מאז ראשית ימי המכונית משקיעות יצרניות הרכב משאבים גדולים בשבירת שיאים כסוג של תצוגת תכלית טכנולוגית, בתקווה שיהפכו למקדמי מכירות. אם בעבר הרחוק עיקר השאיפה של היצרניות הייתה לשבור שיאי מהירות, בעידן הירוק נוכחי מנסים לשבור שיאי יעילות (או שיאים פיקנטריים ולא רלוונטים כמו דריפטים במכונית חשמלית).
לרנו יש היסטוריה מפוארת של ניסיונות וקביעת שיאים בשנות ה-20 וה-30′ של המאה ה-20. ניסיונות שהולידו כמה מכוניות שהן אבן דרך בתולדות החברה. כעת רוצים ברנו לשבור שיאים חדשים ועושים זאת עם מכונית ניסוי חדשה בשם Filante Record 2025, כשעד שתעשה זאת היא רוכבת על הילת דגמי העבר של החברה. אגב, השם פילאנטה לקוח משמה של מכונית ניסוי של רנו ששברה מספר שיאי מהירות על אגם המלח בבונוביל בשנת 1956.
הפילאנטה תוכננה כמכונית חד-מושבית במבנה של מכונית מירוץ. זה אומר חלק גוף מרכזי צר ממנו יוצאות זרועות המתלים המחוברות לגלגלים הנמצאים תחת חיפוי אווירודינמי. כיוון שמדובר במכונית שנועדה לשבור שיאי טווח וצריכת חשמל, הגדש הגדול ניתן על היעילות האווירודינמית. זה אומר שלפילאנטה יש גוף באורך של 512 ס”מ עם חרטום ארוך מאד, חופת גג נמוכה וזנב צר ומחודד בהשראת דגמי המהירות ההיסטוריים כמו הנרבה-ספורט שבשנת 1934 נסעה למרחק של יותר מ-8,000 ק”מ רצופים במהירות ממוצעת של למעלה מ-167 קמ”ש. גם הצבע הכחול שנבחר למכונית מזוהה עם דגמי העבר והמראה הכללי נראה כאילו היא נלקחה מאחד מסרטי באטמן.

אם נחזור לפילאנטה הנוכחית. מרכב המכונית עשוי לוחות דקים מסיבי פחמן והשלדה משלבת סיבי פחמן עם סגסוגות אלומיניום. כל אלו נועדו כדי לאפשר משקל עצמי נמוך של מתחת ל-1,000 ק”ג, למרות שימוש בסוללה בעלת קיבולת די גדולה של 87 קוט”ש שנלקחה מרנו סניק E-Tech. רנו לא פרסמה פרטים לגבי יחידת ההנעה החשמלית, אבל עם משקל עצמי נמוך יחסית וכדי לחסוך באנרגיה היא לא צפויה להציג נתוני הספק דמיוניים. עם משקל כזה רנו פילאנטה רקורד תוכל להציג הספק סטנדרטי למדי ועדין לספק ביצועים גבוהים.
לצריכת האנרגיה המופחתת אמורים לתרום גם צמיגים צרים בקוטר 19 אינץ’ שתוכננו במיוחד עבור המכונית על ידי מישליין, כאשר תרכובת גומי מיוחדת, כיסוי אווירודינמי של החישוק ותכנון מתקדם מפחיתים ב-40% את ההתנגדות לגלגול, מה שמתורגם לטענת רנו בתוספת של 20% לטווח הנסיעה בהשוואה לשימוש בצמיגים רגילים.
מעבר לכך, רנו פילאנטה רקורד 2025 משלבת טכנולוגיות מתקדמות נוספות עם היגוי ובלימה אל-חוט ורכיבים בהשראת עולם התעופה כמו חופה פלסטית מתרוממת מעלה, צורת ההגה שמתרומם גם יחד עם החופה כדי להקל את הכניסה לקוקפיט ותצוגת הנתונים הדיגיטלית לנהג.
רנו תציג את הפילאנטה רקורד 2025 לקהל הרכב בתערוכת רטרומוביל בפריז שתיערך בעוד כשבוע. עכשיו רק נותר לחכות ולראות האם באת תצליחה הפילאנטה לשבור שיאים כפי שהיא תוכננה ומתיימרת לעשות.