אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בלעדי: פגישה ראשונה בגודווד עם יונדאי איוניק 5N
ראשי » מגזין » בלעדי: פגישה ראשונה בגודווד עם יונדאי איוניק 5N
יונדאי איוניק 5N

בלעדי: פגישה ראשונה בגודווד עם יונדאי איוניק 5N

פסטיבל המהירות בגודווד הוא מקום המפגש של חלומות מוטורים מהעבר, ההווה וגם מהעתיד. פגשנו שם לראשונה את יונדאי איוניק 5N שרוצה לפרוץ דרך ולהפוך לספורטיבית שתכניס גם את חובבי הרכב של העולם הישן לעידן החשמל

אריאל אלסיבוני 13/07/2023 צלם: אריאל אלסיבוני, יצרן

יש בעולם המון אירועים ופסטיבלים לחובבי רכב, אבל רק מעטים האירועים שההילה שלהם הולכת ומתגברת משנה לשנה כמו פסטיבל המהירות בגודווד. עשרות אלפי חובבי רכב מרחבי העולם מגיעים מידי שנה לאחוזה במערב ססקס כדי לפגוש חלומות מוטורים מהעבר ומההווה, כשבזנים האחרונות נערכות בגודווד גם לא מעט בכורות של חלומות העתיד. מה שיכול להפתיע הוא שבניגוד לאירועי רכב מיתולוגיים שנערכים מאז תחילת המאה הקודמת, פסטיבל גודווד הוא צעיר למדי וחוגג השנה את שנתו ה-30.

תמיד אמרתי לעצמי שאני חייב להגיע לפחות פעם אחת לגודווד לחוות את מה שאף סרטון וידאו לא יכול להעביר, כשלמרבה השמחה השנה זה סוף סוף קרה. על החוויות מגודווד עם כל האגדות הנושמות והמתגלגלות עוד אספר, אבל בסופו של דבר הסיבה שבעקבותיה נחתנו בקאנטרי סייד הבריטי היא החשיפה הרשמית של מכונית קוריאנית דווקא.

אחרי לא מעט טיזרים חשפה יונדאי בגודווד רשמית את איוניק 5N – הדגם החשמלי הראשון של חטיבת N הספורטיבית שממש בימים אלו גם עושה קאמבק לשוק הישראלי. במקביל לדחיפה של יונדאי להוביל בתחום ההנעה החשמלית, רוצים הקוראנים להראות שיש גם פונטציאל להנאה בהנעה שכל כך מאיימת על חובבי הרכב.


 

יונדאי איוניק 5N משתמשת בכל התחמושת הקימת לשם כך. קצת יותר משנתיים לאחר הצגתה של איוניק 5 עדין קצת קשה להסתגל למראה הייחודי שהוא ספק האצ’בק ספק קרוסאובר עם שילוב של קווים חדים ואלמנטים קובייתיים. גרסת ה-N לוקחת את הבסיס הזה ומוסיפה לו שלל עזרים אווירודינמיים, ספויילרים וניפוחי מרכב תחת צבע התכלת בשילוב הדגשות אדומות המזוהה עם חטיבת N.

כמובן שכל התוספות הללו הן לא רק ליופי. המדפים האקטיביים בחזית נועדו כדי לשפר את כוח ההצמדה במהירויות גבוהות ולתעל אוויר למערכת הקירור, כשהכנפיים נופחו כדי לאפשר לאכלסן בתוכן צמיגים ספורטיביים במידה של 275/35 על חישוקי 21 אינץ’. הפרופורציות של ה-N מעט שונות כשהיא נמוכה ב-2 ס”מ מאיוניק 5 רגילה, ארוכה ב-8 ס”מ כאשר ניפוחי הגוף והכנפיים מוסיפים 5 ס”מ לממד הרוחב.

המראה הקרבי מגובה גם בהבטחה לביצועים. אז כמה כוח יש ליונדאי איוניק 5N? המון. ההספק המשולב עומד על 609 כ”ס, כשהמנוע הקדמי תורם 226 כ”ס והאחורי 383 כ”ס, ובמצב Boost ההספק קופץ כבר ל-650 כ”ס ב-21 אלף סל”ד. רק כדי לסבר את האוזן, זה 100 כ”ס יותר מב.מ.וו M3 CS ו-10 כ”ס יותר מגרסת העל של למבורגיני הורקאן. מה שיותר חשוב לחובבי החשמליות, יש לה כ-120 כ”ס יותר מאשר לטסלה מודל 3 פרפורמנס (ו-75 כ”ס יותר מאשר לקיה EV6 GT). זה אומר שאיוניק 5N תוכל להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות ולטפס עד ל-260 קמ”ש.

מחשב המכונית מחליט כמה כוח כל מנוע יוריד לכביש בהתאם לתנאי הדרך ולמצב הנהיגה הנבחר, כשבנוסף יכול הנהג לבחור בין 11 רמות שונות של חלוקת כוח לפנים/אחור. בנוסף, מאחור ישנו דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני המחלק את הכוח בין הצדדים לפי דרישה ועבור חובבי הדריפטים ישנו Drift Optimizer העוזר לשמור על זווית ההחלקה עם פונקציית Torque Kick המדמה את מכת הכוח שיוצר שילוב המצמד במכונית דריפטים בעלת תיבת הילוכים ידנית.

IONIQ 5N 16IONIQ 5N 16Preview
איוניק 5 Nאיוניק 5 NPreview
IONIQ 5N 17IONIQ 5N 17Preview
IONIQ 5N 11IONIQ 5N 11Preview
IONIQ 5N 02IONIQ 5N 02Preview
IONIQ 5N 03IONIQ 5N 03Preview
IONIQ 5N 04IONIQ 5N 04Preview
IONIQ 5N 05IONIQ 5N 05Preview
IONIQ 5N 06IONIQ 5N 06Preview
IONIQ 5N 07IONIQ 5N 07Preview
IONIQ 5N 08IONIQ 5N 08Preview
IONIQ 5N 09IONIQ 5N 09Preview
IONIQ 5N 10IONIQ 5N 10Preview
IONIQ 5N 12IONIQ 5N 12Preview
IONIQ 5N 13IONIQ 5N 13Preview
IONIQ 5N 14IONIQ 5N 14Preview
IONIQ 5N 01IONIQ 5N 01Preview

סוללת הרכב הוגדלה לקיבולת של 84 קוט”ש, קיבלה מערכת קירור משופרת לעומס גבוה עם מצננים נפרדים ומצנן שמן מתוגבר למנוע. מערכת הבלימה הרגרנטיבית שופרה אף היא והיא הותאמה כדי לסייע גם לבלמי המכונית הכוללים דיסקים בקוטר 400 מ”מ וקאליפרים בעלי 4 בוכנות מלפנים, המסוגלים לייצר תאוטה בעומס של O.6G. לטובת יעול הטווח נוסף מצב Endurance לשיפור הטווח בנהיגת מסלול על ידי הגבלת ההספק לצד מצב Sprint שנועד להעניק פרצי כוח מקסימליים. עם זאת נתון טווח הנסיעה לא פורסם נכון לעתה.

למרות שמדובר במכונית חשמלית, ביונדאי התאמצו להעניק תחושה ספורטיבית מציאותית יותר באמצעות מערכת המדמה תחושות של העבר ההילוכים בהאצה כמו בתיבת ההילוכים כפולת המצמד בעלת שמונת יחסי ההעברה של החברה. מערכת ה-eShift פועלת בסיוע מערכת סאונד מלאכותי המתאימה את עצמה לצורת הנהיגה. אם כבר אז כבר.

יונדאי איוניק 5N מגייסת את כל היצירתיות והטכנולוגיה הזמינה של חטיבת N כדי ליצור מכונית ספורט חשמלית מרשימה. מי יודע, אולי בעוד 30 שנה איוניק 5N תגיע לגודווד שוב, הפעם בתור קלאסית שהחלה עידן של מכוניות ביצועים חשמליות ספורטיביות.

איוניק 5N יונדאי יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5N פסטיבל גודווד
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד