולף GTI החדשה. וצריך להגיד תודה. תודה שיש עדיין מכונית קומפטית שיודעת להיות שימושית וגם להציע מרכיב הנאה כלשהו. נגיד תודה שאנחנו מקבלים את ה-GTI ולא את גרסת ה-GTE ההיברידית שבטח גם היתה יקרה יותר.
מתיחת הפנים שיצרה את דור 8.5 מתבטאת בכל שדרת הגולף לא עוסקת במהפכות. אפשר למצוא שינוי עיצוב קלים, או שיפור תפעול פונקציות קבועות במסך המגע נניח. או הוספת תאורה למשטחי מגע שונים. ליטושים. שיפור האינטראקציה בין האדם למכונה, אם תרצה. זה בסדר כי דור שמונה של הגולף היה משובח עוד קודם. עוד בשורה משמחת, לארץ מגיעה ה-GTI עם חלקי פנים עשויים קרבון אמיתי (אופציה מעבר לים).
ובכלל פולקסווגן גולף GTI הזו מאובזרת היטב. הרשימה ארוכה למדי וכוללת, בין היתר, מושב נהג עם כוונון חשמלי וזיכרונות, מערכת חדשה של הרמן-קרדון עם 10 רמקולים, תצוגה עילית במציאות רבודה, חיישנים ומצלמות לכל כיוון בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מפתח חכם והרעיון ברור. תפריט הבטיחות באותו סגנון, חבילה מלאה לרבות זיהוי ובלימה של תנועה חוצה בנסיעה לאחור בין השאר. למעשה ה-GTI מגיעה לכאן עם חבילת ‘טראוול אסיסט’ המוכרת, היעילה והמקיפה של פולקסווגן.
אם התחלנו בסוף אז נסיים בהתחלה. יחידת ההנעה המוכרת של פולקסווגן GTI איבדה את האופציה לתיבה ידנית במתיחת הפנים הזו. כן גם באירופה. זמנים חדשים. לעומת זאת היא הרוויחה עוד כוח, כשכעת מפיקות כאן ארבעת הבוכנות 265 כ”ס. הכוח עובר דרך ה-DSG אל הגלגלים הקדמיים (מיאוץ קלאסי ב-5.9 שנ’). עוד תוספת נאה – פולקסווגן גולף GTI משווקת כעת בישראל כסטנדרט עם מערכת מתלים אדפטיביים. אז כן עוד מחיר, עוד אבזור, עוד כוח, עוד יכולת. ברוכה הבאה.