זה היה בלתי נמנע. אחרי 12 שנים ארוכות ושלל גרסאות אבארט 500 הקטנה והעצבנית נאלצה לצאת לגמלאות, כמעט 3 שנים לאחר שהוצגה מחליפתה של פיאט 500. אפשר להסתכל על כך כעל 3 שנים של חסד, אבל כעת גם לאבארט הקטנה יש יורשת והיא מתבססת על פיאט 500e. במילים אחרות, גם אבארט צועדת עם הזמן ועוברת להנעה חשמלית כשהיא חשפה היום אחר הצהריים את אבארט 500e החדשה.
לפחות מבחינה עיצובית לאבארט 500e יש את כל מה שצריך בשביל להדגיש את האופי הספורטיבי שלה בהשוואה לאחות האופנתית המעודנת. החרטום מודגש, הפגוש הקדמי כולל כונס אוויר במבנה חלת דבש, מאחור ישנו דיפיוזר בולט, אבל אל תחפשו מפלט שמנמנם שמבצבץ ממנו. כמובן שאי אפשר בלי סמלי העקרב שמופיעים הפעם על רקע של ברק. גם צבע ההשקה הצהוב לימוני/זרחני תורם את שלו בשילוב חישוקי 18 אינטש אפורים.
תא הנוסעים קיבל גם הוא את כל השדרוגים לפי הספר. גלגל הגה קטום מצופה אלקנטרה, דיפוני אלקנטרה ללוח המכשירים, דוושות אלומיניום וכמובן מושבי באקט בריפוד אלקנטרה עם תפרי עקרב צהובים. מערכת המולטימדיה בעלת מסך 10.25 אינטש מציעה תצוגת מחווני ביצועים, רק שהפעם הם מציגים את ההספק בקילוואט ובמקום מד גדישה או טמפרטורת מנוע תקבלו תצוגה של טמפרטורת ואחוזי הקיבולת בסוללה. תודו שזה כבר מכניס אתכם לאווירה קרבית.
ומה לגבי המנוע? טוב ששאלתם. המנוע החשמלי של אבארט 500e מספק 155 כ”ס ו-23.5 קג”מ, שדרוג משמעותי לעומת 500e שלה 118 כ”ס בגרסתה החזקה, אבל לא נתונים מרשימים ביחס לגרסאות הבכירות של האבארט היוצאת. בנוסף, צריך לזכור כי הודות לסוללה ה-500e כבדה משמעותית מהדור היוצא. נתון המשקל הרשמי לא פורסם אבל תשכחו ממשקל נוצה של פחות מטון.
תגובות המנוע החשמלי מבטיחות לטענת אבארט יציאה מהמקום ותאוצות ביניים טובות מאשר באבארט 595. נתוני הביצועים הרשמיים הם 7 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש, מרשים ביחס לגודל אבל כמעט כל קרוסאובר חשמלי מספק זמן דומה. המהירות מרבית המוגבלת ל-155 קמ”ש כדי לשמור על טווח הנסיעה. טווח הנסיעה הרשמי לא פורסם, אך קיבולת סוללה של 42 קילוואט/שעה זהה לזו של פיאט 500e המחלצת טווח של 320 ק”מ. סביר להניח שהאבארט הביצועיסטית תסתפק בטווח מעט מוגבל יותר.
אבארט 500e מציעה לרשות הנהג שלושה מצבי נהיגה לבחירה: ‘טוריזימו’ החסכונית המגבילה את כוח המנוע ל-134 כ”ס, ‘סקורפיונה ‘Street לנהיגה יום-יומית עם מצב דוושה אחת ומצב ‘סקורפיונה Track’ המחדד את תגובות יחידת ההנעה.
ומה עם הצליל האופייני לאבארט עם מפלט המונזה המגרגר? הפתרון של אבארט הוא “מחולל סאונד” המשמיע צליל מלאכותי המותאם לנסיעה שמזכיר את הדבר האמיתי, אבל בסופו של דבר מגיע מהרמקולים. אולי יספק את האוזן של הנוסע, אבל מנטרל את אפקט ההגעה המוכר של הננסית האיטלקיה. זמנים מודרניים.