רכבי פאר עולים הון לא קטן ומתי מעט מסוגלים להרשות לעצמם לחנות רכב שכזה בחניה שלהם. עם מחירים שמתחילים במיליון שקלים ויכולת בהתאם, אלו באמת יהלומים המייצגים את פסגת תעשיית הרכב. מבט קצר בלוחות המכירה של הרכבים המשומשים מגלה שהרכבים האלו מאבדים מערכם עשרות אלפי שקלים בשנה, ומגיעים למעשה למחיר נגיש כמעט לכל נפש תוך מספר שנים.
הסיבות לכך רבות. מחירי החלפים היקרים והמורכבות הכרוכה בהחלפתם מובילים לתחזוקה יקרה במיוחד במקרה שיש תקלות (וברוך השם, ברכבים מורכבים מבחינה הנדסית יש תקלות). אלו יוצרים פחד, מוצדק, אצל קהל רוכשי המשומשות, והמחיר צונח בהתאם. במידה ואתם אנשים אמיצים במיוחד, בעלי גישה זולה יחסית לחלפים וזוג ידיים שיודעות דבר או שניים בעבודה על רכבים, אולי כל אלו לא ירתיעו אתכם.
אז אספנו מספר רכבים, כאלו שיספקו לכם תחושת פאר אמיתית בדרך למכולת, רכבים שלפני מספר שנים עלו כמו המכולת עצמה. ואל לנו לזלזל בהם לרגע, רכב כזה שנשמר וטופל יציע איכות, נוחות ופאר שגם רכבים חדשים שעלותם מאות אלפי שקלים יוכלו לקנא בהם. רק הערה קטנה וחשובה לפני שאתם רוכשים רכב שכזה: משטרת האופנה של אובר-דרייב ממליצה כמובן להמנע מרכבי פאר שעברו התעללות ויזואלית כמו חישוקים סיניים או חבילות אווירודינמיות ממקור עלום. בכל זאת, מדובר בקלאסיקות בהתהוות.

מרצדס S קלאס (W221)
המרצדס S קלאס נחשבת לפאר הטכנולוגיה ולמעשה היא הסמן הימני בכל מה שקשור לרכבים בסגמנט היוקרה. ה-S מסמל Special או בגרמנית, במידה ואתם אוהבים לשבור את השיניים, Sonderklasse. תקציב של 50,000 שקלים יאפשר לאמיצים מבינכם לרכוש את הדור החמישי, שהוצג בשנת 2005. שלל מנועים הוצעו לדגם ששווק בישראל, החל ממנוע “צנוע” בנפח 3.5 ליטר בעל שישה צילינדרים שמפיק 272 כוחות סוס וכלה בגרסת ה-AMG, ששוכן בה מנוע עצום בנפח 6.2 ליטר בעל שמונה צילינדרים המפיקים צליל מגרגר ו-525 כוחות סוס. גרסת ה-Long, הארוכה ב-11 ס”מ מהגרסה ה”רגילה”, מציעה מרווח רגליים משופר ואורך בלתי נתפס של 5.21 מטרים.
בעד: כבר אז הציעה הפאר האולטימטיבית של מרצדס בקרת שיוט אדפטיבית, תפעול קולי ועוד נגד: מי ידע לתקן אותם כשהם ירימו ידיים איזו גרסה היינו לוקחים: אם כבר S קלאס אז עד הסוף: גרסת המרכב הארוכה עם המנוע הכי גדול שיכנס בתקציב, עם רשימת אבזור מלאה.
אודי A8 (דור D3)
ואם פאר עילי והתחלנו ממרצדס עוברים ישר לאודי A8. התקציב שהעמדנו לרשותכם מאפשר לרכוש את הדור השני של ה-A8 שיובא לישראל בין השנים 2003 עד 2009. הדור הזה התאפיין בעיצוב סולידי יחסית ובשלדת אלומיניום, שסיפקה משקל קל יחסית הנע בין 1.7 ל-2 טון “בלבד”, תלוי בגרסה. באודי, כמו באודי, ה-A8 מצויידת בהנעה כפולה המונעת באמצעות מגוון של מנועי בנזין ודיזל, החל ממנוע V6 בנפח 3 ליטרים וכלה ב-W12. אבל הנחשקת מכולן תהיה ה-S8 שהגיע עם מנוע V10 ששירת גם בלמבורגיני.
בעד: סולידית ולראש הממשלה גם יש אחת וה-V10 הזה הוא אחד המנועים הכריזמטיים שחווינו נגד: גם כאן, יישור קו ראשון יכול לעלות יותר מהמכונית כולה איזו גרסה היינו לוקחים: בתקציב הזה צצות מדי פעם S8 נחשקות…
ב.מ.וו סדרה 7 (E65)
הגרמנים מסודרים וסדר זה בשלשות אז עכשיו עוברים לבוואריה שבגרמניה. הדור שתוכלו לרכוש בתקציב שהעמדנו לרשותכם הוא הדור הרביעי, בעל העיצוב מעורר המחלוקת של כריס באנגל, ששווק בישראל בשנים 2003 ועד 2008. זה גם הדור שהציג לראשונה את מערכת ה-iDrive, תיבה אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה ועוד. כמו ב-S-Class של מרצדס, גם הבווארית מציעה גרסת מרכב ארוכה הנושקת ל-5.2 מטרים. מבחר המנועים עשיר – החל משישה צילינדרים ועד הפנטזיה של כל חובבי הרכב: שנים עשר צילינדרים בנפח שישה ליטרים. למי שבאמת מרגיש אמיץ.
בעד: ב.מ.וו הציגו כאן מוטות ייצוב אקטיבים, לא שזה הגיע לכאן או עוזר עם משקל של שני טון נגד: כריס באנגל איזו גרסה היינו לוקחים: ב.מ.וו היא מכונית לנהג ולכן במקרה הזה היינו בוחרים דווקא בגרסה הקצרה המונעת על ידי שמונה צילינדרים והופכים אותה לדריפטרית של האלפיון העליון.
לקסוס LS (דגם XF40)
במחיר נמוך ממחיר התוספת ששילמו לטובת מערכת מולטימדיה מתקדמת (60,000 ש”ח) תוכלו לרכוש היום את הדור הרביעי של מכונית הדגל של לקסוס ששווק בישראל בשנים 2007 ועד 2012. למרות שבעולם הוצגה גרסה ארוכה ומספר מכלולי הנעה, היבואן הישראלי החליט להיות שמרני וייבא רק את הגרסה הקצרה המצויידת במנוע בנפח 4.6 ליטר בתצורת V8 המפיק 380 כוחות סוס. ה-LS, שמרנית יחסית בעיצובה ואינה מנקרת עיניים יתר על המידה. ולמרות רפרטואר האמינות המושלם של לקסוס, ה-LS הישנה סובלת כמו כל המופיעות מבעיות שונות, בעיקר בגיר המסובך שלה. גם בלקסוס הזו אפשר למצוא עזרי נהיגה מתקדמים כמו שמירה על הנתיב ומערכת חנייה כמעט עצמאית לחלוטין.
בעד: לא מנקרת עיניים ואמינה יחסית נגד: לא מנקרת עיניים ורק יחסית אמינה. איזו גרסה היינו לוקחים: יובאה לישראל רק גרסה אחת ולכן אין אפשרות בחירה.
קאדילק STS
הנה ההזדמנות שלכם להגשים את החלום האמריקאי. ה-STS שווקה בישראל בין השנים 2005 ועד 2009 ברמת גימור אחת ועם שני סוגי מנועים: האחד הוא בושה לעם האמריקאי והשני V8 בנפח 4.6 ליטר המפיק 320 כוחות סוס. ה-STS, גם בגרסה הבכירה, תשאיר אתכם עם עודף רב מ-50,000 שקלים וזה ישאיר דלק ל-V8 הגדול. ה-STS הציגה מערכות כמו תצוגה עילית, שמירה על נתיב וזיהוי רכבים בשטח המת וגרסת ה-V שלה אפילו השתמשה באותו ספק עורות של מאייבך. היא הייתה קטנה יותר (יחסית) מה-DTS אבל נחשבה לספינת הדגל של קאדילק בימים ההם.
בעד: אם חלום אז חלום אמריקאי נגד: גרסת STS-V לא הגיעה לישראל איזו גרסה היינו לוקחים: כל מה שיש לו V8 מלפנים.