היומרנות של יצרניות הרכב הסיניות, ובעיקר של BYD מצליחה להפתיע בכל פעם מחדש. את הדוגמאות הבולטות ליומרנות הזו ראינו מצד יאנגוואנג, מותג היוקרה של BYD שמציע מכונית סאלון חשמלית יקרה יותר ממרצדס EQS, מכונית על ראוותנית עם למעלה מ-1,200 כ”ס ו-SUV עצום ומפואר שמסוגל לשוט על פני המים.
היומרנות הבאה מגיעה מצד מותג יוקרה נוסף של BYD הנקרא דנזה, מותג שהוקם בתחילה כפרויקט משותף עם מרצדס אך כיום 90% ממנו הוא בבעלות BYD. עם דנזה רוצים ב-BYD להיכנס עמוק לשוק היוקרה האירופאי (וגם לישראל) כאשר מכונית הדגל שלהם המכונה GT9 מכוונת בראש ובראשונה מול פורשה פנאמרה. ולא, זו לא הנפצה שלנו כדי ליצר כותרות, במהלך פיתוח המכונית פרסמה BYD תמונות של אבטיפוס בחברת פורשה פנאמרה ולא פחות מאשר פרארי GTC4 לוסו. יומרנות כבר אמרנו?
דנזה GT9 היא מכונית סאלון גדולה במרכב “שוטינג ברייק” שהפכך להיות אופנתי בשנים האחרונות, קריצה לא רק לפנאמרה אלא גם לזיקר 001. העיצוב משלב חזית שמזכירה את זו של BYD סיל יחד עם האלמנטים המוכרים מהז’אנר כמו דלתות נטולות מסגרת, כנפים תפוחות ומעוגלות, ידיות דלתות נסתרות וקורה C רחבה הנוטה בזווית חדה להשלמת המראה המוצק. המידות נדיבות בכל קנה מידה, עם בסיס גלגלים של 312.5 ס”מ, אורך כולל של 518 ס”מ ורוחב של 199 ס”מ – נתונים כמעט זהים לגרסת בסיס הגלגלים הארוך של הפנאמרה.
שלא במפתיע, תא הנוסעים מעוצב לפי התפיסה הסינית המוכרת של מסכים ועוד קצת מסכים. מעבר למסך לוח המחוונים, מסך המולטימידה הראשי העצום ומסך נוסף מול הנוסע הקדמי, ישנו מסך על דופן הדלת בכל צד המציג את הנעשה בצדדי הרכב מהמצלמות המחליפות את מראות הצד המסורתיות. כמובן שיש פתחי אוורור נסתרים, משטחי טעינה לטלפונים סלולריים, שימוש נרחב בעור ותאורת אווירה עשירה. אל אלו מצטרף חידוש בדמות מקרר בנפח 4 ליטרים בקונסולה שבין המושבים הקדמיים, שיכול להגיע לטמפרטורה של מינוס 6 מעלות אבל גם לחמם עד לטמפרטורה של 50 מעלות כדי שהטייק אווי שלכם לא יתקרר. ישנה גם אופציה למקרר נוסף גדול יותר עבור יושבי המושב האחורי שייהנו גם ממושבים מתכוונים, מחוממים ומאווררים.
אבל עם כל הכבוד את פורשה צריך לאתגר קודם כל בביצועים ושם לדנזה יש שתי אפשריות הנעה. ניתן יהיה לקבלה בתצורה היברידית נטענת שבה ישנו מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין בהספק של 203 כ”ס ושלושה מנועים חשמליים (אחד מלפנים ושניים מאחור) בהספק משולב של 858 כ”ס, כאשר טווח הנסיעה המשולב עומד על 1,100 ק”מ לפי התקן הסיני. בגרסה החשמלית של דנזה GT9 ישנם שלושה מנועים חשמליים בהספק משולב של 952 כ”ס המאפשרים להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות, כאשר טווח הנסיעה המוצהר הוא 630 ק”מ.
כל הגרסאות מצוידות כסטנדרט במתלי אוויר אדפטיביים, כאשר ישנה אופציה להיגוי אחורי עם זווית צידוד גלגלים חריגה של 20 מעלות (בניגוד לג-5 מעולת בדרך כלל) שמקטינה את רדיוס הסיבוב על פי החברה ל-4.62 מטרים בלבד. חישוקי 21 אינץ’ הם גם ציוד סטנדרטי, עם צמיגי 255/40 מלפנים ו-275/40 מאחור.
בסין עומד מחירה ההתחלתי של דנזה GT9 על כ-340 אלף יואן שהם כ-48 אלף דולר עבור הגרסה ההיברידית ו-360 אלף יואן שהם כ-51 אלף דולר עבור הגרסה החשמלית. מחירים אלו נמוכים ביותר מחצי מאשר מחירי פורשה פנאמרה וטייקן. סביר להניח שיחס המחיר יהיה מעט נמוך יותר כאשר תגיע דנזה GT9 לאירופה בגלל עלויות השילוח והמיסים, והמחיר הנמוך יותר של התוצרת המקומית. לא בטוח שלקוחות פורשה המסורתיים יתלבטו בכלל, אבל יש לא מעט כאלו שישמחו לשלם הרבה פחות עבור מכונית בגודל וביצועים דומים – במיוחד בישראל בה הקהל מחפש מקסימום רושם במינימום מחיר.