שנים רבות לפני שרכבי קרוסאובר רכים ואופנתיים כבשו כל פינה בעולם הרכב, הכתיבו רכבי ה-SUV הקלאסיים מאמריקה את אופנת רכבי הפנאי, כשהם חולקים מכלולים ומבוססים על פלטפורמות קשוחות של טנדרים. הזמנים השתנו, אבל האמריקאים בשלהם. למרות שלא מעט רכבי SUV עברו אדפטציה והפכו להיות מעודנים ומותאמים יותר לכביש (ע”ע פורד אקספלורר) עדין ישנה קטגוריה פופולארית בארה”ב של רכבי SUV עצומים בסגנון קלאסי – כמו שברולט טאהו למשל.
בימים אלו חוזרת שברולט לשווק בישראל לראשונה מאז סוף שנות ה-90 את הטאהו, רכב ה-SUV הגדול ,אך לא הכי גדול בהיצע שלה (הכבוד הזה שייך לסבארבן). גם הטאה ועבר לא מעט שינויים במהלך השנים, כשהוא אמנם עדין מתבסס על שלדת סולם וחולק מכלולים מסוימים עם שברולט סילבראדו 1500, אך עבר לא מעט עידון כשהוא מקבל מתלים נפרדים וטכנולוגיה עדכנית.
מצד שני, שברולט טאהו שומר על הקווים הרבועים האופיניים לרכבי SUV קלאסיים מסוגו, עם החזית המאסיבית שנושאת את השבכה העדכנית של שברולט עם דמיון לסילבראדו. בארה”ב משווק הטאהו גם בתצורת הנעה אחרוית ,אך לישראל הוא מגיע בגרסת ההנעה הכפולה שלו, כשהוא מצויד ביחס העברה נמוך ובדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה שאמורים לסייע לו להפיגן יכולת שטח סבירה למרות ממדי הענק שלו.
לטאהו אורך של 537 ס”מ, רוחב של 206 ס”מ והוא מתנשא לגובה של 195 ס”מ כאשר בסיס הגלגלים נמתח על פני 307 ס”מ. כל אלו מאפשרים לו להציע חלל פנים מרווח לשבעה נוסעים כולל נהג, כאשר בגרסה בה הוא מגיע ארצה ישנו סידור של שני מושבי קפטן מתכווננים ומתקפלים בשורה השניה. מעבר לכך תא הנוסעים של הטאהו כולל את כל המאפיינים המודרניים המתבקשים, וזה כולל שילוב של מסך 11 אינץ’ עבור לוח המחוונים ולצידו מסך 17 אינץ’ המשמש את מערכתה מולטימדיה והשליטה על מערכות הרכב השונות.
גם מתחת למכסה המנוע שברולט טאהו הוא SUV אמריקאי קלאסי במלא מובן המילה. תשכחו מסיוע היברידי או סוללות נטענות. את הטאהו המגיע ארצה מניע מנוע V8 אטמוספרי בריא בנפח 6.2 ליטר המספק 420 כ”ס ו-63.6 קג”מ. אלו מועברים לגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת עשרה יחסי העברה. למרות משקל עצמי של 2.8 טון אין מה לדאוג לגבי הביצועים, ואם משום מה צריכת הדלק חשובה עבורכם אז תדעו שהיצרן מצהיר על צריכה ממוצעת של 7 ק”מ לליטר.
שברולט טאהו מגיע ארצה ברמת גימור אחת שהיא מהגבוהות בהן הוא נמכר, כשהוא כולל בין היתר מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום וקירור, גג שמש פנורמי, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, בקרת אקלים תלת אזורית, ריפודי עור, מדרגות צד נשלפות חמשלית וחשיוקי ענק בקוטר 22 אינץ’. עבור כל אלו יחד עם מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות תדרשו לשלם 780 אלף שקלים, מה שאומר שהטאהו גדול גם במחיר, אך מצד שני זול בכמה מאות שקלים מקאדילאק אסקלייד המבוסס עליו.