אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פולקסווגן גולף 1.5 במבחן דרכים (מתיחת פנים): בזרם הגולף
ראשי » מבחני דרכים » פולקסווגן גולף 1.5 במבחן דרכים (מתיחת פנים): בזרם הגולף
פולקסווגן גולף

פולקסווגן גולף 1.5 במבחן דרכים (מתיחת פנים): בזרם הגולף

המכונית שהמציאה את קטגוריית משפחתיות ההאצ'בק מנהל כיום קרב מאסף מול מציאות שבה כולם רוצים קרוסאוברים, ועוד חשמליים. דווקא אחרי מתיחת הפנים, ולמרות ההתייקרות, היא מכונית שלמה מאי פעם

אופיר דואק 01/10/2024 צלם: אופיר דואק

פולקסווגן גולף חוגגת השנה 50 שנה להולדתה, במהלכן לא רק המציאה את משפחתית ההאצ’בק הקומפקטית אלא גם התקבע כסוג של סמל סטאטוס בורגני. מכונית משפחתית סולדית אך עדכנית. כזו המסמלת מעמד והצלחה, אבל לא מנקרת עיניים או מתייגת את בעליה כלקוח של מותגי פרימיום (בשביל זה המציאו את אאודי A3). זה קצת סותר את העובדה שבמהלך הדורות האחרונים שדרגה פולקסווגן בעקביות את רמת האיכות וההגשה של הקולף כך שלא רק אילצה את המתחרים ליישר קו, אלא גם אילצה את יצרניות היוקרה לרדת אל העם ולהציג את הפרשנות שלהם למתכון המוצלח.

כל זה נכון לאירופה, אולי במידת מה לארה”ב. בישראל בה רמת המיסוי על רכב היא מופרזת פולקסווגן גולף מעולם לא הצליחה להפוך למכונית עממית באמת. למעט תקופה קצרה במהלך הדור הרביעי, הגולף תמיד הייתה יקרה מרוב המשפחתיות הקומפקטיות שנמכרו בישראל, מה שמיצב אותה במעין תת סגמנט משלה. בשנים האחרונות עם ההצלחה של דגמי הקרוסאובר האופנתיים הסתגרה הגולף בנישה של עצמה. במידה לא מעטה מי שעדין קונה גולף בישראל הפך להיות סוג של אנין טעם.

גולף דור 8 שעברה מתיחת פנים קלה בתחילת השנה והגיעה בשבועות האחרונים לישראל כבר לוקחת את הבדלנות הזאת צעד אחד רחוק מידי. גל ההתייקרויות בשוק הרכב הישראלי לא פסח על הגולף, שגרסת הבסיס המקומית שלה עם מנוע 1.5 ליטר המספק 116 כ”ס נמכרת במחיר של 170 אלף שקלים, מחיר של קורולה או אלנטרה היברידיות. על גרסת המבחן המאובזרת עם הספק משודרג של 150 כ”ס עם גג שמש נפתח, תצוגת נתונים עילית על השמשה, מושב נהג חשמלי וחימום למושבים כבר מתנוסס תג מחיר של 190 אלף שקלים. לא מעט כסף, אבל לא מעט אוטו?


שורת השדרוגים שנעשו במסגרת מתיחת הפנים לא ארוכה. זה לא מפתיע כי הגולף מעולם לא הייתה מכונית של מהפכות, בטח לא במתיחות פנים, אלא סמל לאבולוציה עקבית. יחידות תאורה מעט שונות, חישוקים בעיצוב חדש, ממשק מולטימדיה משודרג, מסך מרכזי גדול יותר ועוד כמה מערכות בטיחות ועזר לנהג. מי שלא יקרא את תיק העיתונות עלול לפספס את השינויים ההלו.

השינויים החיצוניים עוזרים לגולף להיראות עדכנית, בעירבון מוגבל. תצורת ההאצ’בק כבר לא אופנתית כמו פעם, אבל הפרופורציות של הגולף פשוט נכונות עבור מכונית משפחתית שלא באה למכור לכם סיפורים או חלומות על טיולי הרפתקאות בסופי השבוע. התכליתיות הזו ממשיכה גם אל תא הנוסעים שממשיך להיות נקודת החוזק של הגולף. אז נכון שהמהנדסים נכנעו לצו האופנה והמסך הגדול מקבל תשומת לב על חשבון פתחי האוורור הנמוכים מידי.

למרבה הצער במסגרת מתיחת הפנים השאירה פולקסווגן את הסליידרים הלא מוצלחים לבחירת טמפרטורת המיזוג ועוצמת השמע וגם את בורר מצבי האורות המשולב עם הפשרת האדים. אלא שמעבר לכך למרות, ריכוז רוב פונקציות התפעול במסך המגע הממשק ברור, הקיצור החיוניים נגישים וההמחשה הויזואלית עדיפה עשרות מונים על שיטוט וגלילת תפריטים אינסופיים. תוסיפו לכך מושבים תומכים עם תנוחת נהיגה מצוינת ואיכות חומרים גבוהה, ושוב מצליחה הגולף לגרום לנו להרגיש כקומפקטית פרימיום לכל דבר ועניין.

במסגרת מתיחת הפנים קיבל מנוע ה-1.5 המוכר מערכת תגבור היברידי קל. פעולתה לא ממש מורגשת, אבל במה שקשור לצריכת הדלק היא כנראה אפקטיבית כי במהלך המבחן עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 13.5 ק”מ לליטר שיכולים להיות יותר מכך בתנאי נהיגה מתונים. מעבר לכך אין הפתעות, והשילוב היעיל של המנוע ותיבת ההילוכים כפולת המצמדים מוכיח את עצמו כאן שוב, כאשר המשקל הנמוך יחסית לדגמי הקרוסאובר של הקבוצה העושים שימוש ביחידת הנעה זהה עוזרים לגולף להיות נמרצת יותר וזריזה למדי. חובבי הגולף ישמחו לדעת שעם 8.4 שניות בזינוק ל-100 היא זריזה יותר מה-GTI של הדור הרביעי.

יעילות יחידת ההנעה משתלבת עם היעילות שמגלה הגולף בפן הדינאמי. כהרגלה, היא ממשיכה לספק חבילה מאוזנת בין נימוסי כביש לנוחות נסיעה, האחיזה גבוהה, התגובות צפויות, ההיגוי מדויק ובעל משקל טוב וחיבור כל הפרמטרים הללו במכונית משפחתית קצרה יחסית שלא מנסה לעמוד על עקבים אופנתיים יוצר מכונית שגם אפשר ליהנות מהנהיגה בה, הגם שהיא רחוקה מלהיות מערבת או חדה באופן ספורטיבי.

כאן שוב עולה שאלת המחיר. בשוק הישראלי כבר כמעט לא נותרו לגולף מתחרות ישירות, כך שהיא מוצאת את עצמה נאלצת להצדיק את מחירה מול קרוסאוברים שימושיים ואופנתיים יותר או מול משפחתיות סדאן שמספקות נוכחות טריטוריאלית/ויזואלית גדולה יותר על הכביש. וזה לפני שהזכרנו את שלל הסיניות החשמליות שמוכרות עושר דמיוני ומטראז’ים של מסכים.

פולקסווגן גולף לא משחקת את המשחק הזה. היא מכוונת לקהל שיודע להעריך את היתרון שבמידות קומפקטיות ומעדיף את המהות שבביצוע על הכביש מאשר את הנראות שבחניה. עבור האנשים הללו, למרות מחירה המאמיר, הגולף היא חבילה מלוטשת מאי-פעם.

פולקסווגן גולף 1.5 סטייל פלוס  – תעודת זהות
מנוע: 1,498 סמ”ק, טורבו-בנזין, תגבור היברידי, הספק: 150 כ”ס ב-5,000-6,000 סל”ד, מומנט: 25.5 קג”מ ב-1,500-3,500 סל”ד, תמסורת: כפולת מצמדים, 7 הילוכים. הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 262 ס”מ, משקל: 1,376 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.4 שניות, מהירות מרבית: 224 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 18.2 ק”מ לליטר, מחיר: 190 אלף שקלים

VW GOLF 2025 12VW GOLF 2025 12Preview
VW GOLF 2025 13VW GOLF 2025 13Preview
פולקסווגן גולףפולקסווגן גולףPreview
VW GOLF 2025 10VW GOLF 2025 10Preview
VW GOLF 2025 09VW GOLF 2025 09Preview
VW GOLF 2025 08VW GOLF 2025 08Preview
VW GOLF 2025 02VW GOLF 2025 02Preview
VW GOLF 2025 03VW GOLF 2025 03Preview
VW GOLF 2025 04VW GOLF 2025 04Preview
VW GOLF 2025 05VW GOLF 2025 05Preview
VW GOLF 2025 06VW GOLF 2025 06Preview
VW GOLF 2025 07VW GOLF 2025 07Preview
VW GOLF 2025 01VW GOLF 2025 01Preview

גולף משפחתית האצ'בק משפחתית קומפקטית פולסווגן גולף פולקסווגם גולף מתיחת פנים פולקסווגן פולקסווגן גולף דור 8 פולקסווגן גולף מבחן דרכים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד