אבארט נכנסת לעידן החשמל, ומודיעה על תחילת השיווק בישראל של ה-500e שנחשפה לראשונה לפני קצת יותר משנה. אבארט 500e מתבססת על פיאט 500e המסוגננת, וכמותה פונה לקהל יעד עירוני וצעיר, אך בהתאם למיצוב הספורטיבי היא תנסה לשכנע גם חובבי נהיגה שהיא מסוגלת לספק ביצועים והנאה למרות המעבר להנעה חשמלית.
לפחות מבחינת הביצועים 500e מספקת על הנייר את הסחורה. למנוע החשמלי שלה הספק של 155 כ”ס ו-23.9 קג”מ, נתונים דומים לאלו של גרסאות הביניים (נובולארי/סקורפיונה) של אבארט 595 היוצאת. הודות לתגובה המיידית של המנוע החשמלי, למרות שהיא כבדה ב-400 ק”ג מהאבארט הקודמת בעלת מנוע הבנזין, נתון התאוצה ל-100 קמ”ש עומד על 7 שניות, 0.3 שניה פחות מאשר אבארט נובולארי. כדי לשמור על הסוללה, המהירות המרבית מוגבלת ל-155 קמ”ש.
אבארט 500e מצוידת בסוללה זהה לזו של פיאט 500e עם קיבולת של 42 קוט”ש. כיוון שהיא חזקה יותר משמעותית, הטווח המרבי המוצהר עומד על 255 ק”מ בלבד לפי תקן WLTP, שזה אומר הרבה פחות מכך אם תנסו לנצל את הפוטנציאל הספורטיבי שבו היא מתהדרת. המשמעות היא שכביש הנהיגה האהוב עליכם צריך להיות ממש קרוב לבית. במידה ויש עמדת טעינה מהירה מזדמנת, תמיכה בטעינה בקצב של 85 קילוואט תאפשר לטעון את הסוללה בכחצי שעה.
מעבר לכך, אבארט 500e מגיעה עם כל הארסנל המצופה ממנה, והוא כולל שלל תוספות קוסמטיות כמו כונס אוויר קדמי בדוגמת חלת דווש, חצאיות ספורטיביות, ספויילר אחורי וחישוקים בולטים. בתא הנוסעים ישנם מושבי באקט ספורטיביים בריפוד אלקנטרה שגם מצפה את לוח המכשירים. המתלים זכו לטיפול וכיול ספורטיבי ולרשות הנהג שלושה מצבי נהיגה לבחירה: ‘טוריזימו’ החסכונית המגבילה את כוח המנוע ל-134 כ”ס, ‘סקורפיונה ‘Street לנהיגה יום-יומית עם מצב דוושה אחת ומצב ‘סקורפיונה Track’ המחדד את תגובות יחידת ההנעה. ולא שכחנו את גולת הכותרת: כפיצוי על היעדר סאונד המפלטים ישנו מחולל סאונד המדמה את צלילי האבארט 595 דרך הרמקולים של מערכת השמע מבית JBL.
אבארט 500e תשווק במרכב רגיל או בתצורת קבריולה עם גג בד נגלל חשמלית, ברמת גימור אחת המכונה “טוריסימו” הכוללת חישוקי 18 אינץ’, תאורת LED מלאה, חימום למושבים הקדמיים ולוח מחוונים דיגיטלי. תג המחיר של אבארט 500e מתחיל ב-220 אלף שקלים. כמחירה של מיני קופר SE החשמלית שפורשת לגמלאות ומציעה נתוני ביצועים דומים.
עבור מי שלא מתחברים לקונספט של ספורטיבית חשמלית, לצד תחילת השיווק של אבארט 500e מגיעה גרסה חדשה של אבארט 595 הוותיקה, שתהיה הפיאנלה של הדגם. הגרסה החדשה מכונה נובולארי S שכמו הנובולארי המוכרת מגיעה עם ה-1.4 ליטר בגרסת ה-165 כ”ס, תיבת הילוכים ידנית, בולמי קוני FSD ומערכת בלימה של ברמבו. דגם ה-S כולל כמה שינויים קוסמטיים כמו חישוקי 17 ייחודיים וגימור שונה בתא הנוסעים והוא יוצע בתצורת מרכב רגילה או קבריולה. המחיר זינק ביותר מ-20 אלף שקלים לעומת הנובולארי הקודמת ויתחיל ב-160 אלף שקלים, אבל בהשוואה ל-500e היקרה והמוגבלת זהו עדין מחיר מציאה.
מסיבת סיום: אבארט 595 נובולארי במבחן דרכים