פולקסווגן אמארוק החדש מגיע לישראל עם דור חדש ושונה מאוד. זה היה בולט כשפגשנו אותו בהשקה העולמית, אבל זה בולט עוד יותר כאן בארץ כשהוא גם רק ברמות אבזור גבוהות המשודכות למנוע חזק, כאילו רומז שהוא לא באמת מתעניין בגרסאות העבודה הפשוטות ודלות האבזור. פולקסווגן אמארוק מכוון למעלה, שונה ויקר, וזו גישה מעניינת מאוד. כי להצהרות הללו צריך ליצוק תוכן ראוי.
אם ניקח צעד לאחור ונביט בטנדר הזה ניזכר שבתחתיתו הוא כולו פורד ריינג’ר החדש (שנמצא כאן נכון לעתה רק בגרסת הראפטור). אם נדייק, פולקסווגן ופורד חילקו את עבודת הפיתוח. פורד פתחו את השלדה, זרועות המתלים, תיבות הילוכים והעברה ואפילו את מנוע ה-V6 שהיה דרישה של פולקסווגן בפרויקט, כשהיא תרמה מצידה את עיצוב המרכב, תא הנוסעים וביצעה כיול שונה. אז מתחת יש לנו טנדר עבודה כמו שהאמריקאים יודעים לייצר, עם עיצוב, תא נוסעים וכיול גרמניים. זה יכול להיות מצוין, וזה יכול גם להיות מגדל בבל מודרני. יש רק דרך אחת לגלות מה הסיפור כאן.
המראה, זה ברור כבר מההתחלה, מרשים מאוד. פולקסווגן אמארוק הוא רכב ארוך, גבוה, ומרשים מאוד. העיצוב הוא פולקסווגן לגמרי וזו בהחלט מחמאה, כי הגודל לא נראה פוגעני, העיצוב כוחני מבלי להגזים ועדכני מבלי להיראות מצועצע. הטיפוס לתא הנוסעים, סוגר לגמרי את הפינה מהבחינה הזו. אם יש חברה שעשתה לעצמה שם בייצור תאי נוסעים איכותיים ונעימים, בכל סגמנט, זו פולקסווגן. האמארוק מדגיש את זה עוד יותר. רכב עבודה? לא ממש. תא הנוסעים מרווח מאוד, טכנולוגי ובעיקר עשוי היטב עם חומרים שלא בדיוק נפוצים אצל המתחרים. זה מתבטא גם במערכות המתקדמות השונות שיש כאן, במסך המגע המהיר, בתנוחת הישיבה וכו’. בסיס הגלגלים הארוך מאוד כאן, מאפשר גם מרווח ברור במושב האחורי. שם יש גם פתחי אוורור ועוד נגיעות מרחיבות את הדעת. ארגז המטען, כי זה טנדר בסוף היום, גדול יותר בכל ממד בהשוואה למתחרים. בשביל הפרוטוקול.
אבל מה שבעיקר נותן את הטון כאן, תרתי משמע, הוא המנוע. ה-V6 הזה מייצר יותר מ-60 קג”מ. גם שתיבת ההילוכים על עשרת יחסי ההעברה שלה, היא לא עילוי של מהירות ותגובה, הביצועים המתקבלים כאן לא פחות ממעולים. יש כאן כוח ברור וזמין, כזה שגורר יללה ארוכה מהצמיגים האחוריים גם במהירות עירוניות ולא רק ביציאה מהמקום. וכל זה עובר ללא טירטורי דיזל או שאר ירקות, חלק, שקט, מרשים. היתרונות של יחידת הנעה כזו מופיעים גם בשימוש “פרייבטי” לחלוטין וגם יעזור כשהארגז מאחור עמוס.
אצלנו, משטח המטען ריק כרגע, וזה לא משפיע לרעה על הנוחות שמייצרים המתלים כאן. פולקסווגן אמארוק בהחלט מייצר נוחות נסיעה טובה, למרות חתך הצמיגים הנמוך על חישוקי הענק. על כבישים שבורים ממש בנהיגה איטית, נרשמו מעט תנודות מאחור, אבל גם אלו, מציבות אותו בעולם אחר בכל הקשור לעידון ונוחות לעומת מה שאנחנו מכירים מטנדרים בגודל הזה. בשטח, כל אבנים שתולות רעות וחדות, בנהיגה טכנית איטית, הטריד אותנו יותר החתך הזה מאשר הנוחות.
וזה קצת חבל, כי יש כאן יכולת שטח אמיתית וברורה. מרווח גחון מצוין, מערכת ההנעה הכפולה מהירה לחיבור ומאוד אפקטיבית, יש הילוך כוח יעיל, נעילה לפי דרישה של הדיפרנציאל האחורי ועוד. מתכון שמתגלה כמוצלח מאוד בשטח הישראלי. עם אורך ברור כזה זווית הגחון (21 מעלות) מקבלת ציון טוב בלבד וגם זווית הנטישה (26 מעלות) מרשימה פחות מזו המצוינת מלפנים (30 מעלות). קל מאוד להתגבר על מכשולים והצלבות עם כל אלו. מגבלות, הממדים המכובדים מורגשים בשטח, ומזל שיש מצלמות מקיפות בכדי לעזור לנהג לשמור על שלמות הגוף הזה. ניסיון לשימוש ידני, דרך מתג על ידית ההילוכים, התגלה כלא אינטואיטיבי.
עליית מדרגה
פולקסווגן אמארוק הוא טנדר נהדר, אבל לאו דווקא בגלל תכונות עבודה כאלו ואחרות. הוא מספיק נעים ומהודר, בכדי לשמש כרכב שטח אמיתי לטיילים אמיצים. החבילה הזו, מרשימה מאוד, מספיק מרשימה בכדי לפרוץ מעבר לגבולות הקטגוריה כאמור. כן. הוא טוב יותר ממה שיש למתחרות מהמזרח להציע, וזה משאיר אותנו רק עם הפרמיה הנדרשת.
האם 400,000 שקלים הם מחיר הגיוני עבור סט היכולות הזה? עם מחירי גרסאות מאובזרות של המתחרים המאמירות לקראת תג המחיר הזה, ומול היכולת הכוללת העדיפה של האמארוק על אלו, התשובה חיובית. באותה נשימה, אפשר לגמרי לוותר על גרסת Aventura הנבחנת והיקרה יותר, ולהסתפק בגרסה הזולה יותר (360,000 שקלים). היא לא מוותרת על שום רכיב חשוב, וגם מגיעה עם חישוקי קטנים יותר שיתאימו לאמארוק עוד יותר.
פולקסווגן אמארוק Aventura – תעודת זהות
מנוע: 2,993 סמ”ק, טורבו דיזל V6, הספק: 240 כ”ס ב-3,250 סל”ד, מומנט: 61.2 קג”מ ב-1,750-2,250 סל”ד, תמסורת: הנעה כפולה, תיבת הילוכים אוטומטית, 10 יחסי העברה, בסיס גלגלים: 327 ס”מ, משקל: 2,309 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 9 שניות, מהירות מרבית: 180 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 9.9 ק”מ לליטר, מחיר: 400,000 שקלים