אופנת האדוונצ’ר סחפה בעשור האחרון את תעשיית האופנועים העולמית, כשכמעט כל יצרן שמכבד את עצמו מציע בפרוטפוליו הדגמים שלו מספר דגמי אדוונצ’ר ברמת קרביות משתנה ובמספר נפחים. הצד השני במשוואת האדוונצ’רים הוא שלאור ביקוש הקהל נוצרים יותר אופנועי כביש שהם לא אופנועי אדוונצ’ר מובהקים, אך מאמצים אלמנטים עיקריים מהז’אר שבראשם תנוחת הרכיבה הזקופה והמושב הגבוה.
השילוב בין אדוונצ’ר לכביש יצר כמה דגמים אותם ניתן להגדיר כ”קרוסאובר” על שני גלגלים כמו הונדה קרוסטורר או ב.מ.וו S1000 XR. בשנים הקרובות אנחנו צפויים לראות עוד דוגמאות שמותחות ומטשטשות את ההבדלים בין אדוונצ’ר לכביש, כשדוגמה מעניינת לכך מביאה חברת Puig המתמחה בייצור חלקי גוף וחלפים לאופנועים, וידועה גם בייצור קיטים להסבה עבור אופנועים.
לאחרונה חשפה פואיג את הפרויקט החדש והלא שגרתי שלה המכונה Pista. במסגרת הפרויקט לקחו בחברה את ב.מ.וו R1300 GS החדש שהוא אופנוע אדוונצ’ר מובהק, והנצר החדש לשושלת שהמציאה את ז’אנר האדוונצ’רים הגדולים, והפכה אותו לאופנוע כביש רייסרי במראה, בגישה ובהגשה.
במבט מהצד ניתן להבחין בקווי הגוף המוכרים של ה-GS, לרבות מיכל הדלק הגבוה, הכנף הקדמית הגבוהה השלוחה לפנים וכמובן הצילינדרים הבולטים של מנוע הבוקסר. אלא שמעבר לכך בוצע שינוי מקיף הכולל לא מעט חלק מרכב המולבשים על הבסיס הקיים. בין החלקים ניתן למצוא כיסוי מסיכת חזית ומחודדת יותר עם משקף נמוך יותר וכנפונים קדמיים, כנפיים צידיות ניתנות לכיונון, חרב תחתונה אווירודינמית וחיפוי למיכל הדלק. יחידת הזנב קיבלה כיסוי ההופך אותה למושב יחיד, שכעדין נשמרת צורת המושב המקורי המרופד למדי בעל תנוחת הרכיבה הזקופה של ב.מ.וו R1300 GS.
ניתן גם להבחין בחיפוי חלקי עם כונס אוויר לקירור משופר לדיסקים הקדמיים, אלמנט המקובל כיום באופנועי מסלול ובטח לא באופנוע המיועד לטיולים. הדיסקים עצמם הם דיסקים דקים יותר מתוצאת Galfer המותאמים לרכיבה ספורטיבית. את המראה הרייסרי משלימים חישוקי 17 אינץ’ עשויים מסיבי פחמן עם צמיגי סמי סליקס דביקים. ה-R1300 GS קיבל גם מערכת פליטה ספורטיבית מתוצרת Arrow עם דוד אחורי קטן ונמוך הממוקם מעט מאחורי רגליות הרוכב, שגם חוסך לא מעט קילוגרמים ממשקל האופנוע.
אם אהבתם את המראה הרייסרי של הפיסטה, תוכלו לרכוש בקרוב את רוב חלקי הגוף בנפרד או כחלק מקיט קוסמטי שלם.