כאשר הוצג בשנת 2019 הדור השמיני של פולקסווגן גולף חששו חובבי ההאצ’בק הקומפקטית שזהו יהיה הדור האחרון למכונית שהמציאה את הקטגוריה, לפני מעבר להנעה חשמלית. בינתיים לפולקסווגן את ID3 שמתפקדת על משבצת הקומפקטית המחושמלת, כאשר גולף 8 ממשיכה לעשות חיל ולהיות רבת המכר הגדולה של החברה. החשש שזהו הדור האחרון של הגולף עדיין לא חלף, אבל בנתיים הגיע הזמן למתיחת פנים של אמצע החיים עבור גולף MK8, מה שאומר שהיא תהיה איתנו לפחות עוד מספר שנים.
כמו רוב מתיחות הפנים של אמצע מחזור החיים, בוצעו בגולף משפר שינויים כדי ליישר קו עם המקובל כיום בתעשיית הרכב, כמו גם לטפל בכמה נקודות תורפה. הנקודה הבולטת שזכתה למענה במהלך מתיחת הפנים היא תפעול בקרת האקלים על ידי משטחי מגע ומסך המולטימדיה. מעתה תגיע הגולף עם מערכת מולטימדיה חדשה, עם מסכי 10.4 או 12.9 אינץ’ וממשק חדש, שתשלב גם עוזרת אישית מבוססת צ’ט GPT. בשתי תצורות המסך ישנם מעתה “מתגים” קבועים לתפעול הפונקציות השונות של בקרת האקלים וחימום המושבים, אך מי שרוצה משום מה לבצע שינוי טמפרטורה או מהירות מפוח באמצעות הסליידרים המיותרים הם עדיין נותרו במקומם וזכו סוף סוף גם להיות מוארים כדי שיהיו ברי שימוש גם בחשיכה.
העיצוב החיצוני זכה לעדכונים קלים בלבד, כי עיצוב מנצח לא מחליפים, בטח כשקוראים לך פולקסווגן גולף. ובכל זאת, ישנם שנויים קלים לפנסים הקדמים עם אופציה לתאורת LED מטריקס החדשה שהוצגה ב-ID3 המחודשת, עדכונים לשבכה הקדמית, גרפיקה חדשה ליחידות התאורה מאחור ועיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים שיוצעו בקטרים שבין 16 ל-19 אינץ’. כמו כן נוספה אופציה גם לתצוגת נתונים עילית על השמשה הקדמית.
היצע יחישות ההנעה יכולות תשעה אופציות מוכרות של מנועי טורבו בנזין 1.5 ו-2.0 ליטר עם או בלי תגבור היברידי קל בהספקים של 115, 150 ו-200 כ”ס, טורבו דיזל 2.0 ליטר בהספקים של 115 ו-150 כ”ס, וגם גרסה היברידית נטענת בהספק של 201 כ”ס. הגרסה ההיברידית הנטענת קיבלה סוללה שצמחה בקיבולת מ-10.6 ל-19.7 קוט”ש, מה שמאפשר לפולקסווגן להצהיר על טווח נסיעה חשמלי מלא של 100 ק”מ, לצד אפשרות לטעינת DC מהירה בקצב של 50 קילוואט.
יחידת הנעה נוספת שזכתה לשיפור היא זו של גרסת ה-GTI הספורטיבית, עם תוספת של 20 כ”ס שמעלים את ההספק המרבי ל-265 כ”ס. הבשורה הפחות משמחת היא שמעתה לא תוצע יותר גולף GTI עם תיבת הילוכים ידנית, והיא תגיע רק עם תיבה כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. אבל היי, לפחות היא לא היברידית. גרסת ה-GTE שהיא בעצם GTI פלאג אין עברה להשתמש במנוע טורבו בנזין 1.5 במקום 1.4 ליטר והפסק משולב שצמח ל-270 כ”ס. שינוי נוסף הוא שמעתה ניתן יהיה לקבל את גרסת ה-GTI גם עם גימור דמוי סיבי פחמן בתא הנוסעים.
מיבואנית פולקסווגן לישראל נמסר כי הגולף המחודשת צפויה להגיע ארצה במהלך הרבעון האחרון של 2024.