חברת דלק מוטורס, יבואנית אופנועי ב.מ.וו לישראל, השיקה בסוף השבוע שני דגמי נייקד ספורטיביים חדשים של היצרנית הבווארית. את שני הכלים פגשנו במסלול במוטורסיטי והתרשמות מהרכיבה על גביהם תפורסם אצלנו בקרוב, אבל עד אז הנה הפרטים צמד העולים החדשים והשריריים.
הדגם הראשון והמסקרן במיוחד הוא M1000 R. מדובר באופנוע נייקד ספורטיבי החולק בסיס משותף עם דגמי ב.מ.וו S1000 RR ו-S1000 R המוכרים, כאשר הקידומת M בשמו מעידה על כך שמדובר בגרסה המשודרגת והספורטיבית במיוחד בהשראת חטיבת הביצועים של ב.מ.וו. למעשה מדובר באופנוע השני בלבד שנושא את האות M שפותח בשיתוף חטיבת הביצועים.
זהו אחר מאופנועי הנייקד הקרביים ביותר כיום ביצור סדרתי, עם מנוע המספק 207 כ”ס (42 כ”ס יותר מאשר בב.מ.וו S1000 R) ויוצר יחס הספק/משקל קיצוני של 0.96 ק”ג לכ”ס הודות למשקל עצמי של 199 ק”ג בלבד כולל נוזלים. האופנוע מתאפיין בשלל תוספות אווירודינמיות וכנפונים לשיפור יכולת ההצמדה לכביש במהירויות גבוהות. המפרט כולל מתלים בעלי שיכוך משתנה אלקטרונית (DDC), מערכת בלימה משודרגת של חטיבת M ודוד פליטה מטיטניום. בנוסף ב.מ.וו M1000 R מגיע ארצה כסטנדרט עם חבילת Competition המשילה עוד כמה ק”ג הודות לחישוקים, כנפיים וחלקי גוף שונים מסיבי פחמן ומצבר ליתיום-יון. מחירו של האופנוע עומד על 200 אלף שקלים.

הדגם השני והמעט יותר סולידי הוא R1250 R, דגם הנייקד במשפחת הבוקסרים המסורתית של ב.מ.וו שעבר מתיחת פנים לפני מספר חודשים. ב.מ.וו R1250 R מונע בגלגול האחרון והעדכני ביותר של מנוע הבוקסר מקורר המים בנפח 1,254 סמ”ק, שהודות למספר שינויים ומערכת תזמון שסתומים חדשה מספק 136 כ”ס ב-7,750 סל”ד ומומנט של 14.5 קג”מ ב-6,250 סל”ד.
הדגם העדכני קיבל שינויי עיצוב קלים וצביעות חדשות אליהן מצטרפת תאורת LED מלאה בחזית ומסך דיגיטלי חדש המשמש כלוח מחוונים ומערכת מולטימדיה. חבילת האלקטרוניקה שודרגה וכוללת מעתה מצב רכיבה Eco לרכיבה חסכונית, מערכת בקרת אחיזה המותקנת כעת כסטנדרט, מערכת ABS Pro הפועלת גם תחת הטיה בשילוב מערכת בלימה דינאמית. מחירו של ב.מ.וו R1250 R מתחיל ב-142 אלף שקלים לדגם “ספורט”.